تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
plusresetminus
حزب الله : گمرک ایران راه اندازی سامانه آنلاین رجیستری گوشی های مسافری را رسما اعلام کرد و از اعطای معافیت ۸۰ دلاری به تلفن همراه مسافران ورودی خبر داد .
۰
کد مطلب : ۱۶۰۳۶۴
سامانه آنلاین رجیستری گوشی‌های مسافری راه اندازی شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، راه اندازی سامانه آنلاین گوشی های مسافری با هدف دسترسی آسان مسافران و امکان خود اظهاری برای گوشی های مسافری از طریق سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی صورت گرفته است .
 
بنابراین گزارش ؛ مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران با ارسال بخشنامه‌ای به گمرکات مستقر در فرودگاه‌های بین‌المللی کشور، مهلت زمانی و نحوه ثبت نام IMEI تلفن همراه مسافران ورودی در سامانه گمرک را اعلام کرد .
 
در این بخشنامه با اشاره به نامه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک آمده است:
 
1- کلیه مسافران ورودی مکلفند حداکثر ظرف ده روز از تاریخ ورود به کشور نسبت به ثبت IMEI تلفن همراه خود در سامانه مربوطه به آدرس اینترنتی
http://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister اقدام نمایند .
 
2- مسافرین از طریق سامانه مذکور با احتساب 80 دلار معافیت نسبت به پرداخت حقوق و عوارض و مالیات بر ارزش افزوده مابقی ارزش گمرکی یک دستگاه تلفن همراه برای هر مسافر (حسب ارزش‌های گمرکی مندرج در سامانه) وفق مقررات مسافری اقدام نماید.
 
3- با عنایت به نامه صدرالذکر معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌المللی آدرس اینترنتی  
http://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister
جهت ثبت IMEL تلفن همراه راه‌اندازی گردیده و لینک آدرس و دستورالعمل اجرایی سامانه مذکور بر روی پورتال گمرک قابل رویت می‌باشد، لذا ضمن اطلاع‌رسانی تاکید نمایید اطلاعات مربوطه صرفاً در لینک مذکور درج و ثبت گردد.
 
4- در صورت درخواست مسافر جهت انجام عملیات فوق‌الذکر، در هنگام ورود گمرک مربوطه می‌بایست از طریق لینک مذکور نسبت به انجام فرآیند ثبت رجیستری اقدام نماید.
 
5- تاکید می‌گردد با عنایت به بند 2 صورتجلسه فوق‌الذکر مراتب فوق به طریق مقتضی با نصب بنر، تابلو و توزیع بروشور به مسافرین ورودی و خروجی اطلاع‌رسانی و همچنین مقرر فرمایند نسبت به  اعلام مراتب به شرکت‌های هواپیمایی جهت اطلاع‌رسانی به مسافران به طریق مقتضی اقدام گردد.
 
بنابراین گزارش جهت دسترسی آسان تر به سامانه آنلاین رجیستری گوشی های مسافری و استعلام شماره سریال IMEI گوشی های تلفن همراه وارداتی می توانید از Google Chrome استفاده نمایید . ضمن اینکه لینک ورود به این سامانه ها در سایت گمرک ایران به آدرس www.irica.ir قرار داده شده است .
 
شایان ذکر است از حدود دو ماه پیش طرح رجیستری با همکاری گمرک و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات و با هماهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز عملیاتی شده است .
منبع : الف
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین