تاریخ انتشارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
plusresetminus
حزب الله : شهردار کرج، حرکت به سمت توسعه پایدار را به عنوان یکی از مؤلفه های مهم برنامه پنج ساله کرج معرفی کرد و افزود: تبدیل کرج از شهری عبوری به شهر مقصد از دیگر اهداف شاخص این برنامه می باشد.
۰
کد مطلب : ۱۶۲۶۹۶
حرکت به سمت توسعه پایدار از برنامه های پنج ساله شهر کرج است
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دکتر اصغر نصیری در گفتگو با رادیو اقتصاد با بیان اینکه اقتصاد شهری و شهرداری ها متاثر از اقتصاد کلان کشور می باشد، اظهار داشت: "شرایط اقتصاد شهری" یکی از مؤلفه های اصلی توسعه پایدار، به ویژه در کلانشهری مانند کرج که فاقد زیرساخت های لازم است و توسعه در آن چندان موزون نبوده است، می باشد.
 
وی، یکی از دغدغه های اصلی مدیریت شهری کرج در مقطع فعلی را کسب درآمدهای پایدار دانست و با بیان اینکه تحقق این مهم نیازمند تعریف فرآیندی خاص است، افزود: بی شک تحقق این مهم در کوتاه مدت وجود ندارد.
 
درآمدهای پایدار تنها شرط حرکت به سمت سرمایه گذاری های بزرگ است
 
شهردار کرج کسب درآمدهای پایدار را تنها شرط تحقق حرکت به سمت سرمایه گذاری های بزرگ عنوان کرد و افزود: سالیان سال است که رویکرد شهرداری ها برای خود کفا شدن، اتکا به درآمدهای مقطعی است و این موضوع شهرداری ها را دچار غفلت بزرگی کرده است.
 
دکتر نصیری همچنین بیان کرد: مولفه ای که در برنامه پنج ساله برای کلانشهر کرج تعریف شده است، حرکت به سمت توسعه پایدار و در نهایت تبدیل این شهر از یک شهر عبوری به مقصد می باشد.
 
وی افزود: از این رو اقتصاد شهری در بحث درآمد نقش بسزایی ایفا می کند و در این زمینه اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است.
 
تشکیل صندوق سرمایه گذاری با هدف جذب سرمایه گذاران
 
شهردار کرج با اشاره به برنامه ریزی هایی جهت جذب سرمایه گذاران و حضور آنان در کرج، عنوان کرد: اکنون با تشکیل صندوق سرمایه گذاری مجموعه ای از سرمایه گذاران و سازندگان بزرگ شهر به موضوع احیای بافت های فرسوده ورود پیدا کرده اند.
 
دکتر نصیری تصریح کرد: برای نخستین بار  در کرج پس از سالیان سال، مبتنی بر  سیاست های کلان کشور همچنین تاکید رئیس جمهور، اولین بلوک شهری در بافت فرسوده این کلانشهر برای بهسازی تعیین شده و امید است تا پایان سال اولین پروانه آن صادر شود.
 
وی با تاکید بر اینکه پرداختن به موضوع بهسازی می تواند ارزش افزوده هایی را در دراز مدت برای شهرداری ها ایجاد کند، افزود: وصول عوارض های روزمره نیز در کوتاه مدت می تواند امورات جاری را رفع کند.
 
شهردار کرج با بیان اینکه وصولی های روزمره، مشکلات را از یک مقطع زمانی به مقطع زمانی دیگر منتقل کرده است، گفت: سعی بر آن است تا همگان در شرایط فعلی این مسیر دشوار را طی کنند تا از طریق ارزش افزوده هایی که در سرمایه گذاری های مدیریت شهری ایجاد می شود، شهرداری بتواند به درآمد پایدار برسد.
 
دکتر نصیری ادامه داد: نقش درآمد پایدار را در بودجه سال آینده پررنگ تر دیده ایم و امید آن می رود این امر تحقق یابد.
 
وی عنوان کرد: نقشی که بانک شهر با مدیریتی آگاه به مسائل و اقتصاد شهری و نیز مجموعه وظایف سنگین مدیریت شهری در توسعه پروژه های کلانشهرها ایفا می کند، نقش پررنگ و سازنده ای می باشد.
 
شهردار کرج گفت: در کلانشهر کرج نیز نقش بانک شهر در گشایش پروژه های بزرگ عمرانی نقشی بی بدیل است و جهت پررنگ تر شدن این نقش تمام تلاش خود را به کار می گیریم.
 
وی در پایان در رابطه با حمایت بانک شهر خاطرنشان کرد: اجرای بزرگ ترین پروژه های کرج از جمله بزرگراه شمالی و چند پروژه دیگر با پشتوانه بانک شهرنه تنها دچار وقفه نشد بلکه با سرعت مطلوب در حال انجام است.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین