تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
plusresetminus
حزب الله : معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، در نامه‌ای به رئیس گمرک کشور با اشاره به ممنوعیت ورود مکمل‌ها و شیرخشک همراه مسافران و یا بار پستی، خواستار جلوگیری از ترخیص این کالا‌ها شد.
۰
کد مطلب : ۱۷۱۰۲۹
ورود مکمل‌ها و شیرخشک همراه مسافر ممنوع شود
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، در نامه‌ای به رئیس گمرک کشور با اشاره به ممنوعیت ورود مکمل‌ها و شیرخشک همراه مسافران و یا بار پستی، خواستار جلوگیری از ترخیص این کالا‌ها شد.
 
در نامه دکتر غلامرضا اصغری آمده است: از آنجا که واردات و ترخیص فرآوورده‌های طبیعی، مکمل تغذیه ای، فرآورده‌های ویژه متابولیک، شیرخشک رژیمی و غذای ویژه بیماران به صورت همراه مسافر یا از طریق مرسولات پستی به استناد قوانین و مقررات موجود از جمله تنبصره (۱) بند (ج) از ماده (۱۲۲) قانون امور گمرگی ممنوع است، خواهشمنداست دستور فرمایید از ترخیص و ورود به کشور این نوع فرآورده‌ها تحت عنوان بار همراه مسافر خودداری شود.
 
ترخیص فرآورده‌های مذکور صرفا در حد مصرف شخصی با رعایت مقررات و ضوابط مربوط و راسا به تشخیص کارشناس گمرگ مستقر در مبادی ورود کشور مجاز است.
 
بدیهی است، ترخیص این فرآورده‌ها به هر شکل و کیفیتی چناچه بیش از مقدار شخصی باشد، مستلزم اخذ مجوز‌های لازم ورود و ترخیص از سازمان و غذا و دارو است؛ لذا خواهشمند دستور فرمایید مراتب به نحو شایسته به گمرکات کشور اعلام شود.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین