تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
plusresetminus
امام‌جمعه کرج در دیدار با آیت‌الله العظمی نوری همدانی؛

هجرت طلاب از قم برای انجام رسالت طلبگی الزامی است

حزب الله: نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج در دیدار با آیت‌الله العظمی نوری همدانی، گفت: هجرت طلاب از قم برای انجام رسالت طلبگی الزامی است.
۰
کد مطلب : ۱۹۰۶۹۴
هجرت طلاب از قم برای انجام رسالت طلبگی الزامی است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، آیت‌الله  سید محمدمهدی حسینی همدانی روز شنبه هفته جاری با آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در شهر مقدس قم دیدار و گفتگو کرد.
 
وی در این دیدار، گفت: امسال مردم در بسیاری از شهرها مانند کرج در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت پرشورتر و گسترده‌تر از گذشته داشتند و این حضور سبب انسجام و وفاق بیشتر نیروهای ارزشی و انقلابی شد.
 
خطیب جمعه کرج افزود: حضور پرشور ملت ایران درصحنه آثار مثبت و خوب بسیاری داشته است و باید قدردان مردم باشیم که باوجود مشکلات حماسه‌آفرینی کردند.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به برخی برنامه‌های استان البرز، گفت: خوشبختانه نظام و سازمانی برای مساجد استان برنامه‌ریزی شد و تعدادی از اعاظم به‌عنوان شخصیت حقیقی و دستگاه‌هایی که در مساجد نقش دارند مانند اوقاف و بسیج به‌عنوان دستگاه‌های حقوقی در این شورا حضور دارند و برای مساجد کل استان تصمیم‌گیری می‌کنند.
 
آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: در کنار این شورا، یک مرکز اجرایی به‌عنوان مرکز رسیدگی به امور مساجد تشکیل‌شده و فعالیت‌ها را پیگیری می‌کند، در استان مسجدی ساخته نمی‌شود مگر این‌که این شورا نظر دهد، ائمه جماعات و هیئت‌امنا از سوی این شورای تعیین می‌شود.
 
وی بابیان این‌که برای این شورا قاعده‌های در نظر گرفته‌شده که ائمه جماعات حدنصاب‌هایی را داشته باشند و کارها با مدیریت انجام شود، گفت: یکی از کارهای زیرساختی این است که سامانه اطلاعات جامعی را در کل استان شروع کردیم که در کرج تکمیل‌شده تا مشخص باشد در هر منطقه‌ای چند مرکز فرهنگی،   چند دانشجو و در چه مقاطعی داریم.
 
خطیب جمعه کرج عنوان کرد: با توجه به این اطلاعات سعی می‌کنیم امامی که برای آن محله می‌فرستیم با توجه به این اطلاعات و آمارها انتخاب شود تا تأثیرگذاری بیشتر و بهتر داشته باشد که از کارهای زیربنایی محسوب می‌شود.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه حوزه علمیه استان ازنظر برنامه پژوهشی تحولات خوبی داشته است، افزود: متأسفانه با کمبود روحانیت در شهرستان‌ها مواجهیم و طلاب در قم مستقرشده‌اند و به شهرستان‌ها بازنمی‌گردند و این موضوع سبب وجود معضلاتی شده است، درحالی‌که طلاب باید اهتمام بیشتری به تبلیغ و انجام رسالات طلبگی داشته باشند.
 
آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه تکفل فرزندان یتیم ازجمله کارهای فرهنگی است که در حال انجام است، گفت: سرکشی به علما و طلاب جوانی که تازه ازدواج کردند و سرکشی به خانواده شهدا و مستمندان از طرح‌های فرهنگی و تبلیغی خوبی است که جزو برنامه‌های هفتگی بدون وقفه ما در کرج است
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین