تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
plusresetminus
حزب الله: مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: افزایش یک‌باره قیمت سوخت در ۱۰ روز اخیر در دو نوبت مشکلات حمل و نقل در مرز بازرگان را تشدید کرد.
۰
کد مطلب : ۶۶۷۴۴
افزایش یک‌باره قیمت سوخت مشکلات حمل و نقل در مرز بازرگان را تشدید کرد
 

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،حسین فروزان  با اشاره به مشکلات به وجود آمده در تردد کامیون ها در مرز بازرگان اظهار کرد: در چند روز اخیر دو نوبت قیمت گازوئیل توسط اداره حمل و نقل و پایانه ها افزایش یافته است.

وی افزود: قیمت گازوئیل یکبار به 4 هزار و 500 تومان و در بار دوم به 6 هزار تومان برای کامیون های ترانزیتی ترکیه افزایش پیدا کرده و این موضوع مشکلات زیادی را در عرصه حمل و نقل ترانزیتی بین دو کشور ایجاد کرده است.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: کشور ترکیه نیز متقابلاً هزینه های ترانزیتی کامیون ها را افزایش داده به گونه ای که هم اکنون کامیون های ایرانی باید هزینه ای حدود 10 میلیون تومان را متقبل شوند که این هزینه ها اصلاً به صرفه نیست.

وی تصریح کرد: این افزایش قیمت سوخت با پیشنهاد و حمایت ستاد قاچاق کالا برای جلوگیری از قاچاق سوخت عملیاتی شده اما تبعات آن مورد بررسی کامل کارشناسی قرار نگرفته و مشکلات زیادی را برای کامیون داران ایرانی و ترکیه ایجاد کرده و سیستم حمل و نقل کالا در کشور را مختل کرده است.

فروزان افزود: منطقه آزاد ماکو پیشتر با اتخاذ سلسله تدابیری و با ایجاد تسهیلاتی برای کاهش صف های کامیون های ترانزیتی اقدام کرده بود و در این زمینه توفیقات خوبی به دست آورده بود که در جای خود از هدر رفت سوخت جلوگیری می کرد اما اکنون با افزایش یکباره قیمت سوخت دوباره مشکلاتی برای کامیون داران ایجاد شده است.

وی افزود: این موضوع تحت بررسی مجدد اداره حمل و نقل و پایانه ها و ستاد مبارزه با قاچاق کالا قرار دارد و امیدواریم به نتایج مطلوبی برسد.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین