تاریخ انتشارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
plusresetminus
حزب الله : مرجع تقلید شیعیان گفت: به‌رسمیت شناختن قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توطئه دیگری است که شکل‌گرفته و ما هیچ‌گاه اجازه پای گذاشتن رژیم نامشروع اسرائیل را به آن سرزمین نخواهیم داد.
۰
کد مطلب : ۱۵۷۰۷۰
هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهیم رژیم صهیونیستی پا به سرزمین قدس بگذارد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از روحانیون و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ضمن ابراز تبریکات اعیاد ربیع‌الاول اظهار داشت: در قرآن کریم نفر به دو معنای کوچ کردن برای حرکت مهم و تفقه در دین آمده است.
 
وی با بیان اینکه در داخل مدینه منافقان و یهود و در خارج مدینه مشرکان علیه پیامبر اکرم(ص) دسیسه‌افکنی می‌کردند، افزود: براساس آیات قرآن همه با هم باید به‌سمت آموختن علم و جهاد در برابر دشمن حرکت کنند، چراکه دین اسلام در همه ابعاد زندگی انسان دستور دارد بنابراین باید در برابر همه احتیاجات دنیایی با این دو ابزار هماهنگ بوده و آماده‌ باشیم.
 
مرجع تقلید شیعیان با تذکر اینکه "زمان ما زمان خاصی است و این دوران بر دوش طلاب وظایف مهم و سنگینی قرار داده است، تصریح کرد: از همان ساعتی که انسان طلبه می‌شود ملائکه بال‌های خود را زیر بار انسان می‌گسترانند، از همان قدم نخستی که انسان در راه طلبگی قدم برمی‌دارد و در مرحله دوم که قدم در اجتماع می‌گذارد دارای وظایف سنگینی است.
 
آیت‌الله نوری همدانی با یادآوری اینکه در اجتماعات مردم بیشتر به اخلاق و رفتار طلاب توجه دارند، خاطرنشان کرد: به هر میزان عمل و رفتار انسان از لحاظ اخلاص و تواضع اهمیت بیشتری داشته باشد اثر بیشتری می‌کند، در نتیجه نخستین مطلب اساسی داشتن اخلاقیات است.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم نخستین وظیفه طلاب را تفقه در دین و کثرت علوم ذکر کرد و اظهار داشت: معارف عبادی، معارف اقتصادی، معارف اخلاقی، معارف معاشرتی، معارف فرهنگی، معارف حکومتی، معارف سیاسی، معارف قضایی و معارف جهادی معارفی هستند که باید به آن‌ها اهتمام جدی داشت.
 
وی با تأکید بر اینکه ریشه تمام گرفتاری‌هایی که به وجود می‌آید از صهیونیست‌ها است، گفت: به‌رسمیت شناختن قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، توطئه دیگری است که شکل‌گرفته و ما هیچ‌گاه اجازه پای گذاشتن رژیم نامشروع اسرائیل را به آن سرزمین نخواهیم داد.
 
آیت‌الله العظمی نوری همدانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلابی مذهبی و دینی است، تأکید کرد: باید انقلابی بودن و انقلابی ماندن را میان مردم تبلیغ کرد.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین