تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
plusresetminus
شیرخام کارخانجات لبنیات تامین نمی‌شود

سوءاستفاده برخی دامداران از گرانی ارز

رئیس انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه متأسفانه عرضه و تقاضای شیرخام امروز مختل شده است، گفت:برخی دامداران با استفاده از مابه التفاوت نرخ ارز ترجیح می‌دهند شیرهای خود را به واحدهای شیرخشک بفروشند.
۰
کد مطلب : ۱۷۸۳۸۳
سوءاستفاده برخی دامداران از گرانی ارز


رضا باکری  با اشاره به افزایش قیمت شیرخام که امروز به کارخانجات با قیمت 1750 تا 2200 تومان عرضه می‌شود، اظهار داشت: تا اسفند ماه سال گذشته قیمت شیر خام 1400 تومان بود اما متأسفانه بروز خشکسالی، گرانی نهاده‌های دامی، مواد پلاستیکی و جذابیت قیمت گوشت عاملی شده تا قیمت شیرخام به مرور امروز به 2200 تومان برسد.

وی با بیان اینکه متأسفانه عرضه و تقاضای شیرخام امروز مختل شده است، افزود: برخی دامداران با استفاده از مابه التفاوت نرخ ارز ترجیح می‌دهند شیرهای خود را به واحدهای شیرخشک بفروشند. این موضوعات عاملی شده تا عرضه شیرخام به کارخانجات لبنی کاهش پیدا کند.

رئیس انجمن صنایع لبنی با اعلام اینکه کارخانجات لبنی روزانه نیازمند 18 هزار تن شیر خام هستند، تصریح کرد: این رقم 4 تا 5 هزار تن کاهش پیدا کرده که امیدواریم دولت با حمایت ویژه از کارخانجات لبنی مانع بروز مشکل در عرضه محصولات لبنی به بازار شود.

وی در خصوص دلایل افزایش قیمت بستنی نیز گفت: علاوه بر افزایش قیمت شیر خام، بخشی از نیاز چوب بستنی کشور از آمریکای لاتین و چین وارد می‌شود که همین موضوع باعث شده تا قیمت بستنی افزایش پیدا کند. البته یکی از واحدهای تولیدی اخیراً برای داخلی سازی چوب بستنی اقداماتی را انجام داده که امیدواریم در آینده نیاز به واردات این کالا نداشته و آن را از داخل کشور تأمین کنیم.

باکری تصریح کرد: البته در شرایط فعلی تولید چوب بستنی در داخل کشور نسبت به واردات آن هزینه بیشتری را می‌طلبد.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین