تاریخ انتشاريکشنبه ۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
plusresetminus
حزب الله : در کنار کاهش 5.3 درصدی قیمت مرغ، ثبات بر بازار بیشتر کالاهای اساسی حاکم بود و تن‌ها دو گروه کالایی برنج و گوشت قرمز، افزایش قیمت را تجربه کردند
۰
کد مطلب : ۱۴۴۰۴۷
کاهش قیمت مرغ/ رشد قیمت دو گروه کالای اساسی

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، گزارش هفتگی بانک مرکزی از  متوسط قیمت در خرده فروشی‌ها حاکی از آن است که در هفته منتهی به ۲۶ خردادماه سال جاری، ۶ گروه کالایی با کاهش قیمت، 2 گروه کالایی با افزایش قیمت، و ۳ گروه کالایی با ثبات قیمت همراه بودند.

بر اساس این گزارش هفتگی، نرخ لبنیات، چای و روغن نباتی ثابت، تخم مرغ، حبوبات، میوه‌های تازه، سبزی‌های تازه، گوشت مرغ و قند و شکر کاهش و برنج و گوشت قرمز افزایش را تجربه کردند.

در هفته  منتهی به 26 خردادماه، بهای همه ی اقلام در گروه لبنیات  نسبت به هفته قبل بدون تغییر گزارش شد در این میان قیمت تخم مرغ معادل ۵.۱ درصد کاهش داشت و شانه ای  9 هزار و 500  تا 11 هزار و 500 تومان فروخته می‌شد.

برنج و حبوب

در هفته ذکر شده در گروه برنج، بهای برنج وارداتی غیرتایلندی بدون تغییر بوده و بهای برنج داخله درجه یک معادل ۰.۳ درصد افزایش داشت.

در این میان  قیمت برنج داخله درجه دو ۰.۳ درصد کاهش داشت و در گروه حبوبات نیز بهای لوبیا چیتی ثابت بود، قیمت لوبیا سفید و لوبیا قرمز هر یک معادل ۰.۲ درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۰.۱ تا ۰.۷ درصد کاهش یافت.

میوه ها و سبزی های تازه

در هفته مورد گزارش، در میادین زیر نظر شهرداری کیوی عرضه نمی شد و سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه شد.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه بهای پرتقال درجه یک معادل ۴.۵ درصد، خربزه ۱ درصد و کیوی ۴.۹ درصد افزایش یافت ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۱.۴ درصد تا ۳۰.۴ درصد کاهش داشت.

در گروه سبزی های تازه قیمت بادنجان معادل ۲.۸ درصد و سبزی‌های برگی ۰.۴ درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۰.۹ درصد تا ۷.۲ درصد کاهش یافت. 

همچنین در گروه سبزی ها بهای پیاز و سبزی های برگی ثابت بود، قیمت لوبیا سبز معادل ۱.۲ درصد کاهش و بهای سایر اقلام این گروه بین ۱.۲ درصد تا ۷.۸ درصد افزایش داشت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته ذکر شده قیمت گوشت گوسفند معادل ۰.۷ درصد و گوشت تازه گاو و گوساله ۰.۳ درصد افزایش یافت ولی بهای گوشت مرغ معادل ۵.۳ درصد کاهش یافت.

قند، شکر، روغن نباتی و چای

در این هفته قیمت شکر معادل ۵ درصد کاهش داشت و بهای قند، چای خارجی و انواع روغ نباتی ثابت بود.
 
منبع : میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین