تاریخ انتشارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
plusresetminus
عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت: کارگروه ها و کمیسیون هایی که با هدف توسعه فرهنگی فعالیت می کنند، زمانی به نتیجه بهتری دست می یابندکه هم افزایی و مشارکت بین همه دستگاهها، در دستور کار آنان قرار گیرد.
۰
کد مطلب : ۱۴۸۵۲۰
هم افزایی دستگاهها توسعه فرهنگی را به دنبال دارد

 

 

 

روح الله کیان در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: یکی از مولفه های مهم در اثربخشی و نتیجه بخشیدن به اهداف، تعامل و یکدلی نهادهای مختلف است.
 
وی با بیان اینکه بدون توسعه فرهنگ، توسعه در ساير بخش هاي جامعه امکانپذیر نمی باشد، افزود: توسعه و پیشرفت فرهنگی تاثیر مستقیمی در هدفمندی بسترهای دیگر جامعه خواهد داشت؛ بر این اساس فرهنگ، مهمترین دغدغه نظریه پردازان و کارشناسان را به خود اختصاص داده است.
 
این مسئول تصریح کرد: مدیریت شهری ابزاری است که به وسیله آن می توان توسعه پایدار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را به وجود آورد و در چنین فرایندی مدیریت شهری به خصوص شهرداری ها، می توانند به عنوان کارگزاران محلی به بهبود مناسبات اجتماعی شهروندان کمک کنند.
 
کیان ادامه داد: از نظر فرهنگی شهر خوب و مطلوب علاوه بر مدیریت شهری کارآمد نیازمند شهروندانی آگاه و آشنا به حقوق و وظایف شهروندی است؛ بنابراین مدیریت شهری باید برای آگاه سازی عمومی، گسترش شهروندمداری و آموزش شهروندان در زمینه های مختلف، کارکرد و فعالیت فرهنگی داشته باشد.
 
عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: گام برداشتن در مسير مسائل فرهنگي و اجتماعي نيازمند برنامه‌ريزي جامع و مهندسي فرهنگي و اجتماعي متناسب با اهداف كلي فرهنگي كشور است، بنابر اين مي‌توان با توجه به امور پژوهش، بهسازي، آموزش و نظارت ارزيابانه در حوزه فرهنگي و اجتماعي مسير را براي تحقق آرمان‌ها و ارزش‌هاي فرهنگي و اجتماعي هموار ساخت.
 
وی در پایان گفت: افزايش و توسعه مراكز و فضاهاي فرهنگي، اجتماعي و ورزشي، تلاش جهت اصلاح قوانين و مقررات در حوزه‌هاي مطروحه، گسترش برنامه‌ها و فعاليت‌هاي مرتبط به منظور افزايش سهم شهروندان مي‌تواند از جمله اقدامات اساسي در حوزه فرهنگي و اجتماعي باشد و اين موضوع محقق نخواهد شد مگر آنكه توجه به مسائل فرهنگي و اجتماعي بستر تمامي فعاليت‌هاي شهري قرار گيرد.

منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین