تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
plusresetminus
رئیس اتحادیه املاک کشور گفت: با توجه به افزایش قیمت اجاره بهای مسکن­ و کاهش توان پرداخت آن، ​ مردم به سمت شهرک های­ اقماری اطراف تهران روی آورده اند.
۰
کد مطلب : ۱۷۸۳۲۹
بازار مسکن مهر اطراف تهران گرم شد

 

 مصطفی­ قلی خسروی درباره بازار مسکن اظهار داشت:­ با توجه به خرید و فروش نمی‌توان گفت: بازار مسکن در رکود بسر می‌برد ­­زیرا رکود زمانی صورت می‌گیرد که هیچ گونه دادوستدی در ­بازار نباشد.

وی ادامه داد:­ تعداد خرید و فروش­ مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ­۱.۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

قلی خسروی­ بیان کرد:­ با توجه به افزایش قیمت مسکن، همچنان­ خریدو فروش صورت می‌گیرد، ­در بخش رهن و اجاره نیز با افزایش قیمت‌ها توان مردم برای اجاره بسیار پایین آمده است­ ­و کوچ به سمت شهرک‌های اقماری تهران زیاد شده است.

وی با اشاره به اینکه بدلیل افزایش قیمت اجاره، ​­ مردم توان پرداخت اجاره بها را ندارند و به ناچار به منطقه پایین‌تر از محل خود می‌روند و این امر طبیعی است گفت: ​ در سال‌های ۶۸، ۸۶ و ۹۱ هم مردم به سمت شهرک‌های اقماری رفتند.

رئیس­ اتحادیه مشاوران­ املاک­ افزود: من هیچ اعتقادی به خانه‌های خالی ندارم، زیرا این خانه‌هایی که در سال ۸۶ یا ۹۱ پایان کار گرفته است­­ برای اجاره و رهن در اختیار مردم قرار می‌گیرد، زیرا هیچ کسی خانه خود را خالی نگه نمی‌دارد.

قلی خسروی­ گفت: باتوجه به برنامه‌های اخیر­ دولت­ به نام مسکن امید، باید بافت های­ فرسوده تقویت شود ­­و این امر جلوی نابسامانی­بازار خرید و فروش، تورم و افزایش قیمت مسکن­ می‌گیرد.

رئیس اتحادیه املاک کشور­ افزود: باید ­فکری برای دهک‌های پایین جامعه داشته باشیم و با ساخت خانه و عرضه آن، تقاضا و قیمت را­ کنترل کنیم.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین