تاریخ انتشارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
plusresetminus
حزب الله : قائم مقام شهردار کرج، یکی از مهمترین ارکان برنامه های شهردار کرج برای این کلانشهر را ایجاد توسعه پایدار و ارتقای محیط زیست عنوان کرد که در رئوس برنامه ریزی های شهری قرار گرفته است.
۰
کد مطلب : ۱۵۹۸۷۰
ارتقای محیط زیست و توسعه پایدار از رئوس برنامه های مدیریت شهری کرج است
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمدکریم شفیعی در جریان برگزاری هشتمین مرحله از طرح بهبود نگه داشت شهر در بوستان جهان با اعضای سازمان های مردم نهاد و شهروندانی که در اجرای طرح مشارکت داشتند، سخن گفت.
 
وی، یکی از مهمترین رئوس برنامه های دکتر اصغر نصیری؛ شهردار کرج که دارای مدرک دکترای محیط زیست است را ایجاد توسعه پایدار در شهر و حفظ و ارتقای محیط زیست این کلانشهر عنوان کرد و افزود: این امر در ارکان اصلی برنامه های دکتر نصیری که برای شهر تنظیم کرده است، قرار داشته و هم اکنون در برنامه ریزی شهری این کلانشهر به اجرا در می آید.
 
شفیعی با بیان اینکه انجام هیچ گونه اقدامی بدون مشارکت شهروندان و بخصوص سمن ها و گروه های علاقمند به خوبی میسر نیست، ضمن تقدیر از حضور همه داوطلبانی که صبح جمعه خود را به حضور در طرح اختصاص دادند، اظهار داشت: حضور شهروندان و مشارکت آنان در اجرای طرح های مدیریت شهری، علاوه بر ایجاد روحیه مثبت در وجود خدمتگزاران، به شکل گیری فرهنگ مشارکت و نگهداری همگانی از شهر می انجامد که این امر از اهمیت و مزیت بسیاری برخوردار است.
 
قائم  مقام شهردار کرج، شعار شهردار کرج را "شهر انسانی، انسان شهری" ذکر کرد و ادامه داد: شعار فوق بیانگر این نکته است که شهر و شهروندان دو بخش تفکیک ناپذیرند و هیچ شهری را نمی توان بدون در نظر گرفتن مشارکت و همراهی شهروندان و ساکنان، آباد کرد.
 
به گفته وی، حضور داوطلبان و اعضای سازمان های مردم نهاد در اجرای طرح روز جاری و مشارکت آنها در نظافت و پاکسازی شهر، نمودی از همین شعار است و ما به این حمایت و حضور دلگرم و امیدواریم.
 
شفیعی، همچنین یکی از ابزارهای مشارکت شهروندان در کرج را سامانه های ارتباطی این دستگاه عنوان کرد و گفت: ساکنان خوب و همراهان همیشگی مدیریت شهری در کرج، همواره می توانند مطالبات خود را از طریق سامانه 137 شهرداری این کلانشهر با خدمتگزاران خود در شهرداری در میان بگذارند تا در کمترین زمان به خواسته آنان رسیدگی شود.
 
وی، با اشاره به اینکه این سامانه اطلاعات به روز و درخواست های شهروندان را به سرعت در اختیار مسئولان قرار می دهد، اذعان داشت: بخشی از برنامه ریزی های شهری ما در خصوص مناطق، به میزان همین تماس ها و درخواست هایی که شهروندان از مدیریت شهری دارند، اختصاص می یابد.
 
به گفته این مسئول، لازم است شهروندان برای مشارکت بهینه در اجرای طرح های مدیریت شهری کرج، این سامانه را به خاطر داشته باشند و هر جا با مشکل یا مسئله ای در هر حوزه از مدیریت شهری مواجه شدند، مراتب را به شماره 137 که پل ارتباطی همشهریان با شهرداری کرج است، در میان بگذارند.
 
لازم به ذکر است از نخستین ساعات صبح امروز 22 دی ماه، مسئولان، نیروها و عوامل شهرداری کرج با حضور در سطح منطقه 9 شهرداری کرج، نسبت به اجرای هشتمین مرحله از طرح بهبود نگه داشت شهر اقدام کرده اند. همچنین در این مرحله از طرح، تعدادی از سازمان های مردم نهاد در حوزه محیط زیست و بخشی از شهروندان کرجی، با حضور در بوستان جهان، نسبت به پاکسازی و جمع آوری زباله از سطح منطقه اقدام کرده و مدیریت شهری کرج را در عرصه اجرای طرح جهادی بهبود نگه داشت شهر همراهی کردند.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین