تاریخ انتشارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
plusresetminus
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان البرز:

استان البرز ۸۰۰۰ کلاس درس کمبود دارد

حزب الله : رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر در این استان ۸ هزار کلاس درس کم است گفت: در هر سال تحصیلی باید نزدیک به ۴۰۰ کلاس به کلاس‌ها اضافه شود و هر سال نزدیک به ۱۲ هزار دانش‌آموز به تعداد دانش‌آموزان البرز اضافه می‌شود.
۰
کد مطلب : ۱۵۵۶۲۱
استان البرز ۸۰۰۰ کلاس درس کمبود دارد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمدرضا اسپرورین در نشست شورای آموزش و پرورش استان البرز که صبح امروز در حوزه استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه علیرغم اینکه مجمع خیرین استان البرز از سال 91 تشکیل شده اما رتبه سوم کشوری در جذب و تحقق کمک‌ها از سوی خیرین را داشته است، اظهار داشت: میران مشارکت نوسازی مجمع خیرین در استان البرز 49.1 درصد است.
 
رئیس مجمع خیرین استان البرز با بیان اینکه در 2 سال گذشته به سبب مشکلات بودجه‌ای در استان بیشترین بودجه صرف استانداردسازی شده و ساخت مجتمع بیشتر بر عهده خیرین بوده است، ادامه داد: در سال گذشته در مجمع خیرین استان 36 میلیارد تومان بودجه وجود داشت.
 
وی با اشاره به اینکه در سال جاری در مجمع 41 میلیارد تومان برای ساخت مدارس در نظر گرفته شده است، بیان کرد: طبق برنامه بر این مقدار تا پایان سال جاری، 8 میلیارد تومان دیگر محقق می‌شود.
 
اسپرورین با بیان اینکه در حال حاضر در استان 8 هزار کلاس درسی کم است، اضافه کرد: در هر سال تحصیلی باید نزدیک به 400 کلاس به کلاس‌ها اضافه شود و هر سال نزدیک به 12 هزار دانش‌آموز به تعداد دانش‌آموزان البرز اضافه می‌شود. 
 
وی با اشاره به اینکه بیشترین مدارس افتتاح شده در استان در واقع از قبل بوده و دوباره بازسازی و احیا شده است، عنوان کرد: باید برای 12 هزار دانش‌آموز اضافه شده فکری کرد که در بهترین حالت برای 12 هزار دانش‌آموز 400 کلاس نیاز است.
 
اسپرورین با بیان اینکه یک میلیارد و 800 میلیون تومان برای ساخت یک مدرسه نیاز است، تاکید کرد: مشکل عمده در البرز پروژه‌هایی است که از بودجه ملی به صورت نیمه کاره ساخته و رها شده که در حال حاضر 70 پروژه وجود دارد.
 
وی با اشاره به اینکه مجمع خیرین استان البرز در سال 96، 14 پروژه با 154 کلاس قابل تحویل دارد، گفت: 16 پروژه دیگر در دست اجرا خیرین است.
 
رئیس مجمع خیرین استان البرز با بیان اینکه برای جذب خیرین، باید آنها اکرام شوند اما امروز یکی از مشکلات در مجمع ما این است که دستگاه‌ها برای انشعابات برق، آب و گاز خیلی بد عمل می‌کنند، افزود: در حال حاضر 3 مدرسه ساخته شده که مشکل انشعابات دارند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین