تاریخ انتشارسه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
plusresetminus
حزب الله : «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در سخنانی تأکید کرد: برخورد ترکیه با کُردها براساس «استانداردهای دوگانه» است.
۰
کد مطلب : ۱۶۰۷۹۶
برخورد ترکیه با کُردها براساس «استانداردهای دوگانه» است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در سخنانی تأکید کرد: برخورد ترکیه با کُردها براساس «استانداردهای دوگانه» است.
 
العبادی که امروز با یک هئیت رسانه ای از کویت دیدار کرده است، همچنین گفت: اینکه می گوییم استانداردهای مقامات ترکیه در تعامل با کردها دوگانه است به این دلیل است که آنها در عراق از کُردها خارج از چارچوب قوانین دولت مرکزی حمایت می کنند و در نقطه مقابل، کردهای ترکیه را از حقوقشان محروم می کنند.
 
وی افزد: البته این گفته ما به معنای موضع منفی دولت بغداد در قبال کُردهای عراق نیست. ما کردهای عراق را هموطن خود می دانیم که در قبال آنها مسئولیت هایی داریم.
 
العبادی ادامه داد: پس از آنکه همه پرسی استقلال اقلیم کردستان برگزار شد و ترکیه از نتایج آن احساس خطر کرد، مقامات این کشور تصمیم به نزدیک تر کردن روابط خود با بغداد گرفتند.
 
نخست وزیر عراق تأکید کرد: ترکیه نگرانی های زیادی نسبت به «پ ک ک» دارد. ما در عراق از پ ک ک حمایت نمی کنیم و نمی خواهیم که خاک عراق از سوی این گروه به سکویی برای تجاوز به ترکیه تبدیل شود.
 
العبادی همچنین اظهار داشت: وجود نیروهای نظامی ترکیه در خاک عراق، نمادین و سمبلیک است. وی گفت: از من برای سفر به ترکیه در چارچوب مسائل مربوط به کمیته عالی هماهنگی میان ترکیه و عراق، دعوت به عمل آمده است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین