تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
plusresetminus
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز:

امکان اجرای طرح پزشک خانواده در البرز وجود دارد

حزب الله : رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه می‌توان طرح پزشک خانواده را در البرز پیاده کرد، گفت: در استان البرز بیش از ۷۰ مرکز جامع سلامت و ۲۱۰ پایگاه سلامت خدمت می‌کنند.
۰
کد مطلب : ۱۴۶۰۰۸
امکان اجرای طرح پزشک خانواده در البرز وجود دارد

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، حمید درفشی در جشنواره بهره‌برداری از 1400 تخت بیمارستانی در استان البرز که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه یک بخش اساسی این اتفاق به سبب اراده سیاسی مسئولان استان بوده است، اظهار داشت: اگر قرار بود از طریق اداری حرکت کنیم امکان نداشت که کمتر از 2 سال 6 بیمارستان به استان البرز اضافه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه بخش دیگر این اقدامات، به سبب نگاه ویژه وزارت بهداشت به استان البرز بوده است، ادامه داد: به ازای یک هزار نفر در استان البرز 0.4 تخت با قدمت 50 الی 60 وجود داشته است.

وی با اشاره به بازدید وزیر بهداشت از البرز و دستورات لازم، بیان کرد: ایجاد یک بحث هماهنگ و همه جانبه در البرز سبب انجام اقدامات خوب در بخش آموزش، درمان و بهداشت شد.

درفشی با بیان اینکه در بخش آموزش 3 دانشکده ساخت و راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: در بخش درمان شرایط مفید و آرامش بخش برای بیمار ایجاد شده است و البته جای توسعه دارد.

وی با اشاره به اینکه ظرف 18 ماه آینده بیمارستان فردیس، کمالشهر و سیدالشهدا بهره‌برداری می‌شود، عنوان کرد: توسعه بیمارستان کمالی به عنوان اولین بیمارستان جامع زنان در استان البرز پیگیری می‌شود.

درفشی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی البرز هیچ بدهکاری به پرسنل ندارد، افزود: اجرای اصل 44 قانون اساسی در البرز اتفاق افتاده و دانشگاه البرز پایلوت خوبی است که بخشی از کارهای خود را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی عملکرد همه واحدهای درمانی در طی 3 سال در البرز اتفاق افتاده است، اظهار داشت: امروز از نفرات برتر تقدیر می‌شود. 

درفشی با بیان اینکه در بخش بهداشت 2 میلیون و 200 هزار نفر تحت پوشش فعال هستند، ادامه داد: در استان البرز بیش از 70 مرکز جامع سلامت و 210 پایگاه سلامت خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه می‌توان طرح پزشک خانواده را در البرز پیاده کرد، عنوان کرد: در دولت یازدهم طرح تحول سلامت رخ داده که مردم در آن معضلی به اسم درمان ندارند و خدمت ارائه شده و از طریق منابع هزینه پرداخت می‌شود. 

درفشی اضافه کرد: در البرز علاوه بر صرف هزینه برای درمان، این منابع صرف زیرساختها شده است.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین