تاریخ انتشاردوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
plusresetminus
حزب الله: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز گفت: در ۱۱ ماه گذشته ۱۳ تن و ۹۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.
۰
کد مطلب : ۱۹۱۲۷۹
۱۳ تن مواد مخدر در استان البرز کشف شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سرهنگ علی عسکری ظهر امروز  در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ستاد مبارزه با مواد مخدر  برگزار شد اظهار داشت‌: طی 11 ماه گذشته  13 تن و 950 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.
 
وی با  اشاره به اینکه از این مقدار  بالغ بر 3 تن و 970 کیلوگرم در راستای انجام عملیات مشترک با استان‌های همجوار کشف شده است، افزود: در سطح استان 10 تن و 56 کیلوگرم از ابتدای سال جاری تا کنون کشف شده که از این مقدار 774 کیلوگرم هروئین، یک تن و 947 کیلوگرم مرفین، 5 تن و  883 کیلوگرم تریاک، یک تن و 135 کیلوگرم حشیش ، 35 کیلوگرم شیشه و ما بقی سوخته، گل، شیره تریاک و دیگر مواد مخدر بوده است.
 
 عسکری ادامه داد: در 11 ماه گذشته 676 نفر قاچاقچی مواد مخدر، 19 نفر حمل کننده، 2 هزار و 750 نفر توزیع کننده خرد و ده هزار و 865 نفر نگهدارنده مواد مخدر دستگیر شده‌اند.  
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز با بیان اینکه حدود 12 هزار نفر معتاد متجاهر از سطح البرز در 11 ماهه گذشته جمع آوری شده است، گفت: در 11‌ ماهه گذشته سال جاری  270 دستگاه خودرو از قاچاقچیان مواد مخدر توقیف و  45 باند قاچاق مواد مخدر در سطح استان البرز شناسایی شده و همچنین 3 قبضه سلاح  از این افراد کشف و ضبط شده است.
 
وی با بیان اینکه از اول سال جاری تا کنون 26 مرحله اعزام کارشناسان به مدارس هدف انجام شده که  بیشتر این مدارس در مناطق حاشیه‌ای البرز بوده، عنوان کرد: بالغ بر یک هزار و 300 دانش آموز در این مدارس آموزش دیده‌اند.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز با بیان اینکه در بحث مشاوره گروهی در مساجد و صحبت با اولیا و مربیان 14 مورد اعزام کارشناس داشته‌ایم، گفت: 720 نفر آموزش داده شده و 6  نمایشگاه موقت هنگام برگزاری نمازهای جمعه برگزار و3 هزار نفر از این نمایشگاه‌ها دیدن کرده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه در بازدیدی که سردار مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر داشت قرار شد اردوگاه ماده 16 در البرز پیگیری و جزو اولویت‌های شورای هماهنگی استان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ما در طرح نوروزی پیش بینی جمع‌آوری هزار و 500 معتاد متجاهر را طبق برآوردها در سطح استان داریم.
 
 عسکری  با بیان اینکه در کلانشهر کرج از طریق 3 سرکلانتری اقدامات پاکسازی انجام می‌شود، افزود: با وجود  افغانستان که در کنار کشور ما با برداشت حدود ده هزار تن  مواد مخدر است ارزان‌ترین راه برای ارتباط با افغانستان و تجارت مواد مخدر، ایران است که باید بسیار هوشیار عمل کنیم.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین