تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
plusresetminus
روزنامه صهیونیستی هاآرتص با انتشار گزارشی درباره حوادث کنونی کرانه باختری و قدس اشغالی نوشت که موج خشونت های فعلی به مدت طولانی ادامه خواهد داشت و نهاد امنیتی نیز با دشواری برای مقابله با عملیات های فردی فلسطینیان مواجه است.
۰
کد مطلب : ۹۶۰۳۰
مقابله با انقلاب چاقوی فلسطینیان دشوار است

 موج خشونتی که از زمان قتل دو شهرک نشین در اوایل اکتبر در اراضی اشغالی آغاز شد به مدت طولانی ادامه خواهد داشت و نهاد امنیتی اسرائیل نیز به این باور رسیده است که مقابله با انقلاب چاقوی فلسطینیان دشوار است.

به نوشته این روزنامه، عملیات استشهادی در الخضیره، انفجار کپسول گاز در خودرویی در نزدیکی معالیه ادومیم، برگزاری تظاهراتها و حوادث کرانه باختری و اراضی اشغالی، الحاق نیروهای ذخیره، برگزاری جلسات کابینه و پخش تصاویر در رادیو و تلویزیون، اینها همگی موضوعات داغ این روزهاست که باعث شده دیگر موضوعات دیگر کم رنگ تر شود.

هاآرتص همچنین نوشت که قدس شرقی جوهره درگیری است و 3 عملیات صورت گرفته در اواخر هفته گذشته نشان داد که پلیس برای مقابله با خطرات جوانانی که به تنهایی اقدام به اجرای عملیات استشهادی می کنند با مشکل مواجه است، تظاهرات در محله های فلسطینی قدس گسترده و خشونت بارتر از کرانه باختری است و تشکیلات خودگردان در کرانه باختری برای آرام کردن اوضاع تلاش می کند اما این تشکیلات تنها می تواند جلوی برگزاری تظاهرات فلسطینیان در شهرها و حرکت آنها به سمت ایست های بازرسی ارتش را بگیرد و توانایی مقابله با عملیات های فردی را ندارد.

این روزنامه همچنین نوشت که نوار غزه می تواند در استمرار درگیری‌های کنونی تاثیرگذار باشد همچنانکه از روز جمعه تا کنون 11 فلسطینی به شهادت رسیده اند. درگیری‌ها در مرز غزه تنها به برگزاری تظاهرات و پرتاب کوکتل مولوتف و احیانا شلیک چند راکت به اسرائیل منحصر می‌شود اما دستگاه‌های امنیتی اسرائیل معتقدند که حماس این بار ترجیح می‌دهد شهرهای کرانه باختری را شعله ور سازد بدون آنکه غزه را وارد درگیری نماید.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه نوشت که طی 3 روز گذشته 12 عملیات استشهادی با استفاده از چاقو علیه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست در سراسر فلسطین اشغالی صورت گرفته است.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین