تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
plusresetminus
حزب الله: یک رسانه آمریکایی گوشه‌های جدیدی از برنامه‌های مخوف خاندان سلطنتی عربستان برای حذف منتقدان و تشکیل واحدی ویژه با نام «گروه مداخله سریع» برای این منظور، فاش کرده است.
۰
کد مطلب : ۱۹۳۱۱۴
تشکیل «گروه مداخله سریع» برای خاموش کردن منتقدان سعودی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، در سال ۲۰۱۷ به دستور «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی یک نهاد به نام «گروه مداخله سریع عربستان سعودی» تشکیل شد.
 
مأموریت این گروه ویژه، تعقیب، ربایش، بازداشت و شکنجه منتقدان دستگاه حکومتی عربستان سعودی بوده و قتل «جمال خاشقجی» که در ماه اکتبر در کنسولگری عربستان در استانبول رخ داد نیز بخشی از اقدامات این گروه بوده است.
 
این نهاد یا گروه ویژه زمانی تشکیل شد که محمد بن سلمان به سمت ولیعهدی عربستان سعودی ارتقا پیدا کرد. این روزنامه می‌نویسد این گروه از آن زمان به بعد یک سری عملیات در کشورهای همسایه انجام داد و مأموریت آن شامل بازگرداندن اجباری مخالفان سعودی به ریاض و دیگر شهرها در عربستان سعودی می‌شد.
 
نیویورک تایمز به نام منابع اطلاعاتی مورد استفاده اشاره‌ای نکرده است. سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است. با این حال، این روزنامه به نام برخی افراد دخیل در این گروه اشاره کرده است. این روزنامه نوشت «سعود القحطانی» ریاست این گروه را بر عهده دارد که یکی از مشاوران نزدیک ولیعهد عربستان سعودی محسوب می‌شود.
 
این گزارش در حالی منتشر شده که «دونالد ترامپ» اساساً منکر نقش محمد بن سلمان در قتل جمال خاشقجی است.
 
با این وجود کنگره آمریکا در ارتباط با این موضع خشمگین است و خواستار انجام تحقیقاتی از سوی ترامپ در ارتباط با قتل جمال خاشقجی شده است و این که همچنین باید تحریم‌هایی علیه آنهایی اعمال شود که مسئول هستند, کاری که رئیس جمهور ترامپ از انجام آن خودداری کرده است. رئیس جمهور ترامپ ممکن است این گزارش جدید را نادیده بگیرد اما کنگره این گزارش را نادیده نخواهد گرفت و از آن به عنوان سلاحی جدید برای تحت فشار قرار دادن رئیس جمهور برای انجام برخی اقدامات رسمی در ارتباط با قتل جمال خاشقجی استفاده خواهد کرد, اقدامی که بر اساس گزارش نیویورک تایمز بخشی از یک کمپین گسترده‌تر بوده است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین