تاریخ انتشارسه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
plusresetminus
حزب الله : رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه در حال حاضر ایران دوران «رنسانس سینمایی» خود را آغاز کرده است، گفت: موج بازگشایی و بازسازی سینماها آغاز راه جبران عقب‌ماندگی تاریخی در زیرساخت‌ها است.
۰
کد مطلب : ۸۴۴۵۷
ایران دوران «رنسانس سینمایی» خود را آغاز کرده است

وی افزود: ایران در دوران دولت تدبیر و امید بعد از یک دوران رکود و خمود در سینما دوره رنسانس را طی می‌کند تا جایی که سال گذشته بیش از 200 جایزه جهانی نصیب سینماگران ایرانی شد. سینماگران ایرانی بهتر از سازندگان هالیوود در دنیا می‌درخشند چون پشتشان به کوه فرهنگ و هنر ایران وصل است.

رئیس سازمان سینمایی کشور خاطرنشان کرد: موج بازگشایی و بازسازی سینماها در کشور، آغاز یک راه خوب برای جبران عقب‌ماندگی تاریخی در ابعاد زیرساخت‌ها است.

ایوبی با بیان اینکه امروز با تولید حدود 100 فیلم در جهان و محتوای ارزشمند جزء سینماهای برتر جهانیم، تاکید کرد: امروز در دنیا جشنواره‌ای نیست که مسئولان آن به‌دنبال فیلم‌های ایرانی نباشند.

وی با اشاره به اینکه تمرکززدایی و ایجاد عدالت فرهنگی جزو سیاست‌های سازمان سینمایی کشور است، خاطرنشان کرد: به‌دنبال آوردن جشنواره‌های بین‌المللی نیشابوریم چراکه هم زیرساخت وجود دارد و هم مردم می‌خواهند.

رئیس سازمان سینمایی کشور بیان کرد: خارجی‌ها هزاران دلار هزینه می‌کنند تا برندسازی کنند اما شما نیشابوری‌ها برندهایی چون خیام و عطار دارید که شخصیت‌های جهانی هستند.

ایوبی با بیان اینکه خیام به ما آموخت که لحظه‌ها را دریابیم، تاکید کرد: آوازه نیشابور در همه جا پیچیده است و باید مردم و مسئولان در این حد ظاهر شوند؛ رباعیات خیام 140 بار به زبان‌های مختلف خارجی ترجمه شده و آوازه سیمرغ و منطق الطیر عطار در محافل ادبی جهان پیچیده است.

رئیس سازمان سینمایی کشور در خاتمه تاکید کرد: نیشابور اگر تنها همین سیمرغ و منطق الطیر عطار را داده بود، کافی بود که ما مسئولان کشوری تلاش می‌کردیم تا حق سیمرغ را به نیشابور ادا کنیم؛ جهان از مادیات خسته و در خود فرو رفته است همه تشنه معارف عطارند و البته باید سیمرغ را در عطار جست‌وجو کنیم.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین