تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
plusresetminus
حزب الله : زن دامپرور عرب زبان اهل منطقه بستان به خبرنگار تلوزیون می‌گوید به دلیل خشکسالی و ریزگرد‌هایی که دشت آزادگان را نابود کرده است دیگر امکان دامپروری وجود ندارد.
۰
کد مطلب : ۱۷۳۲۱۵
گرمای هورالعظیم پوست گاومیش‌ها را هم کند! +عکس
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،زن دامپرور عرب زبان اهل منطقه بستان به خبرنگار تلوزیون می‌گوید به دلیل خشکسالی و ریزگرد‌هایی که دشت آزادگان را نابود کرده است دیگر امکان دامپروری وجود ندارد.
 

 
او کنار گاومیش نگون بخت در دمای هوا بالای ۵۰ درجه ایستاده و می‌گوید حجم ریزگرد‌ها آنقدر زیاد است که می‌تواند آن‌ها را در یک کیسه جمع کند و به مسئولان نشان دهد.
 
آتش سوزی هم تبدیل به داغی بر روز‌های غبارآلود حوالی تالاب هورالعظیم شده است.
 
احمد لاهیجان‌زاده مدیرکل محیط زیست استان خوزستان چندی پیش در گفتگو با خبرنگار فارس گفته بود: آتش سوزی بخش ایرانی تالاب هورالعظیم مهار شده و در حال مذاکره با مسئولان دولت عراق اند تا فکری به حال آتش سوزی گسترده بخش عراقی تالاب کنند تا دود این آتش سوزی به چشم اهالی خوزستان نرود، اما فعالان محیط زیست و محلی‌ها می‌گویند نه تنها تا به حال هیچ کاری برای مهار آتش انجام نشده که طرح این مساله هم به نوعی فریب افکار عمومی است و آتش سوزی تالاب هورالعظیم در حوضچه شماره یک همچنان ادامه دارد.
 
ناصرعبیات فعال محیط زیست خوزستانی دراین باره گفت: اصلا امکان مهار آتش وجود ندارد، چون آن بخش از تالاب هورالعظیم که همچنان در آتش می‌سوزد، در زمان جنگ تحمیلی مین گذاری شده و تنها با آب پاشی می‌توان این آتش را مهار کرد؛ بنابراین گزارش آتش همچنان حوضچه‌هایی که این روز‌ها با نام تالاب هورالعظیم معرفی می‌شوند و با پساب‌های کشاورزی و فاضلاب آبگیری شده است، می‌سوزاند.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین