تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
plusresetminus
حزب الله : این روزها زمزمه‌هایی مبنی بر گرانی قیمت نان در منطقه به گوش می‌رسد که این امر نگرانی‌های قشر متوسط و ضعیف جامعه را به دنبال داشته است.
۰
کد مطلب : ۱۵۵۷۶۶
نان گران شود شرمنده خانواده‌هایمان می‌شویم

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، این روزها زمزمه‌هایی مبنی بر گران شدن قیمت نان درسطح استان اردبیل شنیده می‌شود که موضوع گرانی نان نگرانی‌های قشر متوسط و ضعیف این استان را نیز به دنبال داشته است.
 
خانواده‌هایی که در حاشیه شهر و مناطق محروم استان به زور مایحتاج خود و خانواده را تامین می‌کنند از نگرانی در رابطه با گرانی نان می‌گویند.
 
پدر و مادری که با هزاران تلاش و زحمت سعی می‌کنند سفره‌هایشان حداقل خالی از نان نباشد این روزها با دغدغه و نگرانی گرانی نان روبه‌رو هستند و با خود این فکر را در سر دارند که شاید نتوانند حتی نان خالی را نیز بر سر سفره‌های خود بگذارند.
 
یارانه‌کارت‌هایی که پیش نانوایان گرو مانده است
 
یکی از افراد منطقه حاشیه شهر اردبیل با اشاره به اینکه من کارت یارانه خود را در نانوایی محله گرو گذاشته‌ام افزود: به دلیل اینکه توانایی خرید نان را ندارم نانوای محله هرماه هزینه نان را از کارت یارانه‌ام کسر می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه علی‌رغم اینکه کارت یارانه‌ام در پیش نانوای محله گرو مانده است ولی باز هم این کارت یارانه جوابگوی هزینه نان خانواده‌ام نیست، افزود: من هر از گاهی شرمنده خانواده خود می‌شوم چرا که قیمت اقلام خوراکی به قدری بالاست که اگر قیمت نان هم افزایش یابد بی‌شک مشکلات ما افزون‌تر خواهد شد.
 
این فرد ادامه داد: ما که الان توانایی خرید نان را نداریم چه برسد به وقتی که بنا بر گفته‌ها نان گران شده و قیمتی باورنکردنی داشته باشد.
 
مسئولان فکر نکنند همه مثل خودشان در رفاه هستند
 
یکی دیگر از افراد حاشیه‌نشین اردبیل با اشاره به اینکه ما در خرید نان مورد نیاز خانواده خود با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم، گفت: مسئولان فکر نکنند که همه مثل خودشان در رفاه کامل هستند و مشکلی برای خرید مایحتاج زندگی ندارند.
 
وی تصریح کرد: من از صبح تا شب کارگری می‌کنم تا حداقل بتوانم نان موردنیاز خانواده‌ام را تامین کرده و موقع برگشت به خانه شرمنده خانواده‌ام نباشم.
 
این فرد که دارای دو فرزند است، افزود: فرزندانم هنگام شب انتظار مرا می‌کشند تا حداقل در دست من نانی ببینند که این نان لبخند فرزندانم را به دنبال دارد.
 
وی ضمن گلایه از مسئولان ادامه داد: در حالی که باید برای حمایت از ما اقدامات اساسی انجام شود ولی متاسفانه مسئولان به فکر گرانی نان هستند که این امر برای ما بسیار مشکل‌آفرین خواهد بود.
 
گرانی نان کیفیت نان را به دنبال خواهد داشت؟
 
در حالی که مسئولان با این فکر که گرانی نان کیفیت نان را به دنبال خواهد داشت اقدام به افزایش قیمت نان می‌کنند ولی این امر در گذشته درست عکس آن را نشان داده است.
 
یکی از نانوایان با اشاره به اینکه کیفیت نان هیچ ربطی به گرانی نان ندارد، گفت: کیفیت نان مربوط به آرد خوب است که در صورتی که آرد باکیفیت به دست نانوایان برسد نان باکیفیت نیز در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
 
این نانوا با اشاره به اینکه برخی از اقشار جامعه در خرید نان با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند، ادامه داد: در حال‌حاضر کیفیت نان در اردبیل مناسب بوده و قیمت آن نیز رضایت مردم را به دنبال دارد و نیازی به تغییر یا افزایش قیمت نان نیست.
 
وی بیان کرد: گر چه برخی از نانوایان به دلیل گرانی آرد با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند ولی باید مسئولان به فکر مردم باشند چرا که نان برای مردم به ویژه قشر ضعیف و متوسط جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است و بی‌شک گرانی قیمت نان نگرانی و مشکلات زیادی را برای اینان به دنبال دارد.
 
دیگر خبری از نان‌های سنتی نیست
 
در حالی که در گذشته در مناطق مختلف استان اردبیل به ویژه روستاهای اطراف شاهد پخت نان‌های سنتی بودیم ولی دیگر در بسیاری از این مناطق شاهد این هستیم که نان‌ها به صورت ماشینی پخته شده و عرضه می‌شود.
 
امروزه تهیه نان برای قشر متوسط و ضعیف جامعه به یک دغدغه تبدیل شده است و باید ماهانه هزینه زیادی را برای تهیه نان تقبل کنند تا شرمنده خانواده و فرزندان خود نشوند.
 
با وجود اینکه بعداز مدت‌ها شاهد افزایش کیفیت نان در اردبیل هستیم ولی هنوز دغدغه‌ها و نگرانی‌های زیادی هست چرا که در برخی از نانوایی‌های استان نان باکیفیت تحویل مردم داده نمی‌شود.
 
سفره‌های بیشتر مردم اردبیل با نان زینت داده می‌شود ولی خبرهایی که این روزها در بین مردم زمزمه می‌شود نگرانی‌هایی را در پی داشته که دیگر این نان با برکت نیز در بسیاری از سفره‌ها نباشد.
 
انتظار می‌رود مسئولان قبل از هر تصمیمی به فکر قشر ضعیف جامعه باشند که برای تهیه نان خانواده نیز با مشکل روبه‌رو هستند و کاری نکنند که این افراد شرمنده خانواده‌های خود شوند و سفره‌هایشان خالی بماند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین