تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
plusresetminus
حجت الاسلام حسن ابوترابی‌فرد با اشاره به شهادت محسن حججی گفت: ما هنرمندان فراوانی داشتیم اما نیازمند هنرمندی بودیم که هنر چگونه سر دادن را به ما بیاموزد.
۰
کد مطلب : ۱۴۸۳۷۷
شهید حججی هنر سر دادن را به ما آموخت
                        
                       

برنامه تکریم ایثار ویژه ایثارگران و جانبازان وزارت فرهنگ و ارشاد ا سلامی پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۲۵ مرداد ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن سینمایی این وزارتخانه برگزار شد.

حجت‌الاسلام انصاری مشاور وزیر ارشاد در امور ایثارگران در آغاز این برنامه گفت: این از افتخارات وزارت ارشاد است که بخش زیادی از کارکنانش از آزادگان هستند، تا به حال موفق شده ایم سه هزار ۴۰۹ نفر از ایثارگران را در سطح وزارتخانه شناسایی کنیم که این افراد اعم از شهدا، آزادگان و ایثارگرانی هستندکه در خدمتشان هستیم.

وی افزود: ۳۷ نفر از کارکنان وزارت ارشاد از آزادگان عزیز هستند و ۱۰۶ شهید هم از افتخارات دیگر ما هستند. دو نفر از مدیران کل استانی وزارتخانه هم از جانبازانی هستند که پا ندارند.

در ادامه این برنامه حجت الاسلام سیدمحمد حسن ابوترابی فرد نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: خداوند در قرآن خطاب به مسلمانان می گوید: «جعلناکم امتا وسطا» این جعل می تواند هم جعل تشریعی و هم جعل تکوینی باشد. در نهایت امت اسلام، امت وسط خواهد بود و راه را برای سعادت بشریت همراه خواهد کرد. این امت وسط بودن را می توان به دو صورت معنا کرد اول اینکه امت وسط امتی است که مسیر اعتدال را می پیماید و از افراط و تفریط دور است. معنای دیگر امت وسط همان مفهومی است که علامه طباطبایی به آن اشاره کرده است یعنی امت وسط واسطه فیض است و اگر نباشد رحمت الهی بر جامعه بشری نازل نمی شود.

وی افزود: ایثارگران، شهدا و جانبازان پیشگامان امت وسط هستند و می‌توان پرچمداری‌شان را بر نمونه‌هایی که در سال‌های جنگ در چنگال صدام اسیر بودند به عنوان نمادهای صبر و استقامت مشاهده کرد. اگر در روز قیامت مردم بگویند ما نمی‌توانستیم در برابر ظلم مبارزه و مقاومت کنیم خداوند شهدا و ایثارگران را برای آنها به شهادت می‌آورد. دفاع مقدس و اسارت به معنای واقعی کلمه نماد این مفاهیم هستند.

این نماینده پیشین مجلس در ادامه سخنانش گفت: نمادهای مفاهیمی که اشاره شد در اسارت تجلی دارد این در اوج قله است که جهنم را به بهشت تبدیل کنیم و چه جهنمی سخت تر از صدام و اسارت در چنگال مزدوران او. اما آزادگانی که ما سراغ داریم این هنر را داشتند که جهنم اسارت را به قطعه‌ای از بهشت تبدیل کنند. آنان شیران روز بودند که حسرت یک ناله را بر دل دشمن گذاشتند اما در دل شب ناله و مناجات می‌کردند. بارها شده بود که برادرم حجت الاسلام ابوترابی را در ارودگاه‌ها دیده بودند که در دل شب بر پای اسرا و آزادگان بوسه می‌زد.

ابوترابی گفت: هنر دیگر آزادگان هنر گذشت کردن بود؛ واقعا آزادگان اهل گذشت کردن بودند و چه جراحت‌های سختی که بر دل آنها گذاشته نشد.

وی در پایان سخنانش با اشاره به واقعه شهادت محسن حججی در روزهای اخیر گفت: ما هنرمندان فراوانی داشتیم اما نیازمند هنرمندی بودیم که هنر چگونه سر دادن را به ما بیاموزد قدم زدن او در کنار دژخیمی که او را به قتلگاه می‌برد، تکرار دیگری است از قدم زدن شهید نواب صفوی زمانی که او را برای اعدام می‌بردند. نگاه و قدم زدن‌های این شهید حکایت از قلب مطمئن او دارد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین