تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
plusresetminus
حزب الله : معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: ساماندهی وضعیت دکه‌های مطبوعاتی استان کار ساده‌ای نیست.
۰
کد مطلب : ۱۸۰۷۴۹
سیگار و نوشابه به جای روزنامه!

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حسین جعفری  اظهار کرد: سال‌هاست ساماندهی وضعیت دکه‌های مطبوعاتی استان توسط مسئولان پیگیری می‌شود ولی تا کنون آن طور که باید و شاید نتیجه‌بخش نبوده است.
 
وی ادامه داد: دکه‌های مطبوعاتی ماهیت واقعی خود را از دست داده‌اند و اگر به هر کدام از آنها سر بزنید به جای روزنامه و نشریه چشمتان بیشتر به سیگار، نوشابه و انواع خوراکی می‌افتد. واقعیت این است دکه‌های مطبوعاتی امروزه به مغازه‌های کوچکی تبدیل شده‌اند که از روزنامه و نشریه تنها برای ویترین استفاده می‌کنند.
 
این مسئول با اشاره به اقدامات لازم برای ساماندهی وضعیت دکه‌های مطبوعاتی استان توضیح داد: در مرحله اول باید بانک اطلاعاتی‌ای از این دکه‌ها ایجاد شود؛ در حال حاضر اطلاعات دقیقی از تعداد دکه‌هایی که در سطح استان در حال فعالیت هستند نداریم. علاوه بر این، صاحب اصلی بسیاری از این دکه‌ها مشخص نیست و طی سال‌های گذشته اداره آنها بین چندین نفر چرخیده است.
 
جعفری بیان کرد: تاکنون شهرداری کرج اقدامات اجرایی لازم برای ساماندهی این دکه‌های را به عهده داشته و ارشاد استان چندان دخالتی در این حوزه نداشته است. بدون شک ساماندهی دکه‌های مطبوعاتی به نفع فعالان این صنف هم هست و باید هر چه سریع‌تر انجام شود. بدیهی است تا زمانی‌که شهرداری و ارشاد به توافقی قطعی برای ساماندهی این دکه‌ها نرسند در وضعیت موجود تغییری حاصل نمی‌شود.
 
وی گفت: شاید چون شهرداری به این دکه‌ها نگاه درآمدزایی دارد حساسیت چندانی برای ساماندهی آنها نداشته باشد ولی برای ارشاد این مساله دغدغه است و امیدواریم توافقاتی در این زمینه انجام شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین