تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
plusresetminus
حزب الله: فیدل کاسترو، رهبر سابق کوبا در مقاله‌ای عنوان کرد که کشورش آماده همکاری با ایالات متحده امریکا برای مقابله با بیماری ابولا است.
۰
کد مطلب : ۶۶۷۵۳
اعلام آمادگی فیدل کاسترو برای همکاری با آمریکا در مورد ابولا

 

 به گزارش شبکه خبری حزب الله ،به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کشور کوبا در حال اعزام 460 پزشک و پرستار به غرب آفریقاست تا برای مقابله با ابولا کمک کند.

 

دولت آمریکا نیز در حال اعزام صدها سرباز به غرب آفریقاست تا کلینیک‌ها و مراکز درمانی برپا کنند و کارمندان امدادی را آموزش دهند.

 

فیدل کاسترو 88 ساله در مقاله‌ای برای روزنامه حزب کمونیست کوبا به نام "گرانما" نوشت: ما با افتخار با پرسنل آمریکایی در این زمینه همکاری می‌کنیم. با این حال این اقدام با هدف برقراری صلح میان دو کشور نیست بلکه تلاش آن برقراری صلح در جهان است.

 

با این حال فیدل کاسترو توضیح بیشتری ارائه نداد که همکاری‌های آتی میان دو کشور به چه نحوی خواهد بود.

 

وی همچنین اشاره کرد که دولت هاوانا روز دوشنبه میزبان نشست رهبران ائتلاف آلبا (ALBA)، ائتلاف کشورهای چپ‌گرای آمریکای لاتین خواهد بود و هدف آن جلب حمایت بیشتر برای مقابله با ابولا است.

 

فیدل کاسترو گفت که چنین همکاری پزشکی بزرگترین نمونه برای نشان دادن وحدت میان بشریت است که می‌تواند ارائه شود.

 

وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در واشنگتن از تلاش کوبا برای پیوستن به کمپین مقابله با ابولا تشکر کرد و گفت که کشورهای بزرگ و کوچک تلاش دارند تا از طریق موثری در این زمینه همکاری کنند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین