تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
plusresetminus
حزب الله : دستگیری 145 سارق و زورگیر شهر تهران رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان اینکه در ۲ شهرستان ساوجبلاغ و فردیس سرقت به عنف از باغ ویلاها انجام شده بود، گفت: در یک عملیات شبانه و غافلگیرانه ۵ نفر اعضا باند سرقت دستگیر شدند.
۰
کد مطلب : ۱۵۶۸۹۱
اعضای باند سرقت به عنف از اماکن در استان البرز دستگیر شدند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سرهنگ جواد صفایی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در پلیس آگاهی برگزار شد، با اشاره به اینکه در 5 آذر ماه سال جاری خبری از طریق فوریت‌های پلیسی مبنی بر اینکه در یکی از محلات کرج منزلی مورد آتش سوزی قرار گرفته است، دریافت شد، اظهار داشت: سریع عوامل پلیس آگاهی به محل مورد نظر رفته و مشخص شد که منزل به صورت عمدی مورد حریق قرار گرفته است.
 
رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان اینکه یکی از اهالی منزل در اثر آتش‌سوزی در جا فوت کرده و یک دختر به علت سوختگی روانه بیمارستان شد، ادامه داد: پس از بررسی مشخص شد که این خانواده بعد از مرگ پدر بر سر ارث دچار اختلاف شدند و فرزند ذکور خانواده زمانی که احساس می‌کند که مادر و خواهر وی می‌خواهند در ارث سهمی داشته باشند، تصمیم به قتل آن‌ها با به آتش کشیدن خانه می‌گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه در این حادثه مادر فوت اما خواهر وی زنده می‌ماند، بیان کرد: همان روز در ظرف کمتر از 2 ساعت فرد مذکور دستگیر و به جرم خود اعتراف کرد و با قرار صادره از دستگاه قضا جهت تکمیل پرونده در اختیار پلیس آگاهی است.
 
صفایی با اشاره به پرونده دیگر مبنی بر اینکه در سال 93، جسد مثله شده فردی به صورت مجهول الهویه در چند نقطه از محلات شهرستان فردیس کشف شده است، عنوان کرد: پس از گذشت چند ماه با انجام اقدامات پزشکی و پلیسی مشخص شد که اعضا مثله شده متعلق به یک نفر است که پس از آن هویت وی مشخص شد.
 
وی با بیان اینکه اقدامات پلیسی در مورد این پرونده ادامه داشت اما متاسفانه فرد یا افرادی به عنوان قاتل شناسایی نشدند، اضافه کرد: در چند روز قبل به دنبال اقدامات پلیسی قاتل شناسایی و دستگیر و معترف شد که مقتول در حالی که مهمان من بود به سبب اختلاف مالی با هم درگیر و متاسفانه وی فوت و جهت امحا آثار جسد وی را مثله و در نقاط گوناگون شهرستان فردیس رها کردم.
 
رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اشاره به اینکه ظرف 40 روز گذشته گزارشاتی تحت عنوان پرونده‌های سرقت به عنف از اماکن به ویژه باغ ویلاها در سطح 2 شهرستان به پلیس آگاهی رسید، اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت آگاهی با جمع بندی شیوه سارقان این پرونده‌ها را در دستور کار قرار دادند و در نهایت رد پای سارقان را در شهرستان ساوجبلاغ و فردیس به دست آوردند.
 
وی با بیان اینکه با هماهنگی دستگاه قضایی در یک عملیات شبانه و غافلگیرانه 5 نفر اعضا باند دستگیر شدند، افزود: متهمان تا کنون به 10 فرقه سرقت به عنف اماکن اعتراف کردند که با قرار صادره از سوی مقام قضایی جهت تکمیل پرونده در اختیار پلیس آگاهی هستند.
 
صفایی با اشاره به شیوه سرقت این باند، اظهار داشت: آنها معمولا با شناسایی باغ ویلاها با حضور مالک یا نگهبان در ساعت پایانی شب به صورت گروهی وارد و با تهدید و استفاده از سلاح سرد ساکنین را وادار می‌کردند که وجوه نقد و اموال قیمتی را در اختیار آن‌ها قرار دهند.
 
وی با اشاره به مجموع اقدامات پلیس آگاهی استان البرز در 8 ماه سال جاری، بیان کرد: در 8 ماه سال جاری نسبت به سال گذشته کشفیات 28 درصد افزایش و مجموع جرائم با محوریت سرقت 8.5 درصد کاهش یافته است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین