تاریخ انتشارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
plusresetminus
حزب الله : «بدون تاریخ، بدون امضا» که اکران شد، یک ویژگی بارز داشت؛ این فیلم را وحید جلیلوند کارگردانی کرده که در سال های نه چندان دور جزو مجریان موفق رادیو و تلویزیون بود. در تیتراژ فیلم یک نام هم خودنمایی می کرد؛ احسان علیخانی. این اتفاق باعث شد تا عملکرد مجریانی که بعد از شهرت سراغ حرفه های دیگر رفته اند را بررسی کنیم.
۰
کد مطلب : ۱۶۹۵۱۷
این مجریان بعد از شهرت،سراغ حرفه دیگری رفتند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «بدون تاریخ، بدون امضا» که کران شد، یک ویژگی بارز داشت؛ این فیلم را وحید جلیلوند کارگردانی کرده که در سال های نه چندان دور جزو مجریان موفق رادیو و تلویزیون بود. در تیتراژ فیلم یک نام هم خودنمایی می کرد؛ احسان علیخانی. او در کنار علی جلیلوند تهیه کنندگی «بدون تاریخ، بدون امضا» را برعهده داشت. این اتفاق مناسبت تدوین این مطلب شده تا علاوه بر مرور کارنامه وحید جلیلوند و احسان علیخانی، عملکرد پنج مجری دیگر را بازخوانی کنیم. منظور، مجریانی است که بعد از شهرت سراغ حرفه های دیگر رفته اند. عادل فردوسی پور در دانشگاه تدریس می کند و رضا جاودانی به کار وکالت مشغول است. فرزاد حسنی و امیرحسین مدرس بازی می کنند و گاهی برای تیتراژ سریال ها ترانه می گویند. رضا رشیدپور به خلبانی علاقه مند است و بازیگری.
 
احسان علیخانی؛ تهیه کنندگی
 
موقعیت به عنوان مجری: 16 سال از اولین تجربه اجرای احسان علیخانی می گذرد. او بعد از کلی تجربه و آزمون و خطا خودش را به عنوان یک مجری کاربلد تثبیت کرد و حالا جزو مجریان تراز اول تلویزیون محسوب می شود. هر آن چه باید درباره کار او بگوییم قبلا گفته ایم. حرفی نمی ماند جز این که احسان علیخانی نه تنها بر کارش تسلط دارد که میان بیننده های تلویزیون هم به محبوبیت فراوان دست یافته. حتما به کارش ایرادهایی وارد است ولی هیچ کدام روی جایگاه و موقعیت علیخانی سایه نمی اندازد. او در «ماه عسل» مدل تازه ای از اجرا ارائه کرد و نشان داد می توان با حضور مردم برنامه ای جذاب روانه آنتن کرد.
 
 
 
بازیگوشی مجریان
 
فعالیت جانبی: در جشنواره سال پیش که نام احسان علیخانی به عنوان یکی از تهیه کنندگان «بدون تاریخ، بدون امضا» رسانه ای شد خیلی ها گمان می کردند او بعد از شهرت تلویزیونی به سمت سینما متمایل شده. حال آن که علیخانی پیش از نشستن روی صندلی اجرا، چندین فعالیت سینمایی تجربه کرده بود. او که فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه تهران است، کارش را به عنوان یکی از اعضای گروه صحنه و دستیار کارگردان آغاز کرد. مدتی بعد به تلویزیون آمد و چندین کار تبلیغاتی، تیزر و مستند کوتاه ساخت. او در سریال «پرونده های مجهول» به کارگردانی جمال شورجه، هم کار بازیگری را برعهده داشت و هم دستیار کارگردان بود. خودش می گوید: «نقش خیلی بدی داشتم و در پارک نقش اول های سریال را معتاد می کردم.»
 
موقعیت: احسان علیخانی سال پیش بار دیگر به فعالیت سینمایی بازگشت و این بار تصمیم گرفته در مقام تهیه کننده کارش را در سینما پیش ببرد. او یکی از تهیه کنندگان «بدون تاریخ، بدون امضا» به کارگردانی وحید جلیلوند است و نامش کنار علی جلیلوند روی پوستر فیلم حک شده. از سال پیش تا حالا هر آنچه از خبرهای مربوط به «بدون تاریخ، بدون امضاـ رسانه ای شده، به نقل از علی جلیلوند بوده است. علیخانی همچنان برای مردم یک مجری است و حالاحالاها باید کار کند تا خود را به عنوان تهیه کننده جا بیندازد.
 
وحید جلیلوند؛ کارگردانی، بازیگری
 
موقعیت به عنوان مجری: وحید جلیلوند کارگردانی تئاتر خوانده و در نوجوانی در این حرفه چندین تجربه به دست آورده اما شهرتش را مدیون اجرا است. از جمله برنامه های موفق او در رادیو «باغی در صدا» و «جنگ سپیده» است و در تلویزیون برنامه گفت و گومحور «بدون قضاوت» که پس از پخش چند قسمت متوقف شد. جلیلوند در دوره فعالیت در رادیو و تلویزیون، از مجریان خوب به حساب می آمد که تسلط بر واژگان، صدای خاص و ایجاد چالش مشخصه های اصلی اجرایش بود.
 
 
 
فعالیت جانبی: وحید جلیلوند در کنار اجرا مستند هم می ساخت و تئاتر روی صحنه برد؛ اتفاقا نمایش «عشق اتفاقی نیست» با استقبال مواجه شد. او به بازیگری هم علاقه مند بود که شاخص ترین بازی اش در سریال «نردبام آسمان» محمدحسین لطیفی، در نقش غیاث الدین جمشید کاشانی، اخترشناس و ریاضیدان شهیر ایرانی است. فیلم توقف شده «زمهریر» و سریال «یادآوری» دیگر تجربیات او از بازیگری است. این را هم بدانید که جلیلوند به مدت 20 سال نوازنده و معلم دف بوده و سه تار نیز می نوازد. او سال 93 پشت دوربین فیلم سینمایی ایستاد که نتیجه اش شد: «چهارشنبه 19 اردیبهشت». سال پیش هم «بدون تاریخ، بدون امضا» را کارگردانی کرد.
 
موقعیت: وحید جلیلوند در بازیگری به اندازه اجرا موفق نبود؛ هر چند «نردبام آسمان» نشان داد او در این زمینه صاحب توانایی است. درباره کارگردانی اش نظرها متفاوت است؛ برخی فیلم هایش را دوست دارند و برخی نه. با این حال جلیلوند صاحب کارنامه ای موفق در کارگردانی است و جوایز متعددی برای فیلم هایش از جشنواره های داخلی و خارجی گرفته است. فیلم دوم او یعنی «بدون تاریخ، بدون امضا» در روزهایی که به فصل مرده اکران معروف است، روی پرده رفته و فروش خیره کننده ای داشته است.
 
عادل فردوسی پور؛ تدریس
 
موقعیت به عنوان مجری: راستش برای موقعیت عادل فردوسی پور به عنوان مجری هم حرف تازه ای نداریم! با این توضیح که فردوسی پور نوسان زیاد داشته ولی همچنان فردوسی پور است به ویژه بعد از مناظره اخیری که بین علی کریمی و محمدرضا ساکت برگزار کرد: نام عادل با نود گره خورده. او طی 17 سال اجرا همچنان در اوج است. ذکاوت برنامه سازی فردوسی پور به نود محدود نمی شود و هرگاه فرصتی به او داده شده، برنامه ای موفق روی آنتن برده.
 
 
 
 
 
فعالیت جانبی: عادل فردوسی پور استاد دانشگاه صنعتی شریف است. او که چندی پیش دکترای خود را در رشته مدیریت رسانه گرفت، زبان تخصصی برای دانشجویان صنایع تدریس می کند. فردوسی پور به حدی این کار را دوست دارد که به خاطر آن دکترا گرفت.
 
موقعیت: راستش درباره فعالیت های جنبی عادل فردوسی پور داور خوبی نیستیم چون تا حالا سر کلاس دکتر نرفته ایم! اطلاعات مان مربوط است به گزارش چند سال پیش هفته نامه همشهری جوان که به طور مخفیانه از کلاس فردوسی پور تهیه کرده بود: «استاد به موقع سر کلاس می آید و چند دقیقه ای به خوش و بش با دانشجویان اختصاص می دهد... در هنگام درس کاملا جدی است اما هیچ کسی تا حالا عصبانیت او را ندیده است.»
 
فرزاد حسنی؛ بازیگری، ترانه سرایی
 
موقعیت به عنوان مجری: بارها به شیوه اجرای فرزاد حسنی و رمز موفقیت او اشاره کردیم. حالا هم بخشی از گزارش پیشین را عاریت می گیریم به انضمام این که بین فعالیت دوباره او در تلویزیون فاصله افتاده است. فرزاد حسنی همیشه مجری پرسر و صدایی بوده؛ چه زمانی که گوینده رادیو بود، چه وقتی که برنامه های نه چندان مشهوری مثل «نقطه ب» را اجرا میکرد. با «کوله پشتی» اما شهرتش همه گیر شد و مصاحبه معروفش با سردار رادان نامش را سر زبان ها انداخت. حتما تکیه کلام ابتدایی اش خاطرتان هست: «به نام خدایی که اگر حکم کند همه محکومیم.»
 
 
 
فعالیت جانبی: برای کسی که دوره بازیگری گذرانده است، عجیب نیست که سراغ بازیگری برود. کارنامه بازیگری او از این قرار است: سریال های «کاشانه»، «عید آن سال ها»، «مسافری از هند»، «کمکم کن»، «خندان»، «برای آخرین بار»، «مسیر انحرافی»، «روز هشتم»، فیلم های «آمین خواهیم گفت»، «آنچه مردان درباره زنان نمی دانند»، «در امتداد شهر»، «عملیات مهدکودک»، «ثبت با سند برابر است» و تئاتر «یلدا». فرزاد حسنی برای تیتراژ پایانی سریال «روز رفتن» ترانه گفته که با صدای علیرضا افتخاری روی آنتن رفت. او همچنین تیتراژ ویژه برنامه نوروز 1393 را سروده که با صدای احسان خواجه امیری پخش شد.
 
موقعیت: هیچ کدام از فعالیت های هنری فرزاد حسنی موفقیت اجرای رادیویی و تلویزیون او را تکرار نکرده است. او در اجرا به نقطه ای رسیده که فعالیت های جانبی خودش را هم تحت الشعاع قرار داده است. حسنی تلاش کرده برچسب بازیگری بگیرد اما او را نمی توان بازیگری موفق به حساب آورد.
منبع : روزنامه هفت صبح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین