تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
plusresetminus
حزب الله: سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به صدور حکم دادگاه بدوی در پرونده محمدرضا رحیمی، گفت: به دلیل اینکه قطعی نشده از بیان جزییات آن معذورم، اما در حکم صادره برای وی حبس و جزای نقدی وجود دارد.
۰
کد مطلب : ۶۲۴۳۲
صدور حکم برای محمدرضا رحیمی/ اخذ لایحه از سعید مرتضوی
به گزارش شبکه خبری حزب الله ، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری با اهالی رسانه با اشاره به صدور رای پرونده محمدرضا رحیمی گفت که همان طور که قبلا گفته بودم از بیان جزییات یک حکم تا زمانی که قطعی نشده است، معذورم.
وی ادامه داد: حکم مربوط به این پرونده صادر شده، اما چون هنوز قطعی نیست آن را اعلام نمی‌کنیم، اما در حکم صادر شده برای وی حبس و جزای نقدی وجود دارد.
محسنی‌اژه‌ای در ادامه با اشاره به پرونده معروف نفتی گفت: از بیان جزییات این پرونده معذورم، اما مطالبی که در گذشته گفته‌ام اعم از بازداشت مدیر نفتی و بقیه افراد همچنان ادامه دارد و این افراد در بازداشت هستند.
وی افزود: در مورد رسیدن پرونده به وجوه نقدی که این متهم در داخل و خارج دارد، مطلب جدیدی ندارم و اکنون دسترسی به وجوه وی در خارج از کشور پیدا نشده است و در مورد سایر اموال وی در حال شناسایی هستیم.
وی افزود: اگر چنانچه از این امر مایوس شویم که وی اموال دیگری در خارج از کشور ندارد پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه می‌رود، ولی هنوز این موضوع مشخص نیست البته ظاهرا معلوم شده که وی پولی در خارج از کشور ندارد و اگر هم دارد ما امکان دسترسی به آن نداریم.
سخنگوی قوه قضاییه گفت که در پرونده فساد بزرگ بانکی، مهرگان امیرخسروی ( برادر مه آفرید) به صورت غیابی محاکمه و حکمش قطعی شده است.
وی اظهار کرد: اموال وی شناسایی و کارشناسی شده است و در آینده اموال وی جهت پرداخت دیون بانک‌ها و طلبکاران به مزایده گذاشته می‌شود.
وی درباره فردی که توسط عوامل شهرداری به قتل رسیده است، اظهار کرد: در این زمینه پرونده‌ای تشکیل شد و مشخص شد که پیمانکار شهرداری مقصر بوده است. درباره جمع‌آوری ضایعات بین افراد پیمانکار و آن فرد دعوایی رخ داده و ضاربین دستگیر شده‌اند که اکنون سه نفر در بازداشت هستند.
محسنی اژه‌ای درباره پرونده فوت خلیلی (طلبه ناهی از منکر) نیز گفت: این فرد مضروب و مصدوم شد و عوامل آن از صحنه فرار کردند، ولی آن‌ها شناسایی شدند. فرد مصدوم و پدر وی در آن زمان که شاکی بودند رضایت دادند البته از جنبه خصوصی جرم و از لحاظ جنبه عمومی نیز حکمی صادر شد. در نهایت این فرد فوت کرد.
وی افزود: پرونده ضارب مجددا به جریان افتاد که مشخص شود آیا وی بر اثر جراحات ضربه فوت کرده یا خیر؟ در دفعات بعد گفتم که نظریه پزشکی قانونی را خواسته ایم و اکنون نظریه پزشکی قانونی اعلام شده و جراحت را تایید کرده و پرونده به دادگاه رفته و به زودی تعیین تکلیف می‌شود.
سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت: در دفعات گذشته هم گفتم که در مورد این پرونده تحقیق شده و امروز هم تحقیقات انجام شده است. امروز لایحه مربوطه اخذ شده و ان شاء الله این پرونده همچنان دنبال شود.
محسنی اژه‌ای درباره وجود روغن پالم در لبنیات گفت: از دادستان تهران این موضوع را پرسیدم و وی گفتند که هنوز گزارش رسمی یا شکایتی از وزارت بهداشت تحویل قوه قضاییه نشده است.
وی افزود: دادستان تهران در این زمینه نامه‌ای را به وزارت بهداشت نوشته و خواسته که اسنادی که دال بر این است که این روغن‌ها مضر هستند را بفرستد. امروز که در مورد این موضوع پرسیدم عنوان شد که هنوز اسنادی نرسیده است.
محسنی‌اژه‌ای درباره سقوط هواپیمایی که منجر به کشته و مصدوم شدن تعدادی از هموطنانمان شد، اظهار کرد: در این زمینه پرونده‌ای در دادسرای تهران تشکیل شد، کارشناسان مربوطه را فرستادند که در حال رسیدگی موضوع هستند، همچنین مسئولان ذیربط در دولت نیز در حال بررسی موضوع هستند.
سخنگوی قوه قضاییه درباره افرادی که با جعل عنوان وکیل تخلفاتی را انجام می‌دهند گفت: در جلسات گذشته گفته بودم که باید توجه بیشتری به افرادی که با واسطه یا بی‌واسطه در دستگاه قضایی مرتکب جرمی می‌شوند، شود.
وی افزود: علاوه بر مواردی که در جلسات قبل گفتم سه قاضی دیگر در این زمینه تحت تعقیب قرار گرفتند، 7 دلال و 21 وکیل نیز تحت تعقیب قرار گرفتند و دستگیر شدند.
وی گفت: به متخلفان نیز در این زمینه هشدار می‌دهم و مردم هم توجه داشته باشند که افرادی تحت عنوان وکیل، دلال و کارمند و ... از اعتماد مردم سوءاستفاده نکنند و اگر مواردی را دیدند به دادسرای انتظامی قضات و یا حفاظت اطلاعات قوه قضاییه اطلاع دهند.
وی یادآور شد: به عنوان مثال موردی داشتیم که فردی خود را به عنوان بازپرس دادستان کل کشور معرفی کرده و این عنوان جعلی را ساخته است، در صورتی که دادستانی کل کشور اصلا بازپرسی ندارد و مشخص شد که بیش از 50 مورد در این زمینه مهر جعل کرده‌اند.
به گزارش ایسنا، محسنی‌اژه‌ای در ابتدای سخنان خود با تبریک دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (س) و نیز ولادت علی ابن موسی الرضا گفت: آمریکای زیاده خواه یک بار دیگر دست خودش را رو کرده و بر لیست تحریم‌ها علیه ایران افزوده است و بر همگان روشن شد که نباید به آمریکا اعتماد کرد.
وی افزود: الحمدالله سیستم مذاکره کننده ما هشیارند و دست این شیطان را خوانده‌اند، ولی برای همه روشن شد که آمریکا قابل اعتماد نیست.
سخنگوی قوه قضاییه یادآور شد: در جلسه قبل گفتم که دوره دوم ریاست قوه قضاییه برنامه‌هایی در دست اقدام بوده است تا بتوانیم وظیفه‌ای را که قانون اساسی بر عهده قوه قضاییه گذاشته و نیز توصیه‌هایی که مقام معظم رهبری در انتصاب اخیر و نیز در هفته قوه قضاییه متذکر شدند را با جدیت بیشتری دنبال کنیم و همه ماموریت ‌ها را انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم در دستور کار ما دسترسی آسان‌تر مردم به عدالت و دستگاه قضایی است، گفت: آسان کردن امور و کاهش فرآیند رسیدگی‌ها اعم از رسیدگی به پرونده های قضایی و سایر امورات مربوط به قوه قضاییه در دستور کار ما است. همچنین توجه لازم به سلامت بیشتر دستگاه قضایی از جهات مختلف و تسریع در گسترش عدالت به معنای واقعی از دیگر موضوعات مهم در قوه قضاییه است.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: در این راستا یکی از موضوعات مهم در قوه قضاییه منابع انسانی بود که قرار شده منابع انسانی در قوه قضاییه اعم از کادر قضایی، اداری و جذب نیروها، استخدام و به‌کارگیری و آموزش نیروها همه با هم تجمیع شود و در یک معاونت به صورت متمرکز انجام شود.
محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: معاونت منابع انسانی در قوه قضاییه به ریاست حجت الاسلام امینی تشکیل شد. نکته دیگر در قوه قضاییه این است که این دستگاه دارای وظایف عدیده ای است و مجموعه مسائلی که باید رییس قوه قضاییه تمشیت آن را عهده دار باشد هم متکثر و هم متنوع تر بوده است؛ لذا قرار شد اختیارات بیشتری به معاون اول قوه قضاییه داده شود تا معاون اول قوه قضاییه رییس دستگاه قضایی را در امورات مربوط به شخص وی کمک کند. بر همین اساس جابجایی بعضی از مدیریت‌ها صورت گرفت.
وی تصریح کرد: جابجایی‌ها بر این اساس بود تا بتوانیم افرادی را که سالیان سال در یک پست خدمت کرده‌اند در خدمت مردم و قوه قضاییه بیشتر باشند و از انرژی آنها بیشتر استفاده شود؛ لذا تغییراتی در بخش‌هایی از قوه قضایی صورت گرفت و رییس دیوان عالی کشور بازنشسته شد و نیروی جدیدی یعنی حجت‌الاسلام کریمی جایگزین وی شد.
وی ادامه داد: حجت‌الاسلام رازینی که معاونت حقوقی قوه قضاییه را عهده دار بود، قرار شد که وی به دیوان عالی کشور برود و رییس دادگستری فارس یعنی آقای خداییان به جای وی منصوب شود که این امر انجام شد و به زودی تودیع و معارفه انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بعضا روسای کل دادگستری ‌ها تغییر می‌کنند ادامه داد: رییس کل دادگستری فارس به جای آقای رازینی معاونت حقوقی قوه قضاییه را بر عهده می‌گیرد و دادستان شیراز به جای آقای خداییان منصوب خواهد شد که چهارشنبه همین هفته تودیع معارفه صورت می‌گیرد.
وی یادآور شد: آقای حبیبی دادستان اصفهان به جای آقای حیدری رییس کل دادگستری یزد آمد و و آقای حیدری نیز به دیوان عالی کشور رفت. همچنین آقای مظفری رییس کل دادگستری استان کرمانشاه به جای آقای شریعتی که رییس کل استان خراسان رضوی است می‌رود و تودیع معارفه این عزیزان در پنج‌شنبه همین هفته انجام می‌شود.
ادامه دارد ...
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین