تاریخ انتشارسه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
plusresetminus
حزب الله : دخترانی که پدران خود را در یک سال گذشته راهی دیار شهادت کردند، امروز اولین روز دختر متفاوت خود را در کنار جای خالی بابا در خانه سپری می‌کنند.
۰
کد مطلب : ۱۴۶۴۳۱
اولین عید متفاوت دختران شهدای مدافع حرم+عکس

 

 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،بیش از شش سال است که تکفیری‌ها در سوریه جنگ نیابتی به راه انداخته‌اند و برای مقابله با آنان رزمندگان مقاومت از گوشه و کنار کشورهای آزاده جهان راهی سوریه می‌شوند و در دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و مقابله با دشمنان اسلام توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت می‌رسند. سال‌هاست که نام آشنای شهدای مدافع حرم بر برگ برگ تاریخ این دیار نقش بسته و ملکه ذهن تمام ایرانیان شده است. خانواده‌هایی که با از دست دادن قهرمان خانه‌شان، قاب عکس مدافع حرم را بر دیوارشان می‌کوبند و باقی روزهای عمر خود را با حماسه‌های شهید برجسته خانواده، می‌گذرانند.

در این میان دختران شهدای مدافع حرم نیز در راه دفاع از حریم عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) و دردانه امام حسین(ع) حضرت رقیه(س) به این بانوی کوچک اما بزرگ‌منش اهل بیت اقتدا کرده و با شهادت پدر، صبر و مقاومت را برنامه زندگی خود قرار می‌دهند. کودکان خردسالی که تصویر چشم‌های بهت زده‌شان در کنار پیکر پدر و یا در مراسم تشییع آنان خبر از دل‌های کوچکشان می‌دهد که هنوز چشم به در مانده تا پدر از راه برسد. شاید مدت‌ها طول می‌کشد تا درک کنند چگونه باید با نیامدن پدر و زیارتش در گلزار شهدا کنار بیایند.

روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر یکی از روزهایی است که «دخترانِ بابایی» شهدا هم تبریک خود را از آن سوی آسمان با نگاه پدر می‌گیرند و شرایط متفاوتی را نسبت به سایر دختران ایران زمین طی می‌کنند. دخترانی که پدران خود را در یک سال گذشته راهی دیار شهادت کردند، امروز اولین روز دختر متفاوت خود را در کنار جای خالی بابا در خانه سپری می‌کنند. روایتی از صبر و استقامت برخی از دختران شهدای مدافع حرم در یک سال گذشته  که به زودی الگوی حماسه زنانه جغرافیای یاران خواهند شد، در ادامه قابل مشاهده است:

شهید مدافع حرم «بهرام مهرداد» متولد 1352 و ساکن تهران بود. او یکی از مستشاران زبده نظامی ایران در سوریه بود که چندی پیش برای دفاع از حریم عقیله بنی هاشم داوطلبانه به سوریه رفته بود و در این راه با انفجار خودرو اش توسط تروریست های تکفیری در 22 تیرماه 96 به شهادت رسید. او که فرمانده بسیج سابق حوزه 257 شهرک ولیعصر(عج) بود، جوانان زیادی را جذب فعالیت های انقلابی و بسیجی کرد. در هیأت به صورت فعال مداحی می کرد و مراسم روضه های اهل بیت(ع) را با صدایش گرم می کرد. شهید مهرداد از دوستان نزدیک شهید جاویدالاثر مدافع حرم، مرتضی کریمی بود و از او دو فرزند دختر 8 و 20 ساله به یادگار مانده است.

«شهید حیدر جلیلوند» از نیروهای هوافضای سپاه است که چندی پیش برای دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و حضور مستشاری در سوریه راهی آنجا شد، او نهایتا روز یکشنبه در 21 خرداد ماه 96 توسط تروریست‌های تکفیری در حما به شهادت رسید. شهید جلیلوند ساکن کرج بود و از او دو فرزند به یادگار مانده است. دختر 4 ساله شهید جلیلوند این روزها یاد او را زنده نگه می‌دارد:

شهید مهدی نعمایی‌عالی متولد سال 63 و ساکن استان البرز بود. او چندی پیش داوطلبانه برای دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) راهی سوریه شد و در در روز 24 بهمن 95 در حما به شهادت رسید. دختر خردسال او یادگار پدر شده تا راه پدر را ادامه دهد:

شهید هادی زاهد متولد 1357 بود. او اصالتاً اهل ساوه و ساکن تهران بود که از ابتدای حضور مستشاران نظامی و مدافعان حرم در سوریه حضور داشتند.شهید هادی زاهد یکی از مستشاران زبده نظامی بود که پس از شش سال حضور مستشاری در سوریه یک شنبه 16 آبان ماه 95 براثر انفجار مین در حلب به شهادت رسید. از او یک پسر 12 ساله و یک دختر 8 ساله به یادگار مانده است.

مهدی حسینی متولد 1359 و ساکن تهران بود. او اولین شهید مدافع حرم نظام آباد تهران(منطقه 7) و از بسیجیان هیأت «یازهرا(س)» بود که در سن 36 سالگی به شهادت رسید. مراسم تشییع باشکوه پیکر مطهر او با حضور عموم مردم تهران در روز 16 مهرماه 95 در نظام آباد برگزار شد. از او یک دختر 6 ساله به نام نغمه به یادگار مانده است:

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین