تاریخ انتشارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
plusresetminus
حزب الله: رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، با بیان اینکه در ۹ دی مردم از حادثه سازان فتنه۸۸ تبری جستند، گفت: حصر سران فتنه حکم شورای امنیت ملی است و رفع حصر جزء وظایف و اختیارات رئیس جمهور نیست.
۰
کد مطلب : ۷۱۷۳۹
۹ دی روز تبری جستن از فتنه گران

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،الاسلام سید رضا اکرمی  با تاکید براینکه 9 دی 88 بی شک یک روز ویژه، مهم و قابل توجه است، گفت:  این حماسه در واکنش به حوادث زشتی که در روز عاشورای سالار شهیدان توسط برخی افراد و جریانات صورت گرفت رخ داد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه در روز 9 دی یک پالایش در جامعه نسبت به اتفاقات آن زمان انجام گرفت، یادآور شد: حوادثی بعد از انتخابات 88 در خیابان رخ داد، مسجد آتش گرفت، عده ای کشته شدند،  در دانشگاه عکس امام (ره) پاره شد و در روز عاشورا شعارهای خلافی داده شد؛ این حوادث روی هم دست به دست هم داد تا مردم از حادثه سازان و حادثه آفرینان در روز 9 دی  تبری جویند.

وی همچنین در واکنش به مطالبات جریانی خاص از دولت مبنی بر رفع حصر سران فتنه، گفت: حصر سران فتنه حکم شورای عالی امنیت ملی است. جمع بندی در شورای عالی امنیت این شد که این افراد در حصر قرار بگیرند لذا این موضوع  یک مسئله فردی، شخصی و جناحی نیست و رفع حصر جزو وظایف و اختیارات رئیس جمهوری قرار نمی گیرد.

اکرمی با بیان اینکه در جامعه ما آزادی بیان وجود دارد، گفت: اینکه این مطالبه غیرقانونی از رئیس جمهور در برخی از محافل صورت می گیرد به دلیل این است که در جامعه ما آزادی بیان وجود دارد و ما نیز نمی توانیم در برابر آنان موضع بگیریم و به مقابله با آنها بپردازیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: راه حل این است که همه مسئولان و مطبوعات تلاش کنند که مردم را متوجه مسائل اساسی کشور کنند. بالاخره ما مذاکرات هسته ای داریم و هر چه در جامعه انسجام و وحدت بیشتر باشد، قدرت ما در این مذاکرات بالاتر خواهد رفت.

وی همچنین با تاکید بر لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: ما باید در شرایط تحریم ها و پایین آمدن قیمت نفت، از وابستگی خود به خارج بکاهیم؛ بنابراین با بسیج همه مردم از قشرهای مختلف باید سعی در تحقق اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» که مطالبه رهبر انقلاب است، داشته باشیم.

انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

 

منبع : مهر به نقل ازخبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین