تاریخ انتشارسه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
plusresetminus
حزب الله:شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه یکم آبان ماه ۹۷، با کاهش ۲۴۶۰ واحدی معادل ۱.۳۱ درصد به رقم ۱۸۵ هزار و ۳۱۸ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته نیز، شاهد افت ۱۶۵۹ واحدی معادل ۰.۸۸ درصد نماگر کل بورس تهران بودیم.
۰
کد مطلب : ۱۸۱۳۷۰
دومین ماه سرد سال با ریزش ۲۴۶۰ واحدی شاخص کل بورس کلید خورد/ بازدهی ۱۷ درصدی بورس تهران در مهرماه

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته، همانند روز قبل شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۷۱۶ واحدی معادل ۱.۳۱ درصد به رقم ۵۳ هزار و ۹۷۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز همانند دو روز گذشته با افت ۶۱۲ واحدی معادل ۲.۱۱ درصد، عدد ۲۸ هزار و ۳۲۹ واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۳۲ واحدی معادل ۲.۱۱ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۳۱۷۳ واحد کاهش معادل ۱.۶۰ درصد را رقم زد و به سطح ۱۹۵ هزار و ۵۹۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۲۲۲۳ واحد کاهش معادل ۱.۵۸ درصد به رقم ۱۳۸ هزار و ۲۸۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز خلاف روز قبل با ۲۹۱۰ واحد کاهش معادل ۰.۸۰ درصد همراه بود و عدد ۳۶۰ هزار و ۶۲۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۰۵ داشت و در سطح ۱۸۷ هزار ۸۴۴ واحد قرار گرفت.

دومین ماه سرد سال با ریزش ۲۴۶۰ واحدی شاخص کل بورس کلید خورد

در معاملات امروز، نماد معاملاتی کگل (معدني و صنعتي گل گهر) با 299 واحد، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 269 واحد، نماد کچاد (معدني‌وصنعتي‌چادرملو) با 223 واحد، نماد فخوز (فولاد خوزستان) با 197 واحد، نماد شبندر (پالايش نفت بندرعباس) با 188 واحد، نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) با 168 واحد، نماد وامید (گروه مديريت سرمايه گذاري اميد) با 159 واحد، نماد مبین (پتروشيمي مبين) با 157 واحد، نماد ومعادن با 152 واحد، نماد رانفور (خدمات‌انفورماتيك‌) با 117 واحد، نماد بفجر (پتروشيمي فجر) با 63 واحد، نماد وتجارت (بانك تجارت) با 59 واحد، نماد حکشتی (كشتيراني جمهوري اسلامي ايران) با 58 واحد، نماد خساپا (سايپا) با 55 واحد، نماد وصندوق (سرمايه‌گذاري‌صندوق‌بازنشستگي‌) با 49 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند کاهشی شاخص کل بورس داشتند.

بورس در ماهی که گذشت نوسانات زیادی را شاهد بود. شاخص سهام در ابتدای مهرماه غالبا تحت‌تاثیر هیجان قله تاریخی ۱۹۵ هزار واحدی را فتح کرد اما کم‌کم از این سطح عقب‌نشینی کرد و در نهایت با رشد ۲۷ هزار واحدی معاملات خود را به پایان برد. این بازار امروز در حالی وارد معاملات دومین ماه از فصل پاییز شد که گزارش‌های ماهانه و شش ماهه شرکت‌ها در مشخص کردن مختصات داد وستد سهام موثر خواهد بود. محتوای صورت‌های مالی شرکت‌ها پس از تجربه صعود و نزول‌های هیجانی اخیر، می‌تواند تفکیک دقیق‌تری در بین صنایع و شرکت‌ها به‌وجود آورد تا سهامداران در فضای روشن‌تر‌ و منطقی‌تری به داد‌وستد سهام بپردازند. به نقل از گزارش دنیای اقتصاد، بورس تهران در مهرماه با کسب بازدهی ۱۷ درصدی در صدر جدول بازدهی بازارهای سرمایه‌گذاری کشور قرار گرفت. شاخص اصلی این بازار که در پایان شهریور ماه در نیمه کانال ۱۶۰ هزار واحدی قرار داشت، معاملات خود در ماه گذشته را درسطح ۱۸۷ هزار و ۷۷۹ واحدی به پایان رساند تا بازدهی این بازار از ابتدای سال به ۹۵ درصد برسد. دو بازار ارز و سکه اما بعد از یک رالی پرشتاب با افت نرخ مواجه شدند.

منبع : تابناک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین