تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
plusresetminus
حزب الله : لیست کاندیدای ریاست هیئت فوتبال استان البرز مشخص شد که باید در مجمع انتخاباتی به بیان برنامه‌های خود بپردازند؛ این انتخابات را باید نوعی تقابل دبیران از جنس فوتبال با مدیران دید که سرانجام آن در مجمع انتخاباتی مشخص می‌شود.
۰
کد مطلب : ۱۶۴۸۹۲
انتخابات ریاست هیئت فوتبال البرز بعد از یکسال سرپرستی؛ دبیران مقابل مدیران!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،انتخابات ریاست هیئت فوتبال البرز بعد از فوتبال از ورزش‌های بسیار مهم در سطح جهان و کشور است. استان البرز نیز از این مورد جدا نیست و در بین جوانان این استان فوتبال از اهمیت بالایی برخوردار است. در گذشته تیم لیگ برتری مانند سایپا در کرج توپ میزد که به دلایل مختلفی از استان البرز خارج شد. هیئت فوتبال استان البرز متولی این ورزش در سطح استان است که دارای اهمیت بالایی نیز است؛ در 4 مرداد سال 95 بود که مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال استان البرز با حضور 21 عضو برگزار شد و در بین آن‌ها 9 کاندیدا برای احراز این مسئولیت تایید شدند، چهار نفر انصراف خود را اعلام کردند و رقابت بین پنج کاندیدا انجام گرفت. این مجمع با حضور کفاشیان برگزار شد و در پایان نیز محمودی نماینده مردم شهریار و شهر قدس در مجلس شورای اسلامی  با 16 رای از 21 رای به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیئت فوتبال استان البرز معرفی شد.
 
    رئیس هیئتی که نمایندگی مجلس را بر فوتبال ترجیح داد
 
محمد محمودی قبل از ریاست هیئت فوتبال استان البرز نمایندگی مردم را برعهده گرفت و بعد از چندین ماه در اسفند ماه سال 95 استعفای خود را تسلیم مهدی تاج  رئیس فدارسیون فوتبال کرد و تاج هم بعد از نوروز سال 96 ضمن پذیرش استعفا محمودی، مشایخی را از اردیبهشت 96 تا برگزاری مجمع انتخاباتی، سرپرست هیئت فوتبال استان البرز تعیین کرد. 
 
در دی ماه سال 96  ثبت نام از کاندیدای مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال البرز شروع شد که در این ثبت نام 11 نفر شرکت کردند که مدارک از نظر شکلی مورد بررسی قرار گرفته است و در نهایت 4 نفر از طرف فدراسیون فوتبال تایید شدند.
 
این چهار نفر به ترتیب حروف الفبا عبارت‌اند از: نادر ایزدبین، هوشنگ افشاری، منصور بیک‌وردی و محمد حشمتی که توسط فدراسیون فوتبال تایید شدند تا ریاست بعدی فوتبال استان البرز از بین این افراد مشخص شود. به همین دلیل برای اطلاع از اولویت‌ها و برنامه‌های این افراد با آنها گفت‌وگو کردیم.
 
اولین فرد در این لیست نادر ایزدبین با سوابق رئیس شورای اسلامی شهر محمدشهر ( سال 90 ،91 و 92)،  عضو هیئت مدیره نظام پزشکی کرج،  مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره گروه پزشکی ایزد مهر، رئیس هیئت مدیره گروه پزشکی مهر رضا (ع) و ریاست هیئت ناشنوایان استان البرز است.
 
وی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به اولویت‌های اصلی خود در هیئت فوتبال البرز، اظهار داشت: از مشکلات فوتبال البرز کمبود زیر ساختها و عدم دستیابی به کرسی‌های مناسب هیئت فوتبال البرز در فدارسیون فوتبال و عدم توانایی در نگه‌داشتن تیم فوتبال سایپا است.
 
کاندیدا ریاست هیئت فوتبال استان البرز با بیان اینکه بسیاری از جوانان مشتاق فوتبال استان البرز  سرگردان هستند، افزود: زیرساختهای فیزیکی مناسب ایجاد نشده و شفافیت مالی نیز در هیئت فوتبال البرز وجود ندارد و تراز مالی هیئت فوتبال البرز ضرردهی دارد و باید مشخص شود این ضررهای مالی از کجا نشات می‌گیرد.
 
    تراز مالی هیئت فوتبال منفی است و در آمدزایی برای من اولویت اصلی است
 
وی با تاکید بر اینکه هیئت فوتبال البرز تغییرات اساسی در بدنه لازم دارد، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها "درآمدزایی" و جذب اسپانسرهای مالی در هیئت فوتبال استان البرز است و با توجه به بدهی‌های هیئت فوتبال البرز که شفاف نیز اعلام نمی‌شود باید سیستم های نظارتی وارد این موضوع شوند.
 
رئیس شوراهای عالی استان البرز با اشاره به اینکه در مجمع سال قبل باید تراز مالی هیئت فوتبال البرز ارائه می‌شد، گفت: بدهی‌ها باید مشخص شود و در زمینه مالی باید شفاف‌سازی انجام شود، از طرفی باید به دنبال توسعه پایدار تیمهای پایه رفت. من به سه نفر دیگر کاندیداها پیشنهاد مناظره قبل از مجمع انتخاباتی را می‌دهم.
 
ایزدبین با بیان اینکه شائبه‌ها درباره انتخابات هیئت فوتبال البرز دیده می‌شود، بیان کرد:  کسانی که حضور دارند، افرادی را انتخاب می‌کنند که وام‌دار باشند و قبل از مجمع باید برنامه‌ها توسط کاندیداها ارائه شود و بهترین راه مناظره چهار نفر است و از سوی دیگر بنده فوتبال بازی کرده و فوتبال را نیز می‌شناسم.
 
وی ادامه داد: مدیر کلان‌نگر احتیاجی ندارد که در رشته ورزشی سابقه طولانی داشته باشد، بلکه مدیریت استراتژیک می‌تواند از نایب رئیس و دبیر فوتبالی در کنار خود استفاده کند  و مدیر باید یک اتاق فکر با افراد مناسب در فوتبال البرز تشکیل دهد.
 
کاندیدای ریاست هیئت فوتبال البرز با بیان اینکه عده‌ای از طرفداران و دلسوزان فوتبال به بنده برای ریاست هیئت فوتبال البرز پیشنهاد دادند، تصریح کرد: کمک به سیل مشتاقان علاقه‌مند به فوتبال در البرز،  انگیزه اصلی من در ورود به این عرصه است و اینکه 30 هزار نفر در فوتبال البرز بیمه شده وجود دارد ولی در همین موقعیت نیز برخی تخریب را شروع کردند که انگار افرادی قصد دارند مادام‌العمر در فوتبال البرز بمانند.
 
نفر بعدی در لیست چهار نفره نامزد ریاست هیئت فوتبال استان البرز هوشنگ افشاری است که در سوابق وی ریاست تربیت بدنی شهر کرج، ریاست تربیت بدنی ساوجبلاغ، رئیس انجمنهای ورزشی، ریاست هیئت کشتی استان البرز و رئیس توسعه همگانی عشایری کرج به چشم می‌خورد.
 
هوشنگ افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به اولویت‌های خود برای ریاست هیئت فوتبال البرز اظهار داشت: دو انگیزه اصلی من برای ورود به این عرصه وجود دارد تا بتوانم مشکلات فوتبال البرز را حل کنم و به دلیل اینکه در مدیریت ورزشی البرز و کرج دارای سوابق هستم، با تمام مشکلات و مسائل ورزشی آشنایی دارم.
 
    نگاه شهرستانی به فوتبال استان البرز  از بین برود
 
رئیس سابق تربیت بدنی شهرستان کرج با بیان اینکه یکی از مشکلات فوتبال البرز این است که هنوز نگاه شهرستانی به  فوتبال استان البرز وجود دارد، افزود: برنامه‌ریزی و آموزش برای تمام سطوح فوتبال استان البرز بسیار حائز اهمیت است و ایجاد کلاس‌های آموزشی و ارتقا فوتبال البرز مهم است.
 
وی با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت‌های فوتبال استان البرز اهمیت دارد، ادامه داد: توسعه فوتبال پایه در البرز و شهر کرج باید همزمان و با سرعت انجام شود و اختیارات متولیان فوتبال شهرستان‌ها باید به آنها واگذار گردد و هیئت فوتبال استان البرز وظیفه نظارت و برنامه‌ریزی راهبردی را بر عهده دارد و اگر هیئت فوتبال مجری شود دیگر نظارتی وجود ندارد.
 
رئیس اسبق تربیت بدنی شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اینکه باید از تجربیات دیگران  در هیئت فوتبال البرز استفاده شود، بیان کرد: برنامه‌های میان و بلند مدت باید در هیئت فوتبال البرز برنامه‌ریزی شود و باید سهم خود را از فوتبال کشور نیز در این برنامه مشخص کنیم و تعیین تکلیف شود که بازیکنان البرز چرا به استان‌های دیگر برای فوتبال رفته یا یک تیم خوب لیگ برتری برای البرز وجود ندارد.
 
وی ادامه داد: توانمندی‌ها و برنامه باید توسط کاندیداها ارائه گردد و نفرات انتخاب کننده در مجمع بر اساس همین نحوه به فرد اصلح رای دهند و نکته دوم این است باید دیدگاه و نظرات را ارائه کنیم تا رای مجمع را به خود جلب کنیم و در همه جا رایزنیهایی صورت می‌گیرد  و بزرگترین مشکل فوتبال استان البرز کم رنگ بودن جایگاه فوتبال البرز در سطح کشور است درحالیکه بیشترین فوتبالیست را در سطح استان‌ها داریم.
 
افشاری با بیان اینکه استفاده از پتانسیل‌های تجاری مانند صنعت و معدن برای جذب اسپانسرهای مالی البرز حائز اهمیت است، عنوان کرد: کارخانه‌ها و صنعت البرز باید به هیئت فوتبال البرز وصل شوند تا  منابع مالی  هیئت فوتبال دچار مشکل نشود.
 
نفر سوم برای کسب ریاست هیئت فوتبال استان البرز منصور بیک‌وردی دبیر فعلی هیئت فوتبال استان البرز، داور و مربی فوتبال در سطح کشور و استان البرز است که برای ریاست هیئت فوتبال البرز توسط فدراسیون فوتبال مورد تایید قرار گرفت.
 
وی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درکرج، با اشاره به اولویت‌های اساسی خود برای فوتبال البرز، اظهار داشت: من چندین سال با هیئت فوتبال البرز همکاری نزدیک دارم و ریشه مشکلات فوتبال استان البرز را کاملا می شناسم و بر شرایط حاکم بر فوتبال البرز اشراف کامل دارم.
 
دبیر هیئت فوتبال استان البرز با بیان اینکه مشکلات و نقاط قوت هیئت فوتبال البرز را شناسایی کردم، افزود: پیشکسوتان و علاقه‌مندان به فوتبال استان البرز نیز به بنده تکلیف کردند که برای رونق فوتبال وارد عرصه مدیریت فوتبال البرز شوم.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین مشکلات هیئت فوتبال البرز کمبود امکانات سخت‌افزاری است، گفت: کمبود زیرساختها سبب ایجاد هزینه‌های زیادی برای تیمها شده است و باید  در اولین فرصت این موضوع برطرف شود و بازاریابی برای هیئت فوتبال البرز نیز بسیار حائز اهمیت است.
 
داور فوتبال کشورمان با تاکید بر اینکه هیئت فوتبال البرز دو مرحله از  آسیا ویژن را پشت سر گذاشته و  مرحله بازاریابی نیز باید انجام شود، عنوان کرد: هیئت فوتبال البرز در موضوع استعدادیابی یکی از فعال‌ترین هیئتهای کشور است و نفرات بسیار خوبی را به تیم ملی و کشوری معرفی کرده است و البرز با  75 مدرسه فوتبال ارتباط بسیار خوبی با آکادمی هیئت فوتبال کشور دارد.
 
    سیاسیون در فوتبال دخالت نکنند
 
وی با بیان اینکه اگر بخش کوچکی از مراکز صنعتی البرز اسپانسر مالی فوتبال البرز شوند بسیاری از مشکلات مالی برطرف می‌شود، ادامه داد: هیئت فوتبال استان البرز در چند رده به صورت جشنواره بازی برگزار کرد و در رده 13 سال به بالا لیگ برگزار می‌شود که یکی از نقاط قوت فوتبال البرز است و باید از حجم بازیها کم و کیفیت آن را افزایش داد.
 
بیک وردی با  بیان اینکه اعتقاد خاصی به رایزنی برای ریاست فوتبال البرز ندارد، تصریح کرد: عملکرد من در این چند ساله بسیار روشن است و بیشتر صحبتهای من با دوستان در مجمع ارائه عملکرد خودم است.
 
وی اضافه کرد: باید شرایط به گونه‌ای در کشور رقم زده شود که هر فردی در جایگاه خودش فعالیت کند و سیاسیون وارد ورزش نشوند و رسانه‌ها باید توجه خاص بیشتری به فوتبال البرز داشته باشند و مسابقات را به صورت زنده یا گزارشی پخش کنند.
 
نفر چهارم لیست کاندیداها بر اساس حروف الفبا محمد حشمتی بازیکن سابق تیم‌های کشور، مربی درجه الف آسیا، دبیر اسبق هیئت فوتبال کرج، و مسئول سابق  آکادمی باشگاه ورزشی سایپا است.
 
وی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به برنامه‌ها و اولویت‌های خود برای ریاست هیئت فوتبال استان البرز، اظهار داشت: هیئت فوتبال استان البرز بعد از  7 سال تراز مالی  منفی 400 میلیون تومان دارد و 15 داور البرزی در مسابقات اخیر مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و کمیته انضباطی بسیار ضعیف عمل کرده است.
 
دبیر سابق هیئت فوتبال کرج با بیان اینکه تیمهای البرزی در مسابقات لیگ دسته فوتبال سقوط کردند، افزود: باید آسیب‌شناسی درستی در فوتبال البرز انجام شود که این امر تاکنون  نشده است و باید سوال شود چرا هیئت فوتبال البرز 400 میلیون تومان بدهکار است.
 
وی با اشاره به اینکه هیئت فوتبال البرز ادعا می‌کند 200 میلیون تومان مطالبه از باشگاه‌ها دارد، گفت: باید مدیری باشد که مطالبات هیئت فوتبال البرز را دریافت کند.
 
مربی درجه A آسیا با اشاره به اینکه هیئت فوتبال البرز چندین خودرو که توسط باشگاه سایپا به هیئت داده شد را اهدا کرده که یکی از آن‌ها به یکی از مدیران رسیده است، بیان کرد: اگر هیئت فوتبال البرز بدهکار است به چه دلیل خودرو بذل و بخشش می‌کند و نباید اشتباهات 7 سال اخیر دوباره تکرار شود و با ترک این خطاها تغییرات به دست می‌آید.
 
وی با تاکید بر اینکه رئیس سابق هیئت فوتبال البرز باید پاسخگو باشد، اضافه کرد: کمیته فنی در هیئت فوتبال باید به طور قوی کار کند و موارد و مشکلات در این کمیته آسیب شناسی دقیق شود. من  کارشناس  A آسیا هستم و نقطه نظراتم برای هیئت فوتبال البرز از دید کارشناسی است.
 
دبیر اسبق هیئت فوتبال کرج با اشاره به اینکه سرمایه‌گذارها و مدیران باشگاه‌ها وارد فوتبال البرز نمی‌شوند، تصریح کرد: باید از تیم‌های فوتبال استان البرز حمایت شود که سقوط نکنند؛ در تمام کشورهای جهان نیز در موضوع آکادمی فوتبال بسیار کارهای بزرگی انجام دادند و باید در استان البرز نیز کارهای قوی صورت گیرد.
 
مربی فوتبال استان البرز با اشاره به اینکه باید آورده افراد در هیئت فوتبال البرز مشخص شود، خاطرنشان کرد: افراد فوتبالی نزدیکتر به فوتبال البرز هستند و مناظره‌ای با حضور چهار کاندیدا و نماینده‌ای از اداره کل ورزش و جوانان البرز قبل از برگزاری مجمع هیئت فوتبال البرز برگزار شود تا به سوال‌ها پاسخگو داده شود.
 
به گزارش تسنیم، این انتخابات را باید نوعی تقابل دبیران از جنس فوتبال با مدیران دید که سرانجام آن در مجمع انتخاباتی مشخص می‌شود. خبرگزاری تسنیم برای برگزاری مناظره بین این چهار کاندیدا آمادگی لازم را دارد.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین