تاریخ انتشارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
plusresetminus
حزب الله : رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج: تلاش همه نمایندگان مردم در شورای شهر این است که در حد توان از همه ظرفیت هایمان برای پاسداشت امید مردم استفاده کنیم و در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد.
۰
کد مطلب : ۱۶۲۶۹۵
منعطف بودن و قابلیت اصلاح مهم ترین ویژگی برنامه 5 ساله شهر کرج است

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،عضو شورای شهر کرج در ابتدای سخنان خود در نشست برنامه 5 ساله کرج ( راهبردی /عملیاتی ) که روز گذشته مصادف بیست و پنجم بهمن ماه جاری برگزار شد با بیان این مطلب گفت: علی رغم همه چالش ها و مشکلات نسبت به مدت 5 ماهی که از زمان شورای پنجم می گذرد موفقیت های قابل قبولی داشته ایم که حتی می تواند مورد بررسی رسانه های مستقل قرار بگیرد و واقعیت این است که شورا در حال طی کردن روند طبیعی خودش است و در این راستا اختلاف سلیقه هم امری طبیعی محسوب می شود و حتی این تضارب آرا منتهی به دستاوردهای خوبی می شود که در همین مدت کم هم آثار آن قابل ارزیابی است .
 
زارع ادامه داد: بطور مثال در همین مدت کم توانسته ایم 5-6 پروژه کلان را پیش ببریم از جمله لغو برخی مصوبات شورای شهر گذشته که منجر به ذخیره 85 میلیاردی در بودجه شهر شده است و یا انظباط بخشی به بودجه شهرداری و پاسخگو کردن مدیران که اینها نشان از فعال و پویا بودن مجموعه شورا دارد . وی همچنین نگاه و رویکرد همه 13 عضو شورا به مساله متمم بودجه را که بدون اعمال نظر شخصی و محله ای صورت گرفت را نشانه ای دیگر از موفقیت های شورا دانست. 
 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج در ادامه به آسیب شناسی سیستم شهرداری پرداخت و عنوان کرد : بعد از شروع به کار شورای پنجم یکی از اولین کارهایی که انجام شد این بود که شهرداری را مکلف کردیم که برنامه ای برای خود پیش بینی و بودجه سال 97 شهرداری را بر طبق آن برنامه ریزی کند چرا که برای موفقیت در کار می بایست اولویت ها بصورت دقیق شناسایی شود تا بتوان برای آنها راهکارهایی اندیشید . 
 
زارع ادامه داد: شورای چهارم به رغم  کارهای مثبتی که انجام دادند اما به جهت اینکه کارهایشان از پیوستگی و همبستگی لازم برخوردار نبود منجر به حل مشکلات اساسی شهر نشد و ما میبینیم به رغم هزینه های کلان انجام شده در مسائلی همچون ترافیک، آلودگی هوا و... همچنان این مشکلات باقی است. 
 
عباس زارع همچنین افزود : سازمانها شهرداری و فعالیتهای آنها فاقد وابستگی و پیوستگی لازم هستند و علت آن بر می گردد به نبود یک سند بالادستی که بتواند چشم اندازها و راهبردهای شهر را تنظیم کند تا سیستم بتواند خود را با آن انطباق دهد .
 
عباس زارع در بخش دوم وپایانی گفته های خود در نشست برنامه راهبردی - عملیاتی ۵ ساله کرج با بیان این مطلب، از دیگر مشکلات شهرداری ها را نبود مدیریت یکپارچه شهری دانست و گفت: به جهت نبود نظام مدیریت متمرکز خیلی از دستگاه ها با شهرداری هماهنگ نیستن و برای حل معضلات شهری به مشکل میخوریم و هماهنگی ها خیلی دیر صورت می گیرد . 
 
وی در ادامه تدوین برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری کرج در سال 92 را از جمله کارهای خوب شورای قبلی دانست که به رغم صرف هزینه های قابل توجه برای آن در ادامه کار شورای شهر قبلی به آن نپرداخت و در سیستم شهردای هم بجهت ویژگی سنتی و برنامه گریز و فرهنگ سازمانی که دچار آن است در برابر آن مقاومت می کند و سعی دارد ما را در برابر کار انجام شده قرار دهد .
 
زارع تاکید کرد:  تلاش ما در چند ماه اخیر این بوده است که این برنامه راهبردی عملیاتی را اصلاح و بروز رسانی کنیم و سعی خواهیم کرد که با عمومی کردن آن از سایر نظرات هم استفاده کنیم.
 
وی، منعطف بودن و قابل اصلاح بودن برنامه 5 ساله کرج را مهم ترین ویژگی آن دانست که می تواند دستاوردهای خوبی برای شهر داشته باشد و در این راستا معتقد بودند که اگر حتی نگاه برنامه ای با حداقل کارکد هم داشته باشیم باهم از نبود برنامه بهتر است و ما می توانیم بتدریج در این زمینه تکامل پیدا کنیم.
 
 زارع در ادامه با اشاره به اینکه منابع ما محدود و جمع آوری این منابع هم کار سختی است افزود: ما وارث یکسری مشکلاتی هستیم که با نگاهی به آنها در می یابیم که نباید انتظار معجزه  داشته باشیم بطور مثال در سال آخر شورای چهارم بجهت اینکه بتوانند در محلات کارهایی انجام بدهند منابع نقدی شورا را از 860 میلیادر به 1450 میلیارد تومان رسانده بودن، این در حالی است که مقایسه درآمدهای 5 ماهه اول امسال با سال گذشته نشان می دهد که شهرداری افت شدیدی بلحاظ درآمدی داشته است و هزینه نگهداری شهر کرج بالغ بر 1000 میلیارد تومان است که با این روند شهرداری حتی به سختی بتواند هزینه های جاری خود را پوشش دهد. 
 
ریس کمیسون برنامه و بودجه شورای شهر کرج اصلاح این روند را نیازمند سازمانی ساختارمند و چابک و با نیروی انسانی کارآمد دانست و گفت : ما در بررسی متم بودجه و برای جلوگیری از هدر رفت هزینه ها توانستیم 85 میلیارد تومان از هزینه های جاری شهرداری را کاهش دهیم و امیدواریم که این روند انظباط بخشی به را در سال 97 هم بتوانیم اعمال کنیم . همچنین تلاش کرده ایم میزان درآمدهای پایدار را افزایش دهیم و از خام فوشی منابع شهر جلوگیری کنیم.
 
زارع در پایان نشست برنامه 5 ساله کرج ( راهبردی /عملیاتی )، عنوان کرد : ما نیاز به وحدت و جلوگیری از چالش های هیجانی داریم و همچنین نیازمند این هستیم که همه نهاد ها و ارگان ها با نگاهی اصلاحی به امور نگاه کنیم تا بتوانیم با افزایش میزان شفافیت در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها زمینه کاهش فساد و ارتقای کارآمدی و شایسته سالاری را در سیستم به وجود بیاوریم و ما محکوم به موفقیت هستیم و این نیازمند یک فضای تعاملی است.
 
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین