تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
plusresetminus
حزب الله : بیست و نهمین المپیاد زیست‌شناسی با کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز از سوی دانش‌آموزان ایرانی به کار خود پایان داد.
۰
کد مطلب : ۱۷۳۸۰۱
معرفی برترین‌های المپیاد زیست‌شناسی ۲۰۱۸
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،بیست و نهمین المپیاد زیست‌شناسی با کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز از سوی دانش‌آموزان ایرانی به کار خود پایان داد.
 
المپیاد جهانی زیست‌شناسی ۲۰۱۸ از ۲۴ تا ۳۱ تیرماه در تهران برگزار شد و ۲۷۰ دانش‌آموز از ۷۰ کشور جهان در این المپیاد شرکت کردند. در این مسابقات دانش‌آموزان ایرانی موفق به کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز شدند. اسامی برترین‌ها به این شرح است:
 
برندگان مدال طلا: پارمیدا پزشکیان و نیکان امیرخانی
 
برندگان مدال نقره: سارا محمدی
 
دارندگان مدال برنز: مهدی مسرور
 
بیست و هشتمین دوره المپیاد جهانی زیست‌شناسی در انگلستان برگزار شد و در آن، دانش‌آموزان کشورمان به دو مدال طلا و دو نقره دست یافتند. ایران از سال ۱۹۹۹ و در دهمین دوره، به المپیاد زیست‌شناسی پیوست و از آن سال تاکنون در ۱۹ دوره این المپیاد حضور ثابت و موفقی داشته است.
 
اولین دوره المپیاد جهانی زیست‌شناسی پس از تجربه موفق برگزاری المپیاد‌های علمی در علوم مختلف در سال ۱۳۶۹ (۱۹۹۰ میلادی) به میزبانی کشور چک با شرکت ۶ کشور برگزار شد. پس از آن تعداد کشور‌های شرکت کننده به سرعت افزایش یافت. اولین حضور ایران در دهمین دوره المپیاد جهانی در سوئد ۲ مدال نقره و یک مدال برنز را به همراه داشت و تا سال ۱۳۹۵ در مجموع ۶ مدال طلا، ۳۹ مدال نقره و ۱۹ مدال برنز حاصل تلاش تیم‌های المپیاد زیست شناسی ایران در سال‌های مختلف است.
 
شناسایی دانش‌آموزان مستعد در حیطه‌های مختلف زیست‌شناسی و حمایت از آنان در جهت شکوفایی، بررسی سطح علمی زیست‌شناسی در ایران و مقایسه آن با سایر کشورها، ایجاد نشاط علمی و فضای مثبت رقابتی با حضور دانش‌آموزان علاقه‌مند، ایجاد تحول و پویایی در دانش‌آموزان کوشا و دبیران با انگیزه، تقویت قدرت استدلال، تفکر و حل مساله در دانش‌آموزان و افزایش اعتماد به نفس دانش‌آموزان از جمله اهداف این رقابت علمی است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین