تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۰
plusresetminus
حزب الله:وزیر خارجه در نشست کاری با گروه سفیران ایران در کشورهای آفریقایی به تبیین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در این قاره پرداخت.
۰
کد مطلب : ۶۱۲۴۵
ظریف: نوع روابط‌مان با آفریقا باید مبتنی بر منافع دو طرف باشد
به گزارش شبکه خبری حزب الله، دکتر محمدجواد ظریف در این نشست با اشاره به وجود زمینه‌های فراوان کار و همکاری در قاره آفریقا اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا نوع روابط‌مان با آفریقا رابطه‌ای عمیق، منطقی و مبتنی بر منافع دو طرف و به‌دور از سطحی‌نگری باشد.



وزیر امور خارجه هم‌چنین آمادگی خود را برای انجام سفرهای متقابل به کشورهای آفریقایی برای پیشبرد و تسریع در روند توسعه همکاری‌ها اعلام کرد.



در این دیدار تعدادی از سفیران کشورمان در حوزه آفریقا دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را درباره روند توسعه و گسترش روابط و روند موانع فراروی مسیر توسعه روابط ایران با قاره آفریقا مطرح کردند.



پیش از این نشست نیز مهندس رضا ویسه، معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رییس‌جمهور با حضور در جمع سفیران کشورمان در آفریقا، توسعه همکاری با آفریقا را از اولویت‌های دولت یازدهم برشمرد و بر آمادگی دولت برای فراهم کردن تسهیلات لازم برای حضور فعال شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی کشورمان در این قاره تاکید کرد.



او تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر خلاف برخی طرف‌های خارجی دیگر در تعامل خود با کشورهای آفریقایی بر اصل منافع متقابل پایبند است و آماده ارائه تجربیات و خدمات فنی و مهندسی و دستاوردهای ارزشمند خود در عرصه‌های مختلف به کشورهای آفریقایی است.



امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه نیز در این نشست از تلاش‌ها و حمایت‌های معاونت راهبردی معاون اول رییس‌جمهور از ستاد آفریقا قدردانی کرد.



وی آفریقا را قاره فرصت‌ها توصیف کرد و بر آمادگی وزارت امور خارجه برای همکاری با بخش‌های اقتصادی دولت برای حضور فعال بخش‌های دولتی و خصوصی و دست اندرکاران بنگاه‌های اقتصادی در بازار آفریقا در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین