تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
plusresetminus
حزب الله : در حالی حدود ۲ سال از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما می‌گذرد که بر خلاف پیش‌بینی برخی مسئولان وزارت راه و شهرسازی،‌ این برنامه شبیه گران‌سازی بوده است.
۰
کد مطلب : ۱۵۵۷۷۴
گران‌سازی بلیت هواپیما ۲ ساله شد

 
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،اردیبهشت ماه 93  رییس سابق سازمان هواپیمایی کشوری در بحبوحه افزایش اختلافات با برخی مسئولان وزارت راه و شهرسازی یکی از اثرات آزادسازی قیمت‌ها آن هم پس از 20 سال را کاهش 30 درصدی بلیت هواپیما عنوان کرد.
 
علیرضا جهانگیریان با بیان این‌که افزایش 3 برابری حجم پروازها،کاهش 30درصدی قیمت های بلیت پس از 20سال، پیدایش خطوط هوایی ارزان قیمت و حذف بنگاههای غیر بازده در اثر رقابت بین آنها از عمده ترین نتایج حاصل از اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیماست.
 
وی با بیان اینکه با آزادسازی نرخ خدمات حمل و نقل هوایی بسیاری از فرودگاههای کشور فعال و توسعه می یابند، افزود: طی مراحل قانونی لازم، هماهنگی سیاست ها و عوامل محیطی اقتصادی، مقررات زدایی، عوامل کنترلی و نظارتی لازم برای حفظ حقوق مسافران و ذی نفعان طرح در زمان اجرا با حذف ضوابط معمول از جمله زمینه های لازم در مسیر اجرای آزادسازی نرخ است.
 
وی تصریح کرد:‌ بسیاری آزادسازی نرخ را با گران سازی اشتباه می گیرند این در حالی است که این دو با یکدیگر متفاوت است شاید در برخی مسیرها و در برخی زمان ها با افزایش نرخ مواجه شویم اما همانگونه که از تجربه سایر کشورها می بینیم این طرح نه تنها باعث کاهش 30درصدی نرخ شده بلکه افزایش پروازها را نیز به دنبال داشته است.
 
به گزارش تسنیم، از آذرماه دو سال پیش که پس از کش و قوس‌های فراوان آزادسازی نرخ بلیت هواپیما توسط مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام عمومی شد، قیمت بلیت به هیچ عنوان روند مورد نظر معاون مستغفی آخوندی را طی نکرده است.
 
بر عکس نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی بعضا تا 10 برابر قیمت‌های قبل از آزادسازی افزایش یافته است. شاید گفته شود این نرخ‌ها به دلیل افزایش تقاضا همزمان با نزدیک شدن به ایام پیک مسافرت‌هاست،‌ اما واقعیت‌ آن است که وضعیت بازار حمل‌ونقل هوایی کشور هیچ ارتباطی به داستان پیک سفر ندارد.
 
به عنوان نمونه بلیت پرواز تهران-بندرعباس برای امروز (سه شنبه 30 آبان‌ماه سال 1396) حدود 739 هزار تومان است. نرخ بلیت این مسیر پروازی برای فردا حدود 625 هزار تومان است. قیمت بلیت رفت تهران-کیش برای فردا حدود 580 هزار تومان است.
 
در روزهای قبل و بعد از اربعین حسینی نابسامانی پروازها و قیمت‌های سرسام‌آور باعث واکنش تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شد. برخی از آنها از برگزاری جلساتی برای پیگیری وضعیت بغرنج مردم در حوزه حمل‌ونقل هوایی خبر دادند. عده‌ای نیز فقط به یک انتقاد بسنده کردند.
 
با وجود وعده نمایندگان مجلس برای پیگیری اوضاع اسفبار قیمت بلیت هواپیما و خدمات نازل پروازی، اما تاکنون در عمل اتفاق امیدوارکننده ای روی نداده است. پس از دو سال آزادسازی قیمت بلیت هواپیما بیشتر شبیه "گران‌سازی" بود.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین