تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳
plusresetminus
حزب الله:وزیر امورخارجه کشورمان صبح روز دوشنبه با میراسلاو لایچاک معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه اسلواکی که در حال دیدار از کشورمان است، ملاقات و گفت‌وگو کرد.
۰
کد مطلب : ۶۳۸۳۸
دیدار وزیر امور خارجه با هم‌تای اسلواکی‌اش در تهران

به گزارش شبکه خبری حزب الله ، محمد جواد ظریف در این دیداربا مرور بر روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و اسلواکی در حوزه‌های مختلف سیاسی ، اقتصادی ، پارلمانی ،فرهنگی و همکاری علمی و تحقیقاتی ،ظرفیتهای دو کشور برای ارتقاء همکاریها و گسترش مناسبات را در سطح مناسبی دانست و اظهار امیدواری کرد با به نتیجه رسیدن

همکاری‌های دو کشور در زمینه فراهم سازی بستر مناسب توسعه همکاریهای اقتصادی، بخشهای خصوصی دو کشور از زمینه‌های مساعد برای فعالیت در این حوزه برخوردار گردند.

 

دکتر ظریف با ارزیابی مثبت از مواضع اسلواکی در خصوص برخی موضوعات مهم منطقه خاورمیانه نگاه واقعگرانه و مبتنی بر واقعیات میدانی در بحرانهای منطقه از جمله عراق ، سوریه و غزه را مورد تاکید قرار داد.

 

میراسلاو لایچاک معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه اسلواکی نیز در این دیدار به همکاری‌های موجود بین دو کشور اشاره کرد و زمینه‌های موجود برای ارتقاء همکای‌ها در حوزه‌های سیاسی ، اقتصادی ، تجاری ، مبادلات فرهنگی و پارلمانی را مورد توجه قرار داد.

 

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و اسلواکی همچنین در خصوص اهمیت تبادل هیات‌ها در حوزه‌ها و سطوح مختلف بین دو کشور بویژه برنامه آتی دیدار متقابل مقامات تاکید کردند.

 

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان و میراسلاو لایچاک معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه اسلواکی در این دیدار علاوه بر رایزنی در خصوص عراق ،سوریه ، افغانستان و اوکراین در خصوص روند گفتگوهای هسته‌ای کشورمان با گروه

کشورهای 1+5 نیز تبادل نظر کردند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین