تاریخ انتشارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
plusresetminus
حزب الله : وزیر کشور گفت: علی‌رغم تمام فشارها جمهوری اسلامی ایران در منطقه تأثیر درجه یک را دارد و دشمنان قبول کرده‌اند هیچ تحولی در منطقه بدون حضور ایران رقم نمی‌خورد.
۰
کد مطلب : ۷۴۶۴۷
دشمنان قبول کرده‌اند هیچ تحولی در منطقه بدون حضور ایران رقم نمی‌خورد
به گزارش شبکه خبری حزب الله ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در همایش سراسری ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امسال وارد سی و هفتمین سال انقلاب اسلامی می‌شویم، گفت: حرکتی که طی 36 سال اتفاق افتاده است همواره باید مورد بررسی و یادآوری باشد. چون اگر تحلیل درستی از این حرکت نداشته باشیم نمی‌توانیم آن طور که باید قدر آن را بدانیم.

وی افزود: در چنین جلساتی باید شکرگزار لطف و نعمت‌های خداوند باشیم که به ما توفیق داد در جمهوری اسلامی، حکومت اسلامی و انقلاب اسلامی حیات داشته‌ باشیم و خدمت کنیم.

وزیر کشور با اشاره به این‌که هیچ تحلیلگر سیاسی و امنیتی در مقاطع سال‌های منتهی به انقلاب در تحلیل‌های خود وقوع انقلاب را پیش‌بینی نمی‌کرد، تصریح کرد: با توجه به حمایت‌هایی که از نظام شاهنشانی می‌شد بعید به نظر می‌رسید که این نظام فروپاشی شود اما وقتی اراده خداوند بر چیزی باشد هیچ کس نمی‌تواند مقابل این قدرت ایستادگی کند.

رحمانی فضلی ادامه داد: نوری در آسمان ایران جرقه زد و امام در شب‌های ظلمانی دهه 40 پرچمداری این نور را در تاریکی ایران به دست گرفت. به لطف خدا با مقاومت یاران امام، راه و اعتقاد ایشان را ادامه دادند و شهدای ما جرقه‌هایی از نور بودند که آسمان ایران را نورانی کردند و همه نورها به هم پیوست و انفجار نور را در سال 57 به وجود آورد.

وی با بیان این‌که پس از وقوع انقلاب همه تصور می‌کردند در مدت زمان کوتاهی می‌توانند آن را مهار کنند، خاطرنشان کرد: طی 36 سال گذشته نشان دادیم توطئه‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی ناکام بوده و با لطف خدا ایستادگی مردم و هدایت‌های امام و رهبری‌مان در جایگاه امروز قرار داریم و به شکرانه سی‌وهفتمین سال پیروزی دور هم جمع شده‌ایم.

وزیر کشور ادامه داد: امروز توانسته‌ایم در حوزه سیاست داخلی از ثبات و استمرار و نشاط بالا برخوردار باشیم. مردم ایران در دوران انقالب، اراده کردند تا ساختار استبدادی و وابستگی موجود در ایران را برهم بزنند و نقل و انتقال از آن ساختار به حکومت مردمی کار مشکلی بود که مردم ایران از عهده آن برآمدند و پس از آن نیز در برابر تمام تهدیدات نظامی، تحریم‌ها و فشارهایی که بر ایران وارد می‌شد ایستادند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه امروز فضای منطقه و بین‌الملل در اطراف ما شاهد ناامنی و بی‌ثباتی در حوزه‌های مختلف است، گفت: علی‌رغم تمام فشارها جمهوری اسلامی ایران در منطقه تأثیر درجه یک را دارد و دشمنان قبول کرده‌اند هیچ تحولی در منطقه بدون حضور ایران رقم نمی‌خورد.

وی با بیان این‌که ایران به عنوان کشور تأثیرگذار توانسته تمام توطئه‌ها را پشت سر بگذارد، خاطرنشان کرد: امروز حتی شکل‌گیری فرقه‌هایی مثل داعش،‌ القاعده،‌ طالبان، ‌سلفی‌ها و غیره به دنیا نشان دادند فرقه‌های دست ساخته به جز خشونت هیچ چیز به ارمغان نمی‌آورند و نشان داد آنچه ایران به عنوان اسلام ارائه می‌دهد اسلام واقعی و اسلام رحمت و صلح و حقوق بشر است.

"امروز چهره اسلامی که ایران ارائه می‌دهد درخشندگی بیشتری دارد. مردم عراق، یمن،‌ لبنان،‌ مصر و لیبی می‌دانند تنها حامی‌شان ملت ایران است که صادقانه از آنها حمایت می‌کند و شاهدیم در عراق هسته مقاومت به شکل بسیج ایران شکل گرفته و مرجعیت جایگاه بالایی پیدا کرده است و در سوریه همه قدرت‌ها تسلیم شده‌اند، همچنین در مصر و لیبی و لبنان و یمن تحولات را پیگیری می‌کنیم."

رحمانی فضلی با بیان این‌که امروز در شرایطی قرار داریم که تاریخ معاصر دو بار دیگر تکرار شده‌ است، توضیح داد: این شرایط بعد از جنگ جهانی اول و بعد از جنگ جهانی دوم ایجاد شد اما در هیچ یک از دو مقطع ایران هیچ تأثیری نداشت و نتیجه تحولات وابستگی بیشتر ایران بود.

وی اضافه کرد: در دوره سومی که جهان به خصوص منطقه شکل جدیدی به خود می‌گیرد این تحولات طوفانی‌تر شده‌اند چون توزیع قدرت در دنیا فرق کرده و انقلاب اسلامی در منطقه حضور دارد پس باید تلاش کنیم در این مرحله که برای سومین بار آرایش جدید جغرافیای سیاسی در دنیا شکل می‌گیرد، بیشتر تأثیرگذار باشیم.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه باید از شعارها، اهداف و برنامه‌های انقلاب صیانت کرد، خاطرنشان کرد: چون مولفه اصلی قدرت جمهوری اسلامی ایران اعتقادات دینی، رهبری در انقلاب و مردم هستند.

رحمانی فضلی ادامه داد: شکرگذاری انقلاب یعنی تقویت اعتقادات دینی و با توجه به شکل‌گیری رقابت ارزش‌ها و اعتقادات در دنیای امروز، باید برای شکرگذاری انقلاب، دین خدا را یاری کنیم و این موضوع به هیچ وجه قابل گذشت نیست و انفعال نمی‌پذیرد.

وی با بیان این‌که امام راحل به عنوان رهبر دینی بر دل‌ها حکومت می‌کرد، افزود: امام (ره) عشق را در دل‌ها جاری کرد و همه دل‌ها یکی شدند و از او تبعیت کردند یعنی همه یک هدف داشتند و اراده‌شان بر سرنگونی استبداد بود و همه امام بودند. بنابراین قدرت همین رهبری بود که انقلاب را پیروز کرد و تا به امروز تداوم بخشید.

وزیر کشور اضافه کرد: شکرگزاری امروز ما تبعیت بی چون و چرا از رهبری و تقویت و حمایت رهبری است و تبعیت ما در 36 سال نشان داد استحکام و وحدت و مقاومت ناشی از رهبری بوده است.

رحمانی فضلی با بیان این‌که مردم تبلور اعتقادات دینی و اطاعت از رهبری هستند، ادامه داد: صحنه‌آفرینان، مردم هستند و ما باید خدمت‌گذار واقعی مردم باشیم چون مردم قدرت خود را در قالب مردم‌سالاری دینی به ما واگذار کردند و قدرت، امانت مردم در دست ما است و باید آنها را در تمام صحنه‌ها مشارکت دهیم.

وی تصریح کرد: امنیت پایدار، اقتصاد شکوفا و فرهنگ بارور مبتنی بر اراده مردم خواهد بود.

وزیر کشور با اشاره به این‌که امروز کشورهای دنیا با شکاف‌های عمیقی در حوزه‌های مختلف روبرو هستند،‌ خاطرنشان کرد: امروز دیگر رسانه، اقتصاد و تکنولوژی انحصاری نیست. پس اگر همان‌طور که رهبری همواره تأکید می‌کنند انسجام و وحدت خود را حفظ کنیم موفق خواهیم شد.

رحمانی فضلی گفت: 22 بهمن یادآور خاطره مجاهدت مردم، انتقال تجربه به نسل جوان و روز شکرگزاری است که باید تلاش کنیم با شکوه و پرمحتوا و مردمی برگزار شود.

وی در بخش پایانی سخنانش به تصمیم رئیس جمهور برای برگزاری ایام پیروزی انقلاب برای امسال اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور اعلام کرده‌اند تا تمام دستگاه‌های اجرایی همه امکانات خود را در اختیار ستادها در استان‌ها قرار دهند و وزارت کشور به عنوان متولی امر اقدامات لازم را انجام داده است و به استانداری‌ها ابلاغ کرده است. همچنین به همه دهداری‌ها گفته‌ایم تا امسال حضوری متفاوت داشته باشند تا به مردم، امید و انگیزه و نشاط هدیه دهیم.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین