تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
plusresetminus
حزب الله : سازمان پزشکان بدون مرز گزارش داد که تنها در یک ماه نخست آغاز خشونت نیروهای امنیتی علیه مسلمانان روهینگیا در ماه آگوست در ایالت راخین دست‌کم 6700 نفر کشته شده‌اند.
۰
کد مطلب : ۱۵۷۵۵۷
کشتار 6700 مسلمان روهینگیا در یک ماه نخست آغاز خشونت‌ها

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،کشتار 6700 مسلمان روهینگیا در یک ماه از سوی ارتش میانماربه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، سازمان پزشکان بدون مرز گزارش داد که تنها در یک ماه نخست آغاز خشونت نیروهای امنیتی علیه مسلمانان روهینگیا در ماه آگوست در ایالت راخین دست‌کم 6700 نفر کشته شده‌اند.
 
سازمان پزشکان بدون مرز می‌گوید: تحقیقات انجام شده از آوارگان روهینگیا که به بنگلادش فرار کرده‌اند نشان می‌دهد آمار افرادی که در پی خشونت ارتش میانمار در ایالت راخین کشته شده‌اند بسیار بالاتر از آمار اعلام شده از سوی دولت این کشور است.
 
دولت میانمار افراد کشته شده در پی این خشونت‌ها را 400 نفر اعلام کرده است.
 
بر اساس اعلام این سازمان در پی آغاز دور جدید خشونت‌های ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا از 25 ماه آگوست تاکنون 647 هزار نفر از این مسلمانان به بنگلادش فرار کرده‌اند.
 
تحقیقات سازمان پزشکان بدون مرز نشان می‌دهد که از 25 آگوست تا 24 ماه سپتامبر 9 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا جان خود را از دست داده‌اند.
 
سازمان پزشکان بدون مرز می‌گوید: در محافظه‌کارترین برآوردها  6700 نفر از این افراد به دلیل خشونت کشته شده‌اند که 730 نفر از این آمار مربوط به کودکان زیر 5 سال است.
 
 
منبع : میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین