تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
plusresetminus
حزب الله : دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اساس‌ انقلاب اسلامی از جنس الهی است،گفت: دشمنان از راه ‌اقتصادی ایران ‌را محاصره ‌و تحریم کرده‌اند.
۰
کد مطلب : ۱۶۳۱۴۴
دشمنان از راه ‌اقتصادی ایران ‌را محاصره ‌و تحریم کرده‌اند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محسن رضایی در نخستین یادواره شهدای مهندس  استان البرز که صبح امروز در سالن شهدای نژادفلاح برگزار شد، با اشاره به اینکه 8  سال دفاع از کشور در مقابل ابرقدرت‌های دنیا  با کمترین امکانات  زمان زیادی است، اظهار داشت: در زمان  جنگ تحمیلی انقلاب ایران جهان سومی بود و در مقابل یک جنگ بین‌المللی قرار گرفت.
 
وی افزود:  آمریکا و همپمانانش صدام را مقابل ایران قرار دادند تا صدای انقلاب اسلامی را خفه کنند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه همه دنیا انگیزه داشت که صدای انقلاب اسلامی را خفه کنند، اضافه کرد: تعداد زیادی از کشورها  از چین تا آمریکا برای مقابله با ایران از صدام حمایت کردند.
 
وی با اشاره به خرج میلیاردها دلار در کنار اتحاد سیاسی بزرگ علیه ملت ایران ، بیان کرد: ایران در جنگ تحمیلی پیروزی را به دست آورد و یک وجب خاک به دشمن نداد.
 
وی با بیان اینکه ایران پیروزی سیاسی هم به دست آورد و اولین ملتی است که در دنیا همه حقوق خود را گرفت،گفت: صدام از عصبانیت به کویت حمله کرد و خود آمریکا صدام را از بین برد.
 
سرلشکر رضایی با بیان اینکه اساس این انقلاب از جنس الهی است، افزود: امام خمینی(ره) در انقلاب مردم ایران دولت‌ها قدرت‌های بین‌المللی را به خدا دعوت کرد و این انقلاب با مردم گمنام و عادی شکل گرفت و رکن ولایت مردم و خدا را به هم وصل کرد.
 
وی با اشاره به اینکه در انقلاب انگیزه و رضایت خدا وجود دارد، گفت: هدف انقلاب خدمت به مردم بود که در آن رضایت خدا وجود دارد و برای این رضایت و خدمت باید در راه ولایت حرکت کرد.
 
رضایی با بیان اینکه انقلاب با 3 رکن مردم، خدا و ولایت آغاز شد و تا امروز دشمنان جلوی آن ایستاده‌اند، افزود: ‌آنها گام به گام در حال عقب‌نشینی هستند.
 
وی با اشاره به شکل‌گیری جریانات معاند با نظام اسلامی از جمله منافقان در دهه 60 در  کشور‌ اظهار داشت: علی‌رغم عقب‌نشینی دشمن توطئه‌ها بر علیه نظام اسلامی وجود دارد.
 
رضایی با بیان اینکه 3 عامل خدا، مردم و ولایت هم در جنگ وارد شد، اضافه کرد: در آن زمان کسی به دنبال درجه نبود و آرزوی رزمندگان شهادت در راه خدا بود.
 
وی با اشاره به اینکه جنگ را خود مردم اداره کردند و مهندسان، پزشکان، کشاورزان و دانش‌آموزان  در این مبارزه حضور داشتند، گفت: مسیر جنگ مسیری  ولایی بود و به همین سبب در جنگ معجزه‌ای مانند مهندسان جنگ به وجود آمد.
 
رضایی با بیان اینکه در زمانی که آبادان محاصره بود نمی‌توانستیم مهمات و خوراک به آنجا برسانیم اما با کمک‌ مهندسین رزمندگان جاده‌ای باتلاقی برای آن طراحی کردند، ادامه داد: ایران در دفاع مقدس نخستین کشوری بود که عمل جراحی را در خط مقدم جنگ با کمک مهندسین بیمارستان‌ساز انجام داد.
 
وی با اشاره به اینکه برخی اوقات مانند عملیات فتح المبین تعداد رزمندگان کم بود و مهندسان رزمنده قبل از عملیات جاده‌ای درست کردند و دشمن را دور زدند، عنوان کرد: صدام بعد از این عملیات گفت که ایرانیان هلی برد کرده‌اند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مهندسان رزمی برای خدا کار می‌کردند و از توانایی‌های خود مردم استفاده می‌کردند، افزود: همین 3 عامل ما را در انقلاب و جنگ پیروز کرد.
 
وی با اشاره به اینکه امروز از جنگ بیرون آمده‌ایم و مردم در 4 دیوار قانون اساسی، حاکمیت، مرزهای ایران در مقابل دشمن و فرهنگ زندگی می‌کنند، گفت: نگهبان این خانه نیروهای مسلح و خدمتگزاران این خانه مسئولان کشور هستند.
 
رضایی با بیان اینکه این 2 گروه باید مسیر ولایی داشته باشند، اظهار داشت: در زمان جنگ دشمن وارد خانه شد که  با تلاش رزمندگان بیرون راننده شدند و بعد از طریق تشکیل داعش دشمن تلاش کرد که  به دیواره بزنند که ناموفق شد و در حال حاضر از راه مسائل اقتصادی ایران اسلامی را محاصره اقتصادی و تحریم کردند.
 
وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان خانه یعنی جمهوری اسلامی، مسیر یعنی رهبری و نگهبانان خانه را هدف قرار داده‌اند، گفت: اگر کسانی زمانی نوکر خانه بودند و امروز نیستند، باید در کنار خانه دشمن قرار گیرند؟
 
رضایی با بیان اینکه در بین خادمان ملت ایران افراد خوب فراوانی وجود دارد اما کسانی که خود را در قدیم خادم ملت می‌دانستند و از روی جهل یا به قصد در کنار دشمن قرار می‌گیرند،تاکید کرد:اگر کسی هدف نصیحت دارد نباید کلام آن مانند دشمن شود.
 
وی ادامه داد: اصلاح امور راه دیگری دارد و آقایان که از قدیم و امروز در حال خدمت هستند نخست باید مشکلات را بگویند و عذر خواهی کنند و آنها راحل کنند نه اینکه خود را مبرا دانسته و همه را به تقصیر دیگری بیندازند.
 
وی با بیان اینکه این افراد باید با انگیزه خدا از غرور و تشکر و خودشیفتگی فاصله بگیرند، ادامه داد: قرار گرفتن در کنار دشمنان ایران درست نیست.
 
رضایی با اشاره به اینکه کشور مشکلاتی دارد که مربوط به نحوه اداره و مدیریت اقتصادی کشور و تحریم است، گفت: باید نخست نیت‌ها به رای خدا برگردد و تحولی در کشور ایجاد شود.
 
وی با بیان اینکه کشور باید مردمی شود و راه جوانان و بستر اقتصاد باز شود، افزود: مردم باید وارد کشاورزی و صنعت شوند و باید به آنها کمک شود.
 
رضایی با اشاره به اینکه باید در این زمان اقتصاد و بانکداری هدایت شوند که اگر نباشد حاشیه نشینی، فساد و مواد مخدر گسترش می‌یابد، گفت: خدمتگزاران نباید از حل مشکلات امروز و 3 رکن فاصله بگیرند و به جای آن جناح خود را راضی کرده و مقام و پست به دوست و فامیل خود بدهند.
 
وی با اشاره به اینکه شهدای مهندسی کار بسیار بزرگی کردند و اگر نبودند فرماندهان در بسیاری از کارها می‌مانند، خاطرنشان کرد: آنها از تحصیلات و رفاه گذشتند و در گمنامی خود را فدای انقلاب کردند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین