تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
plusresetminus
حزب الله : قزوه که مدیریت دیدار و شب شعرهای سالانه شاعران با مقام معظم رهبری را بر عهده دارد، از حضور بیش از ۷۰ درصد شاعران برای نخستین بار در این نشست خبر داد.
۰
کد مطلب : ۸۷۴۵۳
بیشتر حاضران در دیدار شاعران با رهبر معظم جوان هستند
 به گزارش شبکه خبری حزب الله ،علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری درباره دیدار سالانه شاعران با مقام معظم رهبری که امسال نیز چهارشنبه 10 تیر ماه، همزمان با ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌شود، اظهار کرد: بیش از 70 درصد شاعرانی که در این دیدار حاضر می شوند، چهره‌های تازه و جوان هستند و برای نخستین بار است که در این محفل حضور دارند و همچنین بیش از 80 درصد شاعرانی که شعر می خوانند نیز برای نخستین بار است که فرصت پیدا می‌کنند تا در این جلسه به شعرخوانی بپردازند.

وی ادامه داد: اغلب شاعرانی که در جلسه سال 94 دیدار شاعران با حضرت آقا به شعرخوانی می‌نشینند جوان هستند و دلیل این انتخاب هم احترام به جوانانی است که شعر را جدی گرفته‌اند تا انگیزه آن‌ها برای ادامه این راه نیز دو چندان شود.

قزوه درباره شیوه انتخاب اشعار برای قرائت در این شب شعر نیز گفت: این اشعار طی فرایند 2 ماهه و پس از 20 جلسه کارشناسی و با حضور 10 کارشناس مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انتخاب شده‌اند. موضوعات اشعار متنوع و تمام موضوعات شعری مورد احترام هیات انتخاب بوده‌اند و به شعریت بیش از هر فاکتوری توجه شده است.

این شاعر گفت: امسال نسبت به سال‌های گذشته، تعداد کشورهای حاضر و شاعران بین المللی اندکی بیش‌تر شده است. همچنین برخی از مسوولان فرهنگی و هنری برجسته کشور نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری دیدار سالانه شاعران با مقام معظم رهبری را طولانی‌ترین جلسه حضرت آیت الله خامنه‌ای با مخاطبانشان دانست و گفت: این جلسه یک ساعت پیش از اذان مغرب آغاز می‌شود و اغلب اوقات تا پاسی از شب و ساعت 24 ادامه دارد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین