تاریخ انتشارسه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
plusresetminus
حزب الله : با وجودی که دبیر فدراسیون بسکتبال معتقد است که قرارداد باوئرمن یک قرارداد یک طرفه نیست اما ۱۴ هزار دلار در مقابل تعلیق و عقیم ماندن برنامه‌های توسعه ۴ ساله بسکتبال ایران، جریمه معقول و منصفانه‌ای نیست.
۰
کد مطلب : ۱۶۶۹۹۸
خلاصی باوئرمن با ۱۴ هزار یورو؛ هیاهو برای هیچ
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،درک باوئرمن اگر می‌دانست که فدراسیون جهانی بسکتبال در نهایت او را به خاطر ترک ایران، تنها به اندازه یک ماه دستمزدش یعنی 14 هزار یورو جریمه خواهد کرد، همان ابتدا خیلی بی دردسر و بی سروصدا، مبلغ را به حساب فدراسیون واریز می‌کرد و با فراغ بال به کشورش باز می‌گشت. 
 
سرمربی پیشین و آلمانی تیم ملی بسکتبال ایران در آغاز یک برنامه همه جانبه و 4 ساله پس از اینکه چند بازیکن نامدار و باتجربه را به عنوان جوانگرایی ار تیم ملی کنار گذاشت به دلیل مشکلات خانوادگی و به طور خاص، دلتنگی دختر کوچکش، ناگهان ایران را ترک کرد، به آلمان برگشت و سرمربی تیم «وورزبورگ» این کشور شد.
 
فدراسیون بسکتبال ایران اما با توپ پر به تلافی این اقدام غیر حرفه‌ای باوئرمن با ارائه مستندات و قراردادی که در اختیار داشت به سراغ فدراسیون جهانی (فیبا) رفت.
 
محمود مشحون، رئیس وقت فدراسیون بسکتبال از سرمربی فراری تیم ملی خواست به ایران بیاید و دلیل خود را به صورت رسمی اعلام کند که چرا این کار را انجام داده است ولی قبول چنین پیشنهادی اصلاٌ منطقی نبود.
 
رئیس پیشین فدراسیون بسکتبال در مورد اینکه فدراسیون چگونه از حقش دفاع خواهد کرد، گفته بود:‌ این حق من نیست بلکه حق ملت ماست. هیچ قرارداد یکطرفه‌ای بین ما حاکم نبوده و همه چیز بر اساس تعامل و تفاهم بوده است و همچنین ذکر شده اگر طرفی کوتاهی کرد باید جریمه بدهد. میزان جریمه هم در جلسه حقوقی که تشکیل خواهیم داد مشخص می‌شود اما هیچ غرامتی نمی‌توان ضربه‌ای که او زده است را جبران کند. با این حرکت فعلا فدراسیون به هم ریخته است.
 
وکیل فدراسیون بسکتبال نیز در همان زمان گفت: باوئرمن با اقدامات خود به سازمان ورزش کشور خسارتی را وارد کرد که آن را مطالبه کردیم از جمله خط زدن 90 درصد بازیکنان اصلی تیم ملی که بنا به پیشنهاد شخص وی انجام شد و ساختار تیم ملی را متحول کرد، ضمن اینکه انتقادات زیادی را هم به همراه داشت ولی چون خواست و پیشنهاد سرمربی تیم ملی بود، فدراسیون به آن عمل کرد. علاوه بر این به خسارت‌هایی هم بابت بازی‌های تدارکاتی پیش‌بینی شده توسط وی اشاره شده است.
 
پس از پایان دوران ریاست مشحون در بسکتبال، رامین طباطبایی، رئیس جدید این فدراسیون به طور کل از وجود پرونده شکایت علیه سرمربی آلمانی اظهار بی‌اطلاعی کرد تا اینکه روز گذشته اعلام شد، باوئرمن، مقصر پرونده شناخته شده اما غرامت خساراتی که به ورزش کشور، تیم ملی و فدراسیون بسکتبال وارد کرده، تنها به اندازه یک ماه حقوقش یعنی 14 هزار یورو بوده است. او بلافاصله خسارت مد نظر فدراسیون را پرداخت کرد و حالا با خیال راحت به کار ادامه می‌دهد.
 
با وجودی که علی توفیق، دبیر فدراسیون بسکتبال معتقد است که قرارداد باوئرمن بر خلاف اعتقاد خیلی‌‌ها، یک قرارداد یک طرفه و چیزی شبیه ترکمانچای نیست اما 14 هزار دلار در مقابل تعلیق و عقیم ماندن برنامه‌های توسعه 4 ساله بسکتبال ایران، جریمه معقول و منصفانه‌ای نیست. چه بسا اگر قرارداد محکم‌تری بسته می‌شد باوئرمن تنها به پرداخت یک ماه حقوقش محکوم نمی‌شد و با جریمه‌ای به مراتب سنگین‌تر مواجه می‌شد.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین