تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
plusresetminus
حزب الله: با وجود آنکه طی روزهای اخیر آسمان استان البرز ابری و نیمه ابری بوده است، اما پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد که نمی‌توان انتظار بارش باران حداقل تا یک هفته آینده را داشت.
۰
کد مطلب : ۶۱۲۲۷
مردم البرز همچنان در تمنای باران
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،استان البرز در ماه‌های اخیر شاهد روزهای گرم و حتی مملو از گرد و غبار بود و کاهش بارش باران و نعمات آسمانی به این وضعیت دامن زده است.

این در حالی است که از صبح روز سه‌شنبه با افزایش وزش باد و تراکم ابرها مردم به ویژه کشاورزان امیدوار بودند که بارش باران بتواند ضمن تلطیف هوا، منابع آبی که به شدت رو به کاهش است را تا حدودی جبران کند.

البته گزارش‌ها و تحقیق‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که با وجود افزایش ابر در آسمان استان البرز، در حال حاضر نمی‌توان امیدوار به بارش باران بود.

در همین رابطه منصور رحمانیان رئیس سازمان هواشناسی استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به واسطه تغییرات جوی، شاهد آسمان نیمه ابری در استان البرز بوده و هستیم.

وی افزود: این وضعیت در روزهای آینده نیز تداوم داشته و انتظار داریم که حداقل تا اوایل هفته آینده شاهد افزایش وزش باد، آسمانی نیمه ابری و کاهش دمای هوا باشیم.

این مسئول در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان امیدوار به بارش باران بود، گفت: برای امروز در ارتفاعات استان البرز بارش‌های پراکنده را شاهد خواهیم بود، اما در سطح شهرها بارشی نخواهیم داشت.

رحمانیان ادامه داد: در روزهای آینده نیز به دلیل کاسته شدن از تراکم ابرها، در ارتفاعات نیز انتظار بارش نداریم.

وی افزود: همچنین در روزهای پایانی هفته دمای هوا در استان البرز حدود دو درجه کاهش می‌یابد و انتظار داریم که طی روزهای پنجشنبه و جمعه در شهرستان کرج حداکثر دما به حدود 36 درجه بالای صفر برسد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین