تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
plusresetminus
حزب الله : امام‌جمعه کرج در کلاس درس اخلاق این هفته درباره تفقه در دین و دوری از خارج شدن از مسیر اصلی و داشتن بصیرت دینی مواردی را مطرح کرد.
۰
کد مطلب : ۷۴۵۴۷
تاکید آیت‌الله حسینی‌‌همدانی از لزوم وجود بصیرت در شناخت مسائل دینی

 

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،آیت‌الله سید‌محمدمهدی حسینی‌همدانی شامگاه چهارشنبه در کلاس درس اخلاق این هفته با اشاره به شخصیت انسان‌های اهل دنیا اظهار داشت: انسان باید تفقه در دین داشته باشد و دین را خوب بفهمد و برای اطلاع و شناخت دین از  هدایت‌های انبیا و اولیای الهی بهره گیرد.

وی افزود: انسانی که چشمش حجاب دارد و انس با عالم ماده پیدا کرده نمی‌تواند عالم ملکوت را درک کند و در این زمینه به مشکل بر می‌خورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به غفلت‌های انسان در شناخت دین و لزوم تفقه در آن تصریح کرد: این حجاب و غفلت‌ها و بی‌خبری‌ها انسان را گرفتار می‌کند و فطرت الهی انسان‌ها را از آن‌ها می‌گیرد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه پیامبران خدا و اولیای الهی اینگونه نیستند که فطرت‌شان کور شود، خاطرنشان کرد: خروج از این وضعیت یا با آیات آفاق یا آیات انفسی است و یا با واسطه هدایت پیامبران و انبیای الهی صورت می‌گیرد.

امام‌جمعه کرج بیان کرد: انسانی که جویای کمال است و دنبال این است که در مسیر حقیقت و صلاح گام بردارد باید دست در دست انبیا و اولیای الهی بگذارد و کمال خود را از آن‌ها بخواهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به لزوم شناخت مسائل دنیوی و اخروی بیان کرد: کسی می‌تواند از هدایت الهی بهره‌مند شود که تفقه در دین داشته باشد و انسان با کمک و یاری انبیای الهی می‌تواند در مسیر فقاهت قدم بردارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اهمیت پرهیز از دنیاپرستی گفت: خداوند به حضرت محمد(ص) فرمود که دنیا و اهلش را مورد بغض بدارد و کسی که دنبال دینش نمی‌رود نیز اهل دنیا است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه همه باید این قاعده‌ها را رعایت کنند، افزود: زن و فرزند، عمر، مال دنیا و پدر و مادر امانت‌های انسان هستند و این امانات باید خوب حفظ شود. 

امام‌جمعه کرج بیان کرد: کسانی که خداوند به آن‌ها هوش و گوش داده و از هیچ کدام از این نعمات استفاده نمی‌کنند دچار غفلت هستند و تفقه در دین ندارند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی گفت: تفقه در دین به معنی بصیرت و غیرت دینی است و به معنی فهم دقیق و عمیق از دین است.

امام‌جمعه کرج در  مورد لزوم استفاده از فرصت‌های بدست آمده، گفت: فاصله‌های بسیار کم و بی‌مقدار در طول سالیان عمر سبب ایجاد مشکل و گاهی نیز ایستادن در مقابل خداوند و دین می‌شود.

امام‌جمعه کرج گفت: کسی که اهل بصیرت است و هدف‌گذاری درستی نداشته باشد مانند این است که از مسیر اصلی منحرف شده و در مسیر غیر از هدف قدم بر می‌دارد.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین