تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
plusresetminus
حزب الله : یکی از مراجع تقلید با اشاره به انتخابات در پیش رو در کشور گفت: کاندیداها وعده دروغ ندهند، عوام فریبی نکنند و نگویند به هر قیمتی باید به این مقام برسیم.
۰
کد مطلب : ۱۳۸۶۴۷
نامزدهای انتخابات به مردم وعده دروغ ندهند/ انتخابات آمریکا رسوایی برای جهان غرب بود

 

   

 

 

 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: افراد شایسته کسانی هستند که اگر به اندازه کوه احد طلا داشته باشند خوشحال می‌شوند همه آنها را سه روزه برای رضای خدا هزینه کنند مگر اینکه مقداری بدهکار باشند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از انسان‌ها عاقل هستند ولی در برابر مال عقل خود را از دست می‌دهند و فعالیت‌های غیرعاقلانه می‌کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اموال بزرگ به طور دائم در معرض دزدان و سوء استفاده‌کنندگان است گفت: فرد باید استرس و فشار روحی داشته باشند تا مال را حفظ کند این طرز تفکر که بگذاریم دیگران برای ما کار خیر کنند نادرست است.

وی عنوان کرد: کمک به جوانان بیکار، ازدواج جوانان،‌ احداث مسجد، ‌درمانگاه و مدرسه از جمله امور خیری است که می‌توان مال را در آنها هزینه کرد.

آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی با اشاره به مسائل مربوط به انتخابات گفت: انتخابات باید پرشور و دشمن‌شکن باشد زیرا دشمنان منتظر هستند حضور پای صندوق‌های رأی را بررسی کنند اگر درصد حضور پایین آمده باشد فشارها را زیاد کنند و اگر درصد بالا باشد فشار را کاهش می‌دهند.

وی عنوان کرد: انتخابات بر دیدگاه دشمنان و دوستان تأثیرگذار است بنابراین پرشور بودن انتخابات باید هدف باشد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به وظایف مردم و کاندیداها گفت: زمانی که بیان می‌شود انتخابات در جمهوری اسلامی، کلمه اسلامی خط قرمز ایجاد می‌کند و مردم و کاندیداها مسؤولیت دارند، در انتخابات آمریکا مباحثی در زمینه انحراف جنسی، دروغ و تهمت را نسبت به یکدیگر بیان کردند؛ باید در نظر داشت انتخابات آمریکا رسوایی برای جهان غرب بود و سخنان آنها را فراموش نکردیم زیرا خط قرمز ندارند و پایبند نیستند.

وی با اشاره به عملکرد کاندیداها و مردم گفت:‌ کاندیداها وعده دروغ ندهند، عوام فریبی نکنند و نگویند به هر قیمتی باید به این مقام برسیم، در نظر داشته باشند روز جزایی وجود دارد و این مقام‌ها زودگذر است همان گونه که پیش از این دیدیم باید بدانند مردم دروغ، وعده‌های دروغین و فریبکاری را دوست ندارند.

آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: کاندیداها برای رسیدن به هدف نباید دیگران را تخریب کنند و آبروی مسلمان مانند خون او اهمیت دارد.

وی ادامه داد: برای اینکه فردی طرفدار کسب کند می‌گوید اقتصاد و فرهنگ مملکت خراب است؛ نظام را تخریب می‌کنند و این انصاف، دین و اخلاق و وجدان نیست، درست است که مشکلاتی وجود دارد ولی اکنون مملکت در منطقه حرف اول را می‌زند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انتخابات دایره امتحان است گفت: مردم نباید گرفتار جناح شوند بلکه باید به فردی که صالح‌تر است رأی داده شود، البته ملت ما فهمیده و دانا است و مردم در انتخابات از عهده امتحان الهی برمی‌آیند.

وی یادآور شد: کاندیداهای انتخابات باید نمونه باشند و مانند کاندیدای آمریکایی نشوند، بلکه آبرویی برای نظام و کشور باشند ما نیز دعا می‌کنیم این انتخابات از نظر هر نظر سلامت باشد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین