تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
plusresetminus
حزب الله : نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی تماس تلفنی با رئیس‌جمهوری فرانسه، اظهار داشت اگر پاریس خواستار حفظ توافق هسته‌ای با ایران (برجام) است باید برای «اصلاح» این توافق تلاش کند.
۰
کد مطلب : ۱۵۹۹۵۱
باید اظهارات ترامپ در قبال برجام را جدی بگیرید

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،  دفتر نخست‌وزیری اسرائیل در بیانیه‌ای، از تماس تلفنی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه در روز شنبه، خبر داد.
 
طبق این بیانیه، نتانیاهو به ماکرون گفته است: «اظهارات ترامپ  (رئیس‌جمهوری آمریکا) درباره توافق هسته‌ای با تهران را باید جدی بگیرید، کسی‌که خواهان حفظ این توافق است باید آن را اصلاح کند.»
 
هشدار نتانیاهو به ماکرون یک روز پس از آن مطرح شد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا از شرکای اروپاییِ واشنگتن خواست برای «برطرف کردن نواقص وحشتناک در متن توافق هسته‌ای» تلاش کنند، در غیر این‌صورت ایالات متحده از این توافق خارج خواهد شد.»
 
از سوی دیگر، کاخ الیزه در بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد، ماکرون در گفت‌وگوی تلفنی‌اش با نتانیاهو، بر اهمیت حفظ توافق هسته‌ای با ایران و پایبندی تمامی طرف‌ها به تعهدات‌شان در چارچوب این توافق، تأکید کرده است.
 
ماکرون، پنجشنبه گذشته نیز طی گفت‌وگویی با ترامپ، تأکید کرد که تمامی طرف‌ها بایستی به تعهدات‌َشان درقبال توافق هسته‌ای با ایران عمل کنند.
 
وزیران خارجه فرانسه، آلمان و بریتانیا نیز پنجشنبه همراه با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ادامه پایبندی تمام طرف‌های توافق با ایران، به برجام پشتیبانی کردند.
 
اما ترامپ بدون اعتنا به درخواست‌های قدرت‌های اروپایی، روز جمعه با این تأکید که «برای آخرین بار» با تمدید معافیت‌های تحریمی ایران موافقت می‌کند، در شرط‌های خود خواهان آن شد که ایران امکان دهد که از هر سایت مشکوک این کشور بلافاصله بازرسی انجام شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین