تاریخ انتشاريکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
plusresetminus
حزب الله : نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد اقتصاد باید به دست مردم و با سیاستگذاری دولت انجام شود زیرا این موضوع محقق نمی‌شود مگر اینکه به سمت کوچک‌سازی دولت برویم.
۰
کد مطلب : ۹۲۲۰۴
اقتصاد باید توسط مردم و با سیاستگذاری دولت هدایت شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر که در مجتمع فرهنگی رفاه برگزار شد، با اشاره به ابعاد شخصیتی مدیران سالم اظهار داشت: قضاوت مردم، ملاک شناخت حاکمان و مدیران است، مدیران صالح را می‌توان از زبان مردم شناخت و نهایتا مردم هستند که می‌توانند در مورد آنها قضاوت داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت امیرکبیر گفت: چرا شخصیت امیرکبیر در کشور ما محترم است؟ مگر می‌توان نگاه و قضاوت‌مان را در این خصوص تغییر دهیم. خدمات، قدم‌های بزرگ و تصمیمات صحیح امیر کبیر در تاریخ ایران تاثیرگذار بود.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: تاثیر خدماتی که امیرکبیر در آن دوران انجام داد، قابل درک است. مگر می‌شود در مقایسه دو تاریخ قاجار و صفوی این نقاط مثبت را ندید؟

نایب رئیس مجلس در ادامه سخنانش شهیدان رجایی و باهنر را دو انسان نامدار و برجسته در تاریخ ایران دانست و گفت: در تاریخ همیشه از این دو به عنوان مدیران موفق نام برده می‌شود، در زندگی شهید رجایی جز صداقت و طهارت چیز دیگری را مشاهده نمی‌کنیم که این موضوع  گره خوردن دین با یک نگاه عمیق سیاسی را به جایگاه مرجعیت اثبات می‌کند.

وی ادامه داد: مهمترین ویژگی و نقش شهید رجایی دین‌باوری بر حفظ مبنا و اصول بود. ایشان به این ملاک‌ها اعتقاد و به آن باور داشت. در کنار این باور و اعتقاد، سیاست با صداقت و با زهد در پی گره خورده بود. شهید رجایی در آن دوران سخت و در آن حوادث ناگوار با صلابت بر اصول خود ایستادگی کرد.

ابوترابی‌فرد، شهید باهنر را یک عالم دینی دانست و گفت: ایشان با نگاه درست به واقعیت‌های زمان و رویدادها در آن زندگی می‌کرد. او اگر در حوزه آموزش و پرورش ورود پیدا می‌کند، بر مبنای یک عالم دینی و یک کارشناس آموزش و پرورش در کشور است.

نایب رئیس مجلس در ادامه با اشاره به نامگذاری هفته دولت گفت: هفته دولت بهانه‌ای برای مدیران است که مسیر و راه و روش خود را مشخص کنند. ایران باید با دانش و علم و عقاید راسخ و سلامت و با استقامت در راه حق با مدیرانی صالح اداره شود. باید مدیران در نظام اسلامی دین‌باور، خداباور، معتقد به معاد، اصول و مبانی دینی و ... باشند. اگر این محوریت‌ها نباشد هرگز مردم پیروز نخواهند شد.

وی نقش مدیریت اسلامی را ارزشمند دانست و گفت: اگر محوریت فقیه عادل نبود استخوان‌های ملت ایران زیر چرخ‌های تحریم هسته‌ای خرد می‌شد. در موضوع هسته‌ای همه با هم در صحنه حضور یافتند. 

ابوترابی‌فرد ادامه داد: اینکه رئیس جمهور آمریکا از برجام حمایت می‌کند استدلال دارد و آن اینکه ما 12 سال مقابل ایران ایستادیم اما آنها پیروز شدند و این نشان از مدیریت صحیح اسلامی رهبر معظم انقلاب می‌دهد. امروز دنیا به این نتیجه رسیده که هیچ راهی به جز گفت‌وگو با ایران ندارد و تمام این دستاوردهای هسته‌ای جمهوری اسلامی به برکت یک رهبری ساده است.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: مدیران کشور باید از بن دندان به این حقیقت اعتقاد و باور داشته باشند و این موضوع رکن دوم جمهوریت نظام است.

وی اقتدار ملت‌های اسلام در سایه گره خوردن امت‌های اسلامی دانست و گفت: اقتدار شهیدان رجایی و باهنر در عزت و اقتدار ملت ایران بود، نگاه به عزت و اقتدار ملت ایران، نگاه مقطعی نیست. اگر می‌خواستیم اینچنین نگاه کنیم باید 10 سال گذشته پرونده هسته‌ای را کنار می‌گذاشتیم.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه همانگونه که ما در عرصه دفاعی و سیاسی مقتدرانه حرکت کردیم باید در عرصه اقتصادی نیز همانگونه حرکت کنیم، گفت: آنهایی که به فکر امروز هستند و نگاه‌شان به این مقطع است، اقتدار اقتصادی ملت ایران را نمی‌بینند، منافع زودگذر سیاسی خود را می‌طلبند، اگر اقتدار اقتصادی ملت ایران را می‌خواهیم باید با یک نگاه بلندمدت و با برنامه‌ریزی درست برای خلق اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی با شعار به دست نمی‌آید مگر پیروزی دفاع مقدس با شعار به دست آمد؟ مگر اقتدار هسته‌ای با شعار به دست آمد؟ کدام قدرت اقتصادی است که با شعار و هزینه به دست نیاید؟ باید با فکر و اندیشه و با برنامه‌ریزی آن را به دست آوریم.

وی با تاکید بر اینکه باید به اصول اقتصادی مقاومتی احترام گذاشت، گفت: باید دولت را کوچک کرد تا حاکمیت به وظایف حاکمیتی خود بپردازد و وظایف حاکمیتی خود را به درستی انجام دهد.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: اقتصاد باید به دست مردم و با سیاستگذاری دولت انجام شود. این موضوع محقق نمی‌شود مگر اینکه دولت کوچک شود.

نایب رئیس مجلس به بودجه سال 94 کشور اشاره کرد و گفت: کل بودجه امسال 700 هزار میلیارد تومان است که بیش از 500 هزار میلیارد آن بودجه شرکت‌های دولتی است. این چه اقتصادی است و چه کسی به آن نظارت می‌کند و روی آن مدیریت دارد باید هزینه‌ها را کاهش دهیم ما کشور را گران اداره می‌کنیم. می‌توان کشور را ارزان‌تر اداره کرد.

وی به نقل قولی از وزیر اقتصاد اشاره کرد و گفت: وزیر اقتصاد می‌گوید اگر سرمایه بانک‌ها 20 هزار میلیارد تومان اضافه شود، بنده بیش از 100 هزار میلیارد تومان می‌توانم تسهیلات در اختیار بنگاه‌های اقتصادی قرار دهم و آن را مدیریت کنم که این تسهیلات به سمت تولید هدایت شود تا بتوانیم چرخه اقتصادی کشور را به گردش در بیاوریم.

ابوترابی‌فرد افزود: بنده معتقدم که کشور را باید ارزان اداره کرد و هزینه‌های جاری را باید کاهش داد. ما باید اقتصاد را به سمت تولید بنگاه‌ها سوق دهیم تا اقتصاد مقاومتی شکل گیرد.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین