تاریخ انتشارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
plusresetminus
حزب الله : شهردار کرج گفت: با بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهر، در مسیر تبدیل تهدیدها به فرصت گام برمی‌داریم.
۰
کد مطلب : ۱۸۴۷۵۵
نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز لازمه حفظ کالبد شهری است

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی اصغر کمالی زاده اظهار کرد: ساخت و ساز غیر مجاز به یکی از چالش‌های جدی شهرهای امروزی تبدیل شده است.
 
وی ادامه داد: توسعه بافت فرسوده در شهرها علاوه بر این‌که منجر به گسترش مناطق حاشیه‌ای می‌شود ، آسیب‌های اجتماعی ، فرهنگی و.. زیادی را در پی دارد.
 
این مسئول با اشاره به اینکه خدمات رسانی به ساکنان مناطق حاشیه ای کار ساده ای نیست، توضیح داد: با توجه به زیرساخت‌های نامناسب مناطق حاشیه‌ای، اغلب دستگاه‌های خدمات رسان در ارائه خدمات به ساکنان این مناطق با مشکل مواجه می‌شوند.
 
وی ابراز کرد: علاوه براین، چون اغلب سازه‌ها و ساختمان‌های مناطق حاشیه‌ای و محدوده بافت‌های فرسوده بر مبنای اصول و استانداردهای تعریف شده ساخته نشده‌اند، در مقابل حوادث ایمن نیستند و همیشه این نگرانی وجود دارد که در زمان حوادثی مثل زلزله آسیب زیادی ببینند.
 
کمالی زاده خاطر نشان کرد: برای اینکه بتوانیم کالبد شهرمان را سالم نگه داریم در مرحله اول باید از گسترش بافت‌های فرسوده و توسعه مناطق حاشیه ای جلوگیری کنیم.
 
وی افزود: شهرداری در کنار سایر دستگاه‌های ذی ربط وظیفه سنگینی در این حوزه دارد و باید با طرحها و اقدامات مختلف از ایجاد بافت فرسوده جدید در شهر جلوگیری کند.
 
شهردار کرج توضیح داد: باید نظارت سفت و سختی در فرایند ایجاد سازه‌ها و ساخت واحدهای مسکونی، تجاری و ... شهر صورت بگیرد و تخلف برای افراد سودجو گران تمام شود.
 
وی گفت: علاوه براین، با بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهر می‌توان تا جایی پیش رفت که حوادث کمترین خسارت مالی و جانی را به همراه داشته باشند.
 
به گفته شهردار کرج با بهسازی بافت‌های فرسوده گامهای جدی در مسیر تبدیل تهدیدها به فرصت برداشته می‌شود.
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نزدیک شدن به آخرین فصل سال و احتمال آغاز بارش باران و برف ابراز کرد: خدمات شهر باید با آمادگی کامل به استقبال زمستان برود.
 
این مسئول ادامه داد: حوزه خدمات شهری حوزه پیچده ای نیست و مسئولان این بخش باید با اقدامات به موقع مثل لایروبی کانالها، تجهیز و تعمیر خودروهای برف روب ، دپوی ماسه و نمک در مناطق مختلف و ... خیال شهروندان را ازسپری کردن زمستانی آرام و بدون مشکل راحت کنند.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین