تاریخ انتشاردوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
plusresetminus
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با تشریح دلایل اختلافش با کارلوس کی‌روش می‌گوید که همواره سرمربی تیم ملی علیه او صحبت کرده است. برانکو هم‌چنین در پاسخ به اینکه چرا او علیه کی‌روش مصاحبه می‌کند، گفت: چرا من باید همیشه کوتاه بیایم؟
۰
کد مطلب : ۱۸۳۷۷۳
چرا همیشه من باید مقابل کی‌روش کوتاه بیایم؟

برانکو ایوانکوویچ درباره نایب قهرمانی پرسپولیس درلیگ قهرمانان آسیا، آینده خودش و همینطور اختلاف نظرهایی که با کارلوس کی‌روش وجود دارد ، به صحبت پرداخت.
 
او اشاره‌ای به اردوی دو سال قبل تیم ملی در دبی داشت و عنوان کرد: وقتی این اردو در برنامه لیگ گنجانده نشده بود، بخاطر آن با برگزاری این اردو مخالفت کرده است، البته سرمربی پرسپولیس به شدت اعتقاد دارد که هیچ اختلاف نظری از سوی او با سرمربی تیم ملی وجود ندارد و همیشه مثل یک هوادار دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران را تماشا کرده است، البته برانکو به شدت نسبت به عملکرد مربی دروازه‌بانان تیم ملی بعد از دیدار پرسپولیس برابر کاشیما آنتلرز گلایه کرد و گفت: وقتی نان مربی دروازه‌بانان تیم ملی ایران را دولت ایران می‌دهد، چرا باید او در دیدار پرسپولیس در برابر یک تیم خارجی بخاطر شکست نماینده ایران خوشحالی کند؟
 
در ادامه گفت و گو با برانکو ایوانکوویچ می‌خوانید:
 
* پرسپولیس با وجود مشکلات فراوانی که داشت علی رغم نداشتن بازیکن به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد چرا این تیم نتوانست قهرمان شود؟
 
ما قهرمان نشدیم،‌ بخاطر اینکه نتوانستیم کاشیما را ببریم و این تنها دلیلش بود. بیشتر از این نمی‌دانم چه بگویم.
 
* کسی باورش نمی‌شد که این تیم بتواند به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. با پرسپولیس چه کرده‌اید که انقدر راحت در آسیا نتیجه گرفت و به فینال صعود کرد؟
 
البته ما برای رسیدن به فینال دست خالی نبودیم، درست است که نسبت به سال قبل ضعیف‌تر بودیم،‌ اما من حداکثر اعتمادم را به بازیکنانم داشتم. ما در همه بازی‌ها از جمله یک چهارم نهایی و نیمه نهایی با استحقاق کامل صعود کردیم. در بازی فینال هم نشان دادیم کاشیما آنتلرز هم بهتر از ما نبود، برخلاف هر اتفاقی که رخ داده بود.  فرمول کار خیلی ساده بود. کار،‌ کار و کار بود. ما فوتبال را 24 ساعته زندگی می‌کنیم. در فوتبال فقط یک ساعت و نیم تمرین نیست، بلکه آماده‌سازی،‌ استراحت و فکر کردن هم مهم است. در این بخش بازیکنان واقعا تعصب خاص خودشان را نشان دادند و با لیاقت به فینال رسیدند. متاسفانه نتوانستیم قدم آخر را موفق برداریم، اما بازیکنانم استحقاق هر نوع تمجیدی را دارند و همه به نتیجه به دست آمده افتخار می‌کنیم.
 
البته این نتیجه فقط حاصل کار بازیکنان نبود، بلکه آقای گرشاسبی با کادر مدیریتش تلاش زیادی انجام داد و خیلی از مشکلات را که برای ما به وجود می‌آمد را حل کرد. از ثبات مالی و پرداخت‌های به موقع گرفته تا پرداخت بدهی‌های خیلی زیادی که ممکن بود پرسپولیس را محروم کند. در تابستان هم با چهار پنج بازیکن توافق کردیم که در نیم فصل به جمع ما اضافه شوند. مدیریت باشگاه کارهای دیگری را هم همینطور همزمان انجام دادند. این نتیجه‌ای که به دست آمد حاصل کار جمعی ما در باشگاه و همینطور حمایت هواداران بود.
 
 
 
* خاطرمان هست قبل از دیدار برابر السد شما در نشست خبری گفته بودید اگر به فینال نرسیم عملا کاری نکرده‌ایم. اما گویی بعد از رسیدن به فینال انگار همه کار کرده بودید و بازیکنان آن انگیزه و توان لازم را نداشتند. این موضوع را شما می‌پذیرید و یا فکر می‌کنید قدرتان به تیم کاشیما آنتلرز نچربید؟
 
من موافق این نظر نیستم. بهترین دلیل حرفم بازی در تهران است. ما در تهران طوری بازی کردیم که بازیکنان تا ثانیه‌های آخر به دنبال زدن گل بودند، ‌البته ما هم باید درک کنیم که کاشیما آنتلرز به فینال صعود کرده بود یعنی اینکه آن‌ها تیم مطرحی هستند و برای رسیدن به فینال رقابت سختی با تیم‌های چینی و کره‌ای داشته است. اگر به بازی دوم نگاه کنید ما از نظر آماری خیلی بهتر از کاشیما آنتلرز بودیم.
 
به هر حال گاهی همه مسائل آنطور که می‌خواهید پیش نمی‌رود. پنج روز قبل از فینال با سایپا بازی داشتیم و به دنبال تعویق آن بازی هم نبودیم. هیچ وقت به دنبال تخفیف هم نبودیم. اما متاسفانه ما دو گل بد خوردیم که حتی گل دوم مردود بود. بخاطر همین با حرف شما موافق نیستم زیرا بازیکنانم واقعا تلاش کردند که قهرمان شوند. جوی هم که در ورزشگاه آزادی حاکم بود، در آسیا بی سابقه بود و این بخاطر اینکه تا به حال سابقه نداشته برای ما یک افتخار بزرگ است. به بهترین نحو ایران و هواداران فوتبال ایران خودشان به فوتبال آسیا معرفی کردند.
 
*مهم‌ترین نکته‌ای که این روزها فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار داده،‌ اختلاف نظر شما و کارلوس کی‌روش است. مسئله‌ای که شاید به فوتبال ایران تیم ملی و شاید پرسپولیس لطمه می‌زند؟
 
من با هیچ کس اختلاف نظر ندارم. البته این مسئله فرق می‌کند که کی‌روش با همه اختلاف نظر دارد. او با چه کسی اختلاف نظر ندارد؟ من با هیچ کس اختلاف نظر ندارم. تا به حال شنیده‌اید من علیه کی‌روش حرفی بزنم؟
 
 
 
*البته مصاحبه‌ای با یکی از سایت‌های کرواسی انجام دادید که در آن گفته بودید کی‌روش بدون موفقیت از تیم ملی ایران اخراج می‌شود.
 
من هیچ وقت این حرف را نزدم و علاقه‌ای هم ندارم درباره این صحبت کنم. اصلا خودم را درگیر این مسئله نمی‌کنم. من مربی پرسپولیس هستم و قراردادم را دو سال دیگر تمدید کردم یعنی دلم می‌خواهد در پرسپولیس بمانم. حالا کی‌روش چگونه می‌خواهد کارش را تمام کند، مشکل من نیست. از شما می‌پرسم تا به حال شنیده‌اید من علیه کی‌روش حرفی بزنم؟ تا به حال چند بار کی‌روش علیه من صحبت کرده است؟
 
* اینکه کی‌روش علیه شما صحبت می‌کند و از جملات خوبی استفاده نمی‌کند یک واقعیت است، اما حدود دو سال قبل که تیم ملی قرار بود به دبی برود، آقای طاهری با شما در سازمان لیگ جلسه‌ای برگزار کرد تا موافقت‌تان را برای برگزاری اردوی تیم ملی در دبی اخذ کنند، طاهری پس از آن گفت برانکو مخالف این اردو بود اما ما موافقتش را جلب کردیم و باشگاه اجازه داده بازیکنان به دبی بروند.
 
هرگز این چنین نیست. من هیچ وقت با اردوی تیم ملی مخالفت نکردم. تا آنجایی که در خاطرم است او (کی‌روش) بازیکنان پرسپولیس را از اردو اخراج کرد.
 
*می‌خواهیم به اینجا برسیم که چه اتفاقی رخ داد زمانی که بازیکنان در اردوی دبی بودند، شما طی مصاحبه‌ای گفتید بازیکنانم از اردوی تیم ملی چاق برمی‌گردند؟
 
این یک اردوی سه الی چهار روزه در دبی بود و اردویی است که در برنامه از پیش تعیین شده که به ما داده بودند، نبود و بخاطر همین من مخالف بودم چون در برنامه نبود، چون یکدفعه یک نفر یادش افتاد که حالا به دبی برویم. حالا فکر می‌کنید حق با کیست؟
 
* اگر الان به گذشته برگردیم، آیا باز هم مصاحبه می‌کنید و می‌گویید بازیکنانم چاق برگشتند؟ آیا واقعا بازیکنانتان چاق برمی‌گشتند؟
 
برنامه تیم ملی با برنامه باشگاه تفاوت داشت، در این باره از من نپرسید بلکه بروید از بازیکنان بپرسید که چگونه تمرین می‌کنند؟ من مخالف بودم برای اینکه این اردو در برنامه نبود و به یک‌باره آمدند و به من گفتند فردا می‌خواهند بازیکنان به دبی بروند و آن‌ها به دبی رفتند اما او (کی‌روش) آن‌ها را بازگرداند. که بخاطر اینکه من می‌خواهم برنامه تیم ملی را بر هم بزنم.
 
*ما به این نکته اشاره کردیم که بگوییم همین موضوع نقطه عطف اختلاف نظر شما و آقای کی‌روش بود. کی‌روش هم پس از جام جهانی بخاطر این موضوع علیه شما صحبت کرد.
 
نه فقط بعد از جام جهانی بلکه همیشه علیه من صحبت می‌کرد. آن مصاحبه‌ای که البته خاص بود. او (کی‌روش) 10 پست علیه من در فیسبوکش منتشر کرده بود. کی من حرفی زدم و علیه او (کی‌روش) صحبت کردم؟
 
*درباره اردوی دوبی میان شما و کی‌روش اختلاف نظر وجود داشت،‌ اما آیا شما سعی کردید مخالفت خودتان را از طریق باشگاه به گوش فدراسیون فوتبال برسانید و اجازه ندهید بازیکنانتان به اردو بروند؟ اگر اجازه دادید بازیکنانتان به دبی رفتند چرا بعد از آن علیه تیم ملی مصاحبه کردید؟
 
چرا همیشه باید من کوتاه بیایم؟ از وقتی که اینجا هستم مدام علیه من یا پرسپولیس صحبت می‌شود. آیا تا به حال کسی نسبت به عملکرد مربی دروازه‌بانان تیم ملی واکنشی نشان داده است؟ دولت ایران پول و نان او ( الکساندر لوپز) را می‌دهد. فدراسیون فوتبال نان او را می‌دهد بعد او علیه باشگاه‌های ایرانی برابر خارجی‌ها تشویق می‌کند. بعد شما می‌گویید که من کوتاه بیایم. مگر من اصلا چه گفته‌ام؟ بروید در روزنامه‌ها ببینید من چه گفته‌ام؟
 
اصلا دوست ندارم درگیر این مسائل بشوم. اصلا پایین‌تر از شان من است که خودم را درگیر این مسائل کنم. فقط بگویند من کی و چه علیه کی‌روش و تیم ملی گفته‌ام؟ همیشه گفته‌ام من، پرسپولیس و بازیکنانم و کادر فنی‌ام حامی تیم ملی هستیم و فرقی هم نمی‌کند که چه کسی سرمربی تیم ملی است. همین! آیا تا به حال جلوی بازیکنان را گرفته‌ام که به تمرینات ریکاوری نروند؟ اصلا در این باره نظری داده‌ام؟ آیا جلوی بازیکنان را گرفته‌ام که در یک اردو شرکت نکنند؟
 
* شما را مربی صلح‌طلبی می‌دانم که با همه مربیان رابطه صمیمی دارید و همیشه در زمین فوتبال و با نتایج حرفتان را زده‌اید، خودتان می‌گویید اختلاف نظری ندارید و ما هم می‌گوییم اختلاف نظری از سوی شما وجود ندارد، اما در فضای مجازی و رسانه‌ها دو قطبی برانکو و کی‌روش وجود دارد که خیلی‌ها را اذیت می‌کند.
 
این سوال را چرا از او (کی‌روش) نمی‌پرسید؟ آخرین بار کی با کی‌روش مصاحبه کرده‌اید؟
 
*آخرین نشست خبری کی‌روش توسط رسانه‌ها تحریم شد.
 
منظورم این است که مثل من روبروی شما بنشیند و مصاحبه کند.
 
*معمولا کمتر آقای کی‌روش اینگونه مصاحبه می‌کنند.
 
چرا مصاحبه نمی‌کند؟
 
 
 
* دلیل مصاحبه نکردن کیروش را نمی‌دانم اما قبول دارید دو قطبی کی‌روش و برانکو خیلی‌ها را ناراحت می‌کند؟ روزهای اول آنقدر رابطه شما خوب بود که به محل تمرین تیم ملی رفتید چه اتفاقی رخ داد که اینقدر میان شما اختلاف وجود دارد؟ جرقه اختلاف از کجا شروع شد؟
 
من که این رابطه را خراب نکرده‌ام. واقعا متوجه نمی‌شوم چرا که هیچ وقت من مشکل نمی‌سازم.
 
* برخی می‌گویند برانکو آلترناتیو کی‌روش است. ما می‌دانیم شما با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارید و می‌خواهید به کارتان ادامه دهید. آیا واقعا با شما برای تیم ملی فوتبال ایران صحبتی شده بود؟
 
واقعا مشکل کجاست؟ مگر قرارداد او (کی‌روش) تمام شده است؟
 
*الان تمام نشده اما بعد از جام جهانی قراردادشان تمام می‌شد و می‌گفتند با شما توافق کرده‌اند.
 
بگذارید موضوع را کاملا باز کنیم. من با هیچ کسی هیچ وقت درباره هدایت تیم ملی فوتبال ایران صحبت نکردم. قبل از جام جهانی قراردادم را دو سال تمدید کردم. آن زمان که کی‌روش قرار داشت. آیا فدراسیون این حق را دارد که با گزینه‌های مدنظرش مذاکره کند؟ مگر کی‌روش با کره جنوبی، مکزیک و اروگوئه و ... مذاکره نکرد؟ چرا او حق دارد مذاکره کند اما فدراسیون این حق را ندارد؟
 
*پس با شما برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران هیچ صحبتی نشده بود؟
 
نه هیچ صحبتی با من نشده بود. اما باز هم می‌گویم فدراسیون چرا نباید حق داشته باشد با گزینه‌های مدنظرش مذاکره کند؟ تیم ملی باید بدون سرمربی بماند؟ کی‌روش مادام‌العمر قرار است سرمربی تیم ملی فوتبال ایران باشد؟ به هر حال بعد از کی‌روش یک نفر می‌آید. بعد از برانکو ایوانکوویچ هم یک نفر باید به پرسپولیس بیاید. پرسپولیس و یا تیم ملی مگر می‌شود بدون سرمربی بماند؟ دیگر واقعا نمی‌دانم مشکل کجاست.
 
*برخلاف کیروش آیا شما تمایل داشته‌اید برای تماشای یکی از بازی‌های تیم ملی به ورزشگاه آزادی بروید؟ همانطور که آقای شفر در برابر دیدار ترینیداد و توباگو به ورزشگاه رفت.
 
من بازی برابر ژاپن را آمدم و در ورزشگاه تماشا کردم.
 
*این موضوع برای چند سال قبل است که آن زمان هم کی‌روش برای تماشای بازی‌های لیگ به ورزشگاه می‌آمد.
 
البته من الان وقت نداشتم که به ورزشگاه بروم. هر زمانی وقت کنم بازی‌های تیم ملی را تماشا می‌کنم. چرا نباید تماشا کنم؟
 
*به این سوال به عنوان یک کارشناس پاسخ دهید. تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا چه نتیجه‌ای کسب می‌کند؟
 
من قبل از هر چیزی هوادار تیم ملی هستم. وقتی بازی را تماشا می‌کنم به عنوان هوادار نگاه می‌کنم و خودم هم دوست دارم مثل یک هوادار نگاه کنم و از بازی فوتبال لذت ببرم. حال چه نتایجی انتظار دارید آن دیگر توافق بین فدراسیون فوتبال و سرمربی است.
 
*پیش‌بینی می‌کنید چه نتیجه‌ای رقم بخورد؟
 
اینگونه مسائل را پیش‌بینی نمی‌کنم و فقط روی تیم خودم زوم می‌کنم.
 
*شما می‌گویید با کی‌روش اختلاف نظری ندارید و هوادار تیم ملی هستید آیا هواداران پرسپولیس را هم دعوت می‌کنید که به سرمربی تیم ملی توهین نکنند و از تیم ملی حمایت کنند؟
 
بله همینطور است. خودم هم هوادار تیم ملی هستم. غیر از این چکار باید بکنم؟
 
*وقتی پرسپولیس نایب قهرمان ایران شد خیلی از هواداران نگران شما بودند که مبادا با پیشنهادات خوب تیم‌های عربی، پرسپولیس را ترک کنید، حتی شایعاتی درباره پیشنهاد خوب 3 میلیون دلاری از یک تیم قطری مطرح شد.
 
بله پیشنهادات زیادی دارم. در کار ما آینده هیچ وقت معلوم نیست و همانجور که معمولا می‌گویند چمدان مربیان همیشه آماده است. نمی‌دانیم که سرنوشت ما را به کدام مسیر می‌برد. من چند ماه قبل هم پیشنهادی داشتم که دو برابر مبلغ دریافتی‌ام از پرسپولیس بود. اما پس از مشورت و توافق کادر فنی‌ام تصمیم گرفتیم که بمانیم، البته می‌دانستیم که پرسپولیس موقعیت سختی دارد و شرایط باشگاه آسان نیست، اما دلمان نیامد پرسپولیس و هواداران را در این شرایط تنها بگذاریم و بعدا بگویند ما بزدل بودیم و رفتیم. ما مقابل پیکان بازی کردیم که نگویند بخاطر اینکه یار نداریم ترسیده‌ایم و بخاطر همین ماندیم.
 
*شرایط اقتصادی حال حاضر ایران و افزایش نرخ ارز چقدر در تصمیم شما برای ماندن در پرسپولیس نقش دارد؟
 
وضعیت ساده‌ای را پیش رو نداریم. طبیعتا در اینجا بازیکنان ضرر کرده‌اند. ما هم که ماندیم از این موضوع مصون نمی‌مانیم. ما موقعیت و شرایط ایران را درک می‌کنیم و بخاطر همین هم هیچ وقت نشنیدید که من و یا کادر فنی‌ام بخاطر پول گله کنیم. ما حداکثر تمرکزمان را داشتیم و به باشگاه وفادار بودیم ام طبیعتا کار ساده نیست چون هم ما و هم بازیکنان برای پول بازی می‌کنیم همانطور که شما به عنوان خبرنگار برای دریافت حقوق کار می‌کنید.
 
*پس از دیدار برابر پیکان درباره علیرضا بیرانوند صحبت کردی که شاید از تیم جدا شود شما در پایان صحبت‌هایتان گفتید دوست ندارید بازیکن ناراضی را نگه دارید،‌ آیا به راستی بازیکنی در تیمتان هست از شرایط راضی نباشد؟
 
بیرانوند بهترین دروازه‌بان آسیا است و باید به عنوان نامزد بازیکن سال آسیا انتخاب می‌شد و واقعا لیاقت آن را داشت. طبیعتا بازی که در جام جهانی از خود به نمایش گذاشت باعث شد پیشنهاداتی برایش بیاید. طبیعتا این احتمال وجود دارد که پیشنهاد خوبی به آن برسد. پیشنهادی که با یک قرارداد بتواند تمام مشکلات مالی زندگی‌اش را حل کند. شما باشید چه واکنشی انجام می‌دهید؟ حال اگر بخواهید جدا شوید و یک نفر اجازه ندهد چه کار می‌کنید؟ آن زمان می‌توانید از کارتان راضی باشید؟ بنابراین این مسئله ساده نیست؟ خواستن یک چیز است و برنامه وشرایط چیز دیگری است.
 
*بیرانوند اول فصل قصد جدایی داشت اما بخاطر شرایط باشگاه و محرومیت از نقل و انتقالات در تیم ماند اما آیا الان ناراضی است؟
 
او ناراضی نیست. وقتی قبول کرد که بماند با تمام تمرکزش کار را شروع کرد و بزرگی خودش را نشان داد که وقتی باشگاه با مشکل روبرو بود نرفت. اگر پیشنهادی مطرح شود که همه طرفین را راضی کند،‌ آن زمان قطعا باشگاه وارد مذاکره خواهد شد.
 
*بردهای پی در پی پرسپولیس که مثلا بدون بازیکن مقابل پیکان به دست آمد،‌انتظارات را بالا برده است به طوری که اگر شما یک مساوی کسب کنید، همه می‌گویند پرسپولیس وارد بحران شده است.
 
این فوتبال است. قبل از لیگ قبلی شما از من سوال می‌کردید من خیلی شفاف اهدافمان را گفتم ما عملا خودمان را تحت فشار قرار دادیم البته می‌دانستیم که افت و خیز خواهیم داشت. اما تلاش کردیم و می‌دانستیم نوسان وجود خواهد داشت. می‌دانیم که گاهی واکنش‌هایی هم وجود دارد، اما آنقدر شادی و نشاط به هواداران دادیم که آنها هم به ما احترام دادند. آن‌ها می‌دانند ما در فاز گذار هستیم و نشان دادند که چقدر به موفقیت باشگاه علاقه دارند. ما هم می‌دانیم اگر افتی وجود داشته باشد انتقادات شروع خواهد شد.
 
*نایب قهرمانی پرسپولیس در آسیا باعث شده حالا خیلی‌ها از شما قهرمانی آسیا بخواهند، سال آینده پرسپولیس می‌تواند جام قهرمانی را بالای سر ببرد؟
 
ما هر چه بخواهیم می‌توانیم بگوییم، اما هدفمان این است که هر روز بهتر و بهتر شویم و مسائل زیادی وجود دارد که تعیین کننده است. ما تنها تیمی هستیم که دو سال پیاپی به نیمه نهایی صعود کردیم و یک بار در مقابل الحلال حذف شدیم و سال بعد به فینال رسیدیم. البته همچنان تلاشمان را برای نتایج بهتر بیشتر خواهیم کرد.
 
 
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین