تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
plusresetminus
قهرمان پیشین کشتی آسیا به دلیل اینکه در استان کرمانشاه نتوانست شغلی مناسب داشته باشد مدتی است که در عسلویه کار می‌کند.
۰
کد مطلب : ۱۹۰۵۸۷
قهرمانی که در عسلویه آتش‌نشان شده
بعد از اینکه بهمن تیموری با شکست جبرئیل حسن‌اف آذربایجانی قهرمان وزن ٧٩ کیلوگرم و یکی از ستاره‌های جام تختی شد و فیلم مبارزه‌اش با قهرمان نامدار جهان در اتحادیه جهانی انعکاس یافت با او تماس گرفتیم تا بیشتر از او و زندگی‌اش بشنویم. تیموری انگیزه زیادی برای آینده داشت و معتقد بود با این قهرمانی یک فصل خوب در زندگی ورزشی‌اش آغاز شده و باید حتما مدال جهانی بگیرد تا کاری انجام داده باشد.
 
وقتی اینها را می‌گفت یادمان آمد که استان کرمانشاه در دو دهه اخیر قهرمانان بنام و بااستعداد زیادی داشته اما متاسفانه بعد از مطرح شدن در سطح کشور و آسیا، پیش از آنکه مدال جهانی بگیرند، متوقف شده‌اند. تیموری دلیل این موضوع را عدم رسیدگی به وضعیت کشتی و کشتی‌گیران این استان می‌دانست و یادی کرد از قهرمان سابق آسیا که به دلیل نبود شغل در کرمانشاه، این روزها در عسلویه کار می‌کند. او از قهرمانی حرف می‌زد که در تمام رده‌های سنی قهرمان کشوری فنی‌ترین کشتی‌گیر شده بود و حتی تا پای حضور در المپیک 2012 لندن هم پیش رفت اما در نهایت رسول خادم، احسان لشگری را به احسان امینی ترجیح داد و لشگری به لندن رفت و مدال هم گرفت.
 
احسان امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی تسنیم درباره دلایل حضورش در عسلویه گفت: من اهل اسلام آباد غرب هستم اما چند سالی است که در کرمانشاه سکونت دارم. سال‌ها زندگی‌ام را در کشتی گذاشتم اما اکنون سال‌هاست که در لیگ نماینده‌ای نداریم. اگر هم تیمی به اسم کرمانشاه در مسابقات شرکت کند، یا بودجه‌ای برای قرارداد بستن با کشتی‌گیران نداشته یا صرفا به اسم کرمانشاه تیمداری کرده است. شغلی هم برای کشتی‌گیران وجود ندارد. من یک نمونه از همین آدم‌ها هستم که ترم بعد دانشجوی مقطع دکترای مدیریت خواهم شد، قهرمان آسیا شده و سه بار به جام جهانی رفته‌ام اما اینجا کاری برای من نیست و مجبور شدم برای کار به عسلویه بروم. آنجا آتش نشان هستم.
 
وی ادامه داد: با وجود همسر و فرزند، چون شغلی نداشتم دو سال و نیم است که در عسلویه کار می‌کنم. به خاطر آب و هوا، نمی‌توانم خانواده‌ام را به عسلویه ببرم و ١٤ روز آنجا هستم و ٧ روز کرمانشاه.
 
امینی با تاکید بر اینکه از کسی توقعی ندارد و از همین وضعیت هم راضی است، به تسنیم گفت: تقریبا دو سال پیش بود که در ٢٩ سالگی کشتی را کنار گذاشتم، مجبور شدم چون دیگر لیگی هم نبود که بتوانم درآمدی داشته باشم. وقتی دیدم در استانم به من با این مدرک تحصیلی و سابقه شغل نمی‌دهند تصمیم گرفتم به عسلویه بروم. از من که گذشت، شما بروید ببینید عرفان امیری کجاست، کشتی کرمانشاه نباید از او استفاده کند؟ مگر چند نفر مثل عرفان امیری داریم؟ آینده رضا افضلی یا بهمن تیموری چه می‌شود؟
 
قهرمان سابق کشتی آسیا با اشاره به مشکلات کشتی این استان تصریح کرد: در استان دو سه مربی بیشتر نداریم، مشکل اصلی هم نداشتن اسپانسر است. کسی از مسئولان ورزش استان به فکر کشتی نیست. الان کرمانشاه 12-10 هزار کشتی‌گیر دارد اما فقط دو سه مربی داریم. شما سالن ٥ هزار نفری کرمانشاه را ببینید که ٧ هزار نفر برای مسابقات می‌آیند. در این استان همه کشتی را دوست دارند اما کاری برای حفظ قهرمانان و کشتی انجام نمی‌شود.
 
امینی خاطرنشان کرد: یک سال و نیم است که اصلا سمت سالن تمرین نرفته‌ام، آنقدر که از کشتی ناراحتم. من راهم را انتخاب کرده‌ام و حالا در عسلویه شغل دارم اما نگران حامد رسولی‌ها و بهمن تیموری‌ها هستم. دوست ندارم آینده کشتی آنها خراب شود. ما که رفتیم اما امیدوارم به درد کشتی استان رسیدگی کنند. جذب یک اسپانسر خوب برای تیمداری در لیگ و ایجاد موقعیت شغلی برای قهرمانان، می‌تواند این بچه‌های مستعد را در مسیر قهرمانی جهان قرار دهد. کشتی کرمانشاه پشتوانه ندارد، محمدحسن محبی خودش بچه‌ها را تمرین می‌دهد و خیلی زحمت می‌کشد اما دو سه مربی برای کشتی استان کافی نیستند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین