تاریخ انتشارجمعه ۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
plusresetminus
حزب الله: وزیر خارجه ایران با شرکت در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی درباره حمله تروریستی جمعه گذشته در نیوزیلند به ایراد سخنرانی پرداخت.
۰
کد مطلب : ۱۹۳۲۷۷
سخنرانی ظریف در نشست سازمان همکاری اسلامی درباره جنایت نیوزیلند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران امروز جمعه و در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی درخصوص بررسی حمله تروریستی جمعه گذشته در شهر کرایست چرچ نیوزیلند به ایراد سخنرانی پرداخت.
 
وزیر خارجه ایران در این نشست گفت: از رئیس جمهوری (ترکیه) اردوغان به دلیل پذیرش درخواست ایران در تشکیل نشست فوق العاده وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تشکر می‌کنم.
 
جمهوری اسلامی ایران این عمل تروریستی نژادپرستانه را به قوی‌ترین شکل ممکن محکوم کرده و با خانواده‌های قربانیان آن ابراز همدردی می‌کند. حمله کرایست چرچ عامدانه برنامه ریزی شده و علیه مسلمانان به اجرا درآمد. ادبیات مسبب این حادثه و اظهارات مشابهی که به وفور در غرب یافت می‌شود، عامل اصلی نگرانی به شمار می‌روند.
 
در چند دهه اخیر شاهد افزایش بدون وقفه شبکه‌های گسترده رسانه‌ای علیه مسلمانان در پوشش فعالیت‌های رسانه‌ای، گروه‌های نفرت‌پراکن در نقاب اندیشکده ها وحتی گروه‌های مدنی مروّج فضای منفی علیه مسلمانان در غرب بوده ایم. حتی نهادهایی با بودجه‌های عالی وجود دارند که از سوی غول‌های مرتبط با دولت آمریکا و در برخی نقاط دیگر مورد حمایت قرار می‌گیرند به نحوی که اگر آنها مورد بررسی قرار نگیرند، صلح و امنیت جهانی را به خطر می‌اندازند.
 
وی تأکید داشت: کسانی که در غرب مدعی دموکراسی و جوامع آزاد هستند، باید درباره حرف‌هایشان مسئول باشند. آنها باید به دلیل شکست در تأمین نیازهای اساسی برای یک زندگی امن و باشرافت برای اقلیت‌های مسلمان پاسخگو بوده و بگویند که با هدف محدود کردن اسلام هراسی قصد دارند به چه اقدامی مبادرت بورزند.
 
ظریف گفت: باید عوام فریبانی که داخا دولت‌ها و مقامات حضور داشته و تروریسم نژادپرست و قائل به برتری سفیدپوستان را مورد ترغیب قرار می‌دهند، شناسایی نمائیم. باید سیاسستمدارن غربی که تروریسم نژادپرست و قائل به برتری سفیدپوستان هستند را نیز شناخته و مورد تشویق قرار دهیم و نیز از همه کسانی که از سخنان و کارهای نفرت‌انگیز علیه مسلمانان جلوگیری نمی‌کنند را مورد انتقاد قرار دهیم.
 
وی تأکید کرد: باید به وظایفمان در راستای اهدافمان نیز عمل کنیم. ما باید تروریسم و افراطی گری را در درون جهان اسلام ریشه کن کنیم. برخی در غرب از تروریسم افراطی داعش و القاعده که هیچ ارتباطی با سلام ندارد، برای کوبیدن بر طبل اسلام هراسی سو استفاده می‌کنند. ما باید موضعی قاطع و جمعی علیه صادرکنندگان ایدئولوژی تکفیری اتخاذ کنیم.
 
وی گفت: ما باید بر اسلام هراسی و تبعیض و نیز رفتارهای تبعیض آمیز علیه اقلیت مسلمان متمرکز شده و این موضوع را در هر جایی که لازم است، مطرح کنیم؛ خواه سازمان ملل باشد یا شورای حقوق بشر و یا حتی سازمان‌های مرتبط منطقه‌ای و بین المللی.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین