تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
plusresetminus
حزب الله : هاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: از بین سین‌های هفت‌سین عاشق سمنو هستم چون می‌شود آن را خورد!
۰
کد مطلب : ۷۹۵۷۹
سمنوی هفت‌سین را دوست دارم چون می‌شود آن را خورد!
به گزارش شبکه خبری حزب الله به نقل از فارس ،
در حالی که سال 1393 آخرین روزهای خود را سپری می‌کند وحید هاشمیان پیشکسوت فوتبال کشورمان هم آخرین روزهای کلاس‌های مربیگری در دوره مدرک حرفه‌ای خود را پشت‌سر می‌گذارد.

به همین بهانه و با توجه به نزدیک شدن به سال 1394 با این پیشکسوت خوش‌نام گفت‌وگوی با حال و هوای نوروز انجام دادیم که در زیر می‌خوانیم:

سال 1393 برای وحید هاشمیان چطور گذشت؟

به هر حال هر سال 12 ماه است و همه جور اتفاقی در این 12 ماه رخ می‌دهد و من هم در سال 93 هم اتفاقات خوب دیدم و هم اتفاقات بد اما زندگی ادامه دارد و امیدوارم که در ادامه هم روزهای خوبی در انتظار خودم، خانواده‌ام و همه مردم ایران باشد اما فکر می‌کنم در کل امسال سال خوبی بود.

 بهترین اتفاق سال 93 برای وحید هاشمیان چه بود؟

من چند هدف داشتم که یکی از آنها زندگی در کنار همسر و دخترم است و خوشحالم که در کنار دخترم هستم و روز به روز رشد فرزندم را می‌بینم و این بهترین خاطره برای من به حساب می‌آید از طرف دیگر در دوره پرولایسنس توانستم موفق شوم و به آن ورود کنم و خوشحالم که توانستم این دوره را به اتمام برسانم و الان هم منتظر نتیجه هستم هرچند که در این کلاس‌های چیزهای بسیار زیادی یاد گرفتم و فارغ از نتیجه‌ای که در پایان این دوره به دست بیاید باید بگویم که مسائل زیادی یاد گرفتم.

 در سال 93 خواسته‌ای داشتید که به آن نرسید؟

سخت است که بخواهم به این سؤال پاسخ دهم چرا که من بیشتر تمرکزم بر روی کارم بود و هست و فکر نمی‌کنم هدفی باشد که به آن نرسیده باشم.

‌ جنجالی‌ترین تیتری که در سال 93 رسانه‌ها در مورد خودتان خواندید کدام تیتر بود؟

همه اصحاب رسانه می‌دانند که من آدمی نیستم که زیاد وارد حاشیه شوم اما همیشه اعتقاد دارم که خبرنگاران باید همواره صادقانه بنویسند اما در سال 93 تیتری از قول من زده بودند که درست نبود و نوشته بودند؛ "وحید هاشمیان از پرسپولیس به فیفا شکایت کرد" که این موضوع را تکذیب کردم و اعتقاد دارم که همیشه و در هر کاری باید صداقت وجود داشته باشد.

 اگر رسانه‌ای از قول شما مطلب کذبی بنویسد برخورد شما چیست؟

به هر حال قبلاً صبر من هم بیشتر بود اما منظورم این نیست که الان عصبی می‌شوم بلکه باز هم معتقدم که باید خبرنگاران صداقت را در کارشان بگنجانند و حتی اگر مطلب بدی هم نوشتند اما واقعیت داشت به هیچ عنوان ناراحت نمی‌شوم اما عده‌ کمی از خبرنگاران با صداقت کار نمی‌کنند و آن وقت انتظار احترام هم دارند.

 فوتبال ایران را در سال 93 چطور دیدید؟

چند سالی هست که پاسخ به این سؤال را داده‌ام اما الان این حرف‌های من دیگر تکراری شده و نزدیک به 10 سال است که حرف‌هایم را کسی گوش نمی‌دهد و در نهایت هم هر چه می‌خواهد بشود. به هر حال افراد باتجربه‌تر از من در فوتبال وجود دارد و من هم حرف‌هایی را که باید می‌زدم، زده‌ام.

 نوروز در دوران کودکی وحید هاشمیان چه رنگ و بویی داشت؟

مهم‌ترین موضوع برای من در آن دوران دادن امتحانات و نوشتن مشق عید بود. یادم می‌آید آن زمان به من پیک شادی می‌دادند که من در همان یکی دو روز اول آن را حل می‌کردم و بقیه اوقات را به کارتون دیدن یا فوتبال بازی کردن سپری می‌کردم. البته آن زمان اینقدر شبکه‌های تلویزیونی زیاد نبود و فقط شبکه یک و دو وجود داشت و ما منتظر می‌ماندیم تا کارتون از این شبکه‌ها پخش شود و آنها را ببینیم.

 اهل عید دیدنی و دیدوبازدید هم بودید؟

بله، همراه خانواده‌ام به عیددیدنی می‌رفتیم و این موضوع جزو رسم و رسوم ما ایرانی‌ها است.

 اولین عیدی را از چه کسی می‌گرفتید؟

من همیشه سعی می‌کردم برای عیدی پول بگیرم و همیشه هم اولین عیدی را از مادرم دریافت می‌کردم.

 هنوز هم عیدی می‌گیرید یا می‌دهید؟

اگر ایران باشم به هر حال بزرگترهای فامیل به من هم عیدی می‌دهند و طبق سنت ما ایرانی‌ها این عیدی‌ها برای برکت آن است و رقم آن خیلی مهم نیست اما الان نسبت به قدیم کمتر عیدی می‌گیرم و بیشتر عیدی می‌دهم.

 امسال اولین عیدی را به چه افرادی می‌دهید؟

خوشبختانه اینجا زیاد دوربرمان شلوغ نیست! هرچند که اولین عیدی‌هایم را به همسر و فرزندم می‌دهم اما همانطور که گفتم هدف از دادن عیدی فقط ردوبدل شدن پول نیست و بیشتر خوشحال کردن همدیگر مهم است و اگر در آلمان هم نیاز به دادن عیدی باشد من هم عیدی می‌دهم.

 عید شما را یاد چه چیزی می‌اندازد؟

عید همیشه یادآور خاطرات خوبی مثل دیدوبازدید و خانه‌تکانی است. البته عید مرا یاد امتحانات ثلث دوم و نزدیک نوروز می‌اندازد که همه چیز نو می‌شود. عید نوروز همیشه یادآور خاطرات خوبی برای من است اما در آلمان احساسی که درباره نوروز مثل ایران وجود دارد، نیست. چرا که از نظر آب و هوا هم با فرا رسیدن بهار آلمان هوا بهاری نمی‌شود و گاهی برف و باران هم می‌آید اما به هر حال عید همیشه برای من یادآور خاطرات خوبی است.

 الان چطور خانه‌تکانی می‌کنید؟

نه، اهل خانه تکانی کردن نیستم اما در قدیم اگر مجبور می‌شدم این کار را انجام می‌دادم!

 عید در آلمان به چه شکل است؟

اینجا ایرانی‌های زیادی هستند و باید بگویم که رستوران و فروشگاه‌های ایرانی هم وجود دارد خود من از یکی از این فروشگاه‌های ایرانی سمنو و یک سری وسایل خریدم و ایرانی‌ها هم در آلمان سال نو و عید نوروز را جشن می‌گیرند.

 اهل چیدن سفره هفت‌سین هستید؟

من فقط وسایل آن را می‌خرم و همسرم آنها را می‌چیند.

 از بین سین‌های هفت‌سین کدامیک را بیشتر دوست دارید؟

من سمنو را دوست دارم چون می‌شود آن را خورد!

‌ وحید هاشمیان شبیه کدام سین از هفت‌سین است؟!

سؤال سختی پرسیدید. فکر می‌کنم بیشتر شبیه سکه هستم!

هنوز هم مثل قدیم اهل خرید لباس نو در آستانه عید نوروز هستید؟

من هر زمان که به لباس نیاز پیدا کنم آن را تهیه خواهم کرد اما به هر حال الان بیشتر این موضوع برای بچه‌ها مهم است و برای بچه‌ها لباس نو خریده می‌شود هرچند که این موضوع هم برای بچه‌های قدیم بود و الان بچه‌های مدرن ماهی یکبار خرید می‌کنند. البته من در پای سفره هفت‌سین لباس نو می‌پوشم اما در آستانه نوروز خرید نمی‌کنم.

 سال تحویل امسال کجا خواهید بود؟

فکر می‌کنم با توجه به اختلاف زمان ایران تا آلمان اینجا ساعت 12 شب سال تحویل خواهد بود اما من دوست دارم سال تحویل خانه باشم و در کنار خانواده این تحویل سال را جشن بگیرم.

بعد از سال تحویل با اولین کسی تماس می‌گیرید چه کسی خواهد بود؟

از آنجایی که در زمان تحویل سال تلفن‌ها خیلی اشغال می‌شود همه سعی‌ام را می‌کنم تا اولین تماس را با خواهرم بگیرم.

از زمانی که فوتبال بازی می‌کردید خاطره‌ای از تحویل سال دارید؟

یادم می‌آید که با تیم بوخوم در لیگ دسته اول آلمان حضور داشتم که به دلیل بیماری هفت هشت بازیکن تیم در اتفاقی نادر بازی ما به تعویق افتاد و زمان انجام بازی دقیقاً با شب سال تحویل یکی بود که در آن بازی تیم ما عقب افتاد و من در همان دیدار برای بوخوم گل زدم که فکر می‌کنم این اتفاق برای سال 2001 بود.

فارس:‌ سیزده‌بدر را کجا خواهید بود؟

الان نمی‌دانم سیزده‌بدر چندشنبه خواهد بود اما همسرم سر کار می‌رود و دخترم هم در مهدکودک حضور دارد و اگر سیزده‌بدر جمعه، شنبه یا یکشنبه باشد و هوا هم خوب باشد حتماً با دوستان به سمتی خواهیم رفت.

فارس: در پایان این گفت‌وگو اگر صحبت خاصی دارید، بگویید.

امیدوارم همه مردم کشورم سالی خوب و توأم با خوشبختی را در پیش داشته باشند و به همه آرزوهای خوب‌شان برسند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین